تصمیم مقامات مسکو در مورد تحریم مواد غذایی کشورهای اروپایی و آمریکا با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده است. به‌گزارش واحد مرکزی خبر، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه و در جریان نشست دولت گفت: «روسیه ممنوعیتی را برای واردات گوشت، میوه، سبزیجات و محصولات لبنی از کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، استرالیا، کانادا و نروژ اعمال می‌کند.»
کد خبر: ۷۰۳۲۹۵

بنا به گفته مدودف، ولادیمیر پوتین دستور داده واردات مواد غذایی از کشورهایی که روسیه را به دلیل بحران در اوکراین تحریم کردند، منع یا محدود شود.

تصمیم ممنوعیت واردات که پس از دستور رئیس جمهور روسیه اعلام شد از هفتم آگوست (شانزدهم مرداد) به مدت یک سال اعتبار دارد. مدودف همچنین گفت روسیه ممنوعیت پروازهای ترانزیتی خطوط هوایی اروپا، آمریکا و منطقه اقیانوس آرام را مدنظر دارد.

در واکنش به این موضوع، فردریک وینست، سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه از اعلام تصمیم فدراسیون روسیه مبنی بر اقداماتی که واردات غذا و محصولات کشاورزی را هدف می‌گیرد، متاسف است. سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد ما حق اقدام متقابل را در مقابل این تصمیم روس‌ها برای خود محفوظ می‌دانیم. تونی آبوت، نخست وزیر استرالیا نیز روسیه را کشوری قلدر خواند و تهدید کرد که در پی دستور این کشور مبنی بر ممنوعیت واردات مواد غذایی غربی، تحریم‌های شدیدتری علیه مسکو اعمال خواهد شد.

مارک ساویکی، وزیر کشاورزی لهستان هم اعلام کرد این کشور به علت تصمیم روسیه در تحریم واردات میوه و سبزیجات لهستان، به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند. همچنین مائوروزیو مارتینا، وزیر کشاورزی ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد محدودیت‌های اعمال شده از سوی روسیه بر واردات محصولات کشاورزی و غذایی اتحادیه اروپا،‌ تاثیر منفی جدی بر بخش کشاورزی ایتالیا خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، براساس ارقام رسمی صادرات مواد غذایی ایتالیا به روسیه در سال 2013، به 700 میلیون یورو رسید که در کل 2 درصد از صادرات ایتالیا را تشکیل می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها