نگاهی به مؤلفه‌های اصلی و مهم در صداپیشگی

روزگار خوش عروسک‌ها

بالاخره پس از نزدیک به یک دهه از زمان آغاز ساخت انیمیشن «جمشید و خورشید» به کارگردانی بهروز یغماییان این انیمیشن در آستانه اکران عمومی قرار گرفت.
کد خبر: ۷۰۳۰۶۳
اکران انیمیشنی با صدا پیشگی ترانه علیدوستی

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در خصوص اکران این انیمیشن در سینماهای کشور می‌گوید: «در جلسه روز دوشنبه شورا درخواستی از انیمیشن سینمایی «جمشید و خورشید» به کارگردانی بهروز یغماییان داشتیم که توسط هدایت فیلم به ما ارجاع شده است که پس از انتخاب و قراداد با سینما برای اکران آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»
برادران یغماییان (بهروز و نادر) یکی از موفق‌ترین انیمیشن دو بعدی‌سازان سال‌های گذشته به شمار می‌روند که اولین فیلم سینمایی بلندشان به نام «خورشید مصر» هم یکی از موفق‌ترین کارهای دو بعدی ایران لقب گرفت. کار ساخت «جمشید و خورشید» از سال 1382 آغاز و با هزینه‌ای 500 میلیون تومانی در سال 1385 به پایان رسید. یک بار قرار بود این انیمیشن در سال 1390 به اکران عمومی برسد که این اتفاق رخ نداد و حالا قرار است خیلی جدی اکران این فیلم پیگیری شود.
از مهم‌ترین و جالب‌ترین نکات در خصوص این انیمیشن حضور بازیگران سرشناس سینمای برای دوبله شخصیت‌های مختلف است. از پرویز پرستویی، امین حیایی و ترانه علیدوستی تا حبیب رضایی، رامبد جوان و چنگیز جلیلوند. این انیمیشن داستانش در گذشته‌های دور و در گوشه‌ای از سرزمین پهناور ایران اتفاق می‌افتد. گروهی از شاه زادگان به خواستگاری خورشید دختر پادشاه می‌آیند تا شایسته‌ترین آن‌ها انتخاب و داماد و وارث تاج و تخت پادشاه شوند. منجم دربار که سال‌هاست عاشق دختر پادشاه است، خورشید را دزدیده و او را به سرزمینی دور می‌برد. جمشید برای نجات خورشید به جنگ با منجم می‌رود.
(روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یونجی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۰
من عاشق دوبلری وبازیگری هستم.هروزكارتونامودوبله میكنم وبازیگری میكنم!،اسستعدادم خیلی تواینكارزیاده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها