وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که، هم اکنون اورژانس پیش‌بیمارستانی با کمبودهایی مواجه است، افزود: پیگیری نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بی‌نتیجه نخواهد ماند و می‌تواند زمینه برطرف کردن برخی از این مشکلات را فراهم کند.
کد خبر: ۷۰۳۳۸۸

به گزارش ایسنا، حسن هاشمی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: نمایندگان باید تلاش خود را برای پیش‌بینی اعتبارات لازم از محل بودجه سال 94 برای حوزه سلامت داشته باشند.

وی با اشاره به دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت اظهار کرد: تحول سیستم بهداشت از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت است، بنابراین تسریع و تحقق اهداف برنامه تحول سلامت و برنامه‌های مدنظر این وزارت نیازمند کمک دولت محترم است.

به گفته وی، تا پایان امسال به تعداد آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس کشور افزوده می‌شود که با توجه به نیاز استان چهارمحال و بختیاری، تعدادی از این آمبولانس‌ها نیز در اختیار این استان قرار داده می‌شود.

فرسودگی 50 درصد آمبولانس‌های کشور

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور نیز با بیان این‌که 50 درصد آمبولانس‌های اورژانس کشور فرسوده است، گفت: کمبود 7000 نیروی انسانی در بدنه اورژانس کشور بزرگ‌ترین چالش این مجموعه است.

امین صابری‌نیا در حاشیه بازدید اعضای ستاد تحول نظام سلامت کشور از مراکز درمانی استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده از نیمه دوم مهرماه، نوسازی ناوگان آمبولانس کشور انجام می‌شود.

به گفته وی، اکنون2087 اورژانس شهری و جاده‌ای در کشور ارائه خدمات دارند که کسری نیروی انسانی با فشار مضاعف بر پرسنل موجود و اضافه کار جبران می‌شود.

وی توضیح داد: اصلاح فرآیند خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در قالب طرح سطح‌بندی در دستور کار قرار گرفته و با تصویب آن وضع کمی و کیفی خدمات فوریت‌های پزشکی بهبود می‌یابد.

صابری‌نیا اظهار کرد: بیش از 90 درصد اهداف و تکالیف برنامه چهارم در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی کشور محقق شده، اما به دلیل کمبود اعتبار هنوز در تکالیف برنامه پنجم عقب‌افتادگی وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبه انجام شده برای تکمیل چتر اورژانس هوایی کشور باید 40 پایگاه در مناطق مختلف ایران راه‌اندازی شود که هفته آینده 14 اورژانس هوایی آن دایر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها