پیام صادقیان داور را هل داد تا در انتظار محرومیت باشد

بدترین شروع پرسپولیس

پرسپولیس با دو گل به فولاد باخت تا یکی از ضعیف‌ترین شروع‌ها را در لیگ برتر داشته باشد. البته قرمزها پیش از این، دو بار دیگر هم لیگ را با یک امتیاز از دو بازی نخست آغاز کرده بودند؛ لیگ برتر چهارم و لیگ برتر یازدهم.
کد خبر: ۷۰۳۳۹۸
بدترین شروع پرسپولیس

آنهایی که حافظه بهتری دارند سال 83 را خوب به‌خاطر دارند؛ سالی که پرسپولیس با راینر زوبل آلمانی در هفته اول 3 بر یک به فولاد باخت و بعد هم مقابل برق شیراز با تساوی یک ـ یک متوقف شد. پرسپولیس در پایان آن فصل لیگ را با عنوان چهارمی به پایان برد. هفت سال بعد وقتی حمید استیلی روی نیمکت قرمزها نشست، نوبت به یک شروع کابوس‌وار دیگر رسید. لیگ یازدهم برای قرمزها با تساوی یک ـ یک مقابل ملوان و شکست 2 بر یک مقابل شاهین بوشهر آغاز شد.هواداران پرسپولیس دو بازی بعدی آن فصل را هم خوب به خاطر دارند؛ شکست 2 بر یک مقابل شهرداری تبریز در تهران و تساوی 2 ـ 2 با مس سرچشمه‌ای که تا قبل از آن هر سه بازی خود را واگذار کرده بود!

اما اگر ملاک دو هفته اول باشد، تیم علی دایی فعلا ضعیف‌ترین شروع پرسپولیس را در ادوار گذشته لیگ برتر داشته است؛ دو بازی، یک امتیاز، فقط یک گل زده و 3 گل خورده. همین شروع بد برای آن‌که سکوهای ورزشگاه غدیر اهواز علیه علی دایی شعار بدهند، کافی بود. گل اول فولاد تقریبا تصادفی به دست آمد؛ با برخورد توپ به پای سروش رفیعی در دقیقه 44. اما گل دوم فولاد که روی هنرنمایی اسماعیل شریفات و شوت زیبای او به ثمر رسید، فضای ورزشگاه را در حدود 38 دقیقه پایانی به ضرر پرسپولیسی‌ها تغییر داد. اعتراض‌ها با تشویق علی کریمی شروع شد و این شعار که «دایی یادت باشه کریمی باید باشه». بعد هم نوبت به «دایی حیا کن، پرسپولیس را رها کن» رسید. پرسپولیس در غیاب ستاره‌هایی چون سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، محسن مسلمان و محمدرضا خلعتبری خیلی زود وارد حاشیه شد.

دایی: شکست حقمان بود

علی دایی پس از رقم خوردن نخستین شکست تیمش در چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، دلایل این شکست را این‌گونه برشمرد: ما در نیمه اول غیر از 15 دقیقه نخست که هر دو تیم پایاپای بازی کردند، دیگر نتواستیم خوب کار کنیم و تا دقایق آخر در لاک دفاعی فرورفتیم. در نیمه دوم تعویض‌هایی انجام دادیم که به بازی سرعت دهیم؛ ولی در این امر نیز موفق نبودیم و گل دوم را نیز دریافت کردیم. در نیمه دوم علاوه بر تعویض‌ها، تغییر تاکتیک هم دادیم؛ ولی باز هم نتیجه نگرفتیم و نتوانستیم گل‌های خورده را جبران کنیم تا این‌که در دقایق آخر ده نفره شدیم و کارمان سخت‌تر شد. در واقع در این بازی تیم ما خوب کار نکرد و فولاد شایسته پیروزی بود، زیرا بازی بهتری نسبت به ما داشت. امروز یکی از روزهای بد ما بود، اما بدون شک می‌توانیم تمرکز خود را بالا برده و به خودمان بیاییم.

سپاهان صدرنشین ماند

سپاهان کم‌کم دارد از دیگر تیم‌ها فاصله می‌گیرد. بعد از پیروزی 2 بر صفر مقابل پیکان در هفته نخست، تیم کرانچار در هفته دوم یک برد 2 بر صفر دیگر به دست آورد تا شش امتیازی شود؛ این بار مقابل گسترش فولاد در تبریز.

برای سپاهانی‌ها در تبریز محمدرضا خلعتبری (31) و لوسیانو پریرا (65) گلزنی کردند تا این تیم همچنان نان خریدهای تازه‌اش را بخورد. پنجشنبه راه‌آهن در روزی که همه فکر می‌کردند به خاطر مشکلات مدیریتی‌اش، نتیجه را به نفت واگذار کند، این تیم را شکست داد تا اولین سه امتیاز فصل را بگیرد. البته گل برتری راه‌آهن را امین منوچهری در دقیقه 94 به ثمر رساند؛ چهار دقیقه بعد از آن‌که نفت با گل دقیقه 90 علی قربانی کار را به تساوی کشانده بود.

در دیگر بازی روز پنجشنبه نیز دو تیم پیکان و سایپا به تساوی بدون گل رضایت دادند. نکته این بازی قطع 20 دقیقه‌ای برق ورزشگاه دستگردی در شروع نیمه دوم بود؛ اتفاقی که می‌توانست بازی را به تعطیلی بکشاند.

صادقیان در آستانه یک محرومیت سنگین

شکست در اهواز به خوردن همین دو گل خلاصه نشد. در دقیقه 85 پیام صادقیان به دلیل اعتراض به داور کارت زرد گرفت و در ادامه پس از صحبتی که میان او و اکبریان، داور مسابقه رد و بدل شد، کارت قرمز مستقیم از جیب داور بیرون آمد. صحنه زشت بعدی زمانی بود که صادقیان داور را هل داد و از زمین بیرون رفت. او در رختکن هم شیشه‌ها را شکست تا همه فاکتورهای لازم را برای چشیدن یک محرومیت سنگین داشته باشد. رفتار صادقیان به حدی زشت بود که صدای علی دایی هم درآمد. او در نشست خبری بازی گفت: بشدت با این بازیکن برخورد خواهیم کرد؛ زیرا این صحنه‌ها به دور از اخلاق حرفه‌ای است. در این بازی بیشتر کارت‌هایی که گرفتیم، درخصوص اعتراض به داوری بود. بازیکنان ما نباید سر اشتباهات بحق یا ناحق به داور اعتراض کنند؛ چراکه ما از این نظر بسیار آسیب دیده‌ایم.

البته خود صادقیان خیلی زود از کرده خود ابراز پشیمانی کرد. او در پایان بازی گفت: «اخراج من تصمیم درستی نبود، اما خب بعد از اخراجم واقعا کنترل خودم را از دست دادم. من بدون هیچ حرکت ناشایستی محکوم به اخراج شدم، اما بعد از اخراجم ناراحتی‌ام بیشتر شد و به داور اعتراض تندی کردم. قبول دارم هل دادن داور بعد از اخراجم، کار درستی نبود و به همین دلیل هم از داور بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنم.»

با وجود این عذرخواهی، صادقیان باید منتظر حکم کمیته انضباطی باشد. فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به رفتار پیام صادقیان گفت: «صحنه‌ای که توپ با دست بازیکن فولاد خوزستان برخورد کرد، خطا بود و داور باید به سود تیم پرسپولیس بازی را متوقف می‌کرد، اما اشتباه داوری در اعلام نکردن خطا به هیچ وجه رفتار اعتراضی بازیکن پرسپولیس را توجیه نمی‌کند.»

اصفهانیان با اشاره به استفاده صادقیان از دست و هل دادن داور بازی پس از دریافت کارت قرمز، تاکید کرد: نسبت به این‌گونه رفتارها بشدت قاطع هستیم و پس از اعلام گزارش داور، ما هم تخلف صورت گرفته را به‌طور ضمیمه به کمیته انضباطی می‌فرستیم. بازیکنان فوتبال کشورمان باید رفتار حرفه‌ای داشته باشند و از این‌گونه حاشیه‌سازی و اعتراض‌ها اجتناب کنند. پرسپولیس در بازی نخست هم در حالی یک اخراجی داشت که مهرداد کفشگری کارت زرد اولش را به دلیل اعتراض به داور دریافت کرد.

رضا پورعالی/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها