اعضای باندی که املاک مردم را با اسناد جعلی می‌فروختند، از سوی پلیس تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۰۳۰۴۰
جاعل بزرگ سر همسرانش هم کلاه گذاشت

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از پنج مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: چند ماه به خارج از کشور رفته بودم. وقتی بازگشتم خواستم زمینی ر ا که داشتم بفروشم، اما متوجه شدم افرادی با جعل هویت من و تهیه سند جعلی ، زمین مرا فروخته و در دفتر خانه نیز آن را سند زده‌اند. پس از آن‌که مرد خریدار را پیدا و با او ملاقات کردم، وی متوجه شد من مالک اصلی زمین هستم و فروشندگان سرش کلاه گذاشته‌اند.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، خریدار فریب خورده نیز به پلیس آگاهی احضار و او نیز از پنج متهمی که زمین شاکی را به او فروخته بودند، شکایت کرد. تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از متهمان فراری که به نظر می‌رسید اعضای یک باند کلاهبرداری باشند، شکایت کردند.

با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، جستجو برای دستگیری آنها ادامه داشت تا این‌که دو هفته پیش ماموران اطلاع یافتند متهمان تحت تعقیب قصد فروش یک ملک دیگر را دارند که مالک آن در خارج از کشور زندگی می‌کند.

با به دست آمدن این سرنخ، ماموران چهارنفر از متهمان را دستگیر کردند. در بازرسی از منزل آنها تعدادی اسناد و مدارک جعلی هویتی و ملکی به دست آمد. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به جرایمشان اعتراف کردند.

یکی از متهمان درباره نحوه کلاهبرداری‌ها گفت: با همدستانم ابتدا املاک و زمین‌هایی را که مالکان آن در شهرستان یا در خارج از کشور ساکن بودند، شناسایی و سپس با خرید شناسنامه سرقتی از سارقان، هویت صاحبان املاک و زمین‌ها را در شناسنامه‌های سرقتی جعل می‌کردیم.

وی اضافه کرد: درمرحله بعدی با استخدام افراد بیکار یا معتاد و پرداخت مبالغی به آنها، می‌خواستیم با شناسنامه‌هایی که به آنها می‌دهیم نقش مالکان زمین‌ها را بازی کنند و با این ترفند و فروش زمین‌ها چند میلیارد تومان کلاهبرداری کردیم.

در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت چند روز پیش یک خواهر و برادر با حضور در مرکز پلیس از اعضای این باند به اتهام فروش ملک 300 میلیونی‌شان از سوی افراد کلاهبردار شکایت کردند. در تحقیقات از این دو نفر معلوم شد، آنها یک ملک ورثه‌ای در تهران داشته‌اند و پس از سال‌ها که به کشور بازگشته‌اند، متوجه شدند مردی با جعل سند، ملک آنها را 300 میلیون تومان فروخته است.

در این مرحله با توجه به شیوه‌ای که مرد شیاد داشت، ماموران احتمال دادند او یکی از اعضای فراری همین باند باشد. با تحقیق دوباره از اعضای باند آنها گفتند فردی که ملک این خواهر و برادر را فروخته یکی از مهره‌های کلیدی باند است.

در پی اظهارات متهمان، مهره کلیدی باند تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا سرانجام ماموران خانه او را شناسایی کردند، اما با ورود به محل متوجه شدند او خانه را ترک کرده ودر تحقیقات اولیه معلوم شد متهم همسرش را نیز در ازدواج فریب داده و از او هم کلاهبرداری کرده است.

این زن که خود از شوهرش به اتهام کلاهبرداری شکایت داشت، گفت: از طریق یکی از دوستان خانوادگی با شوهرم آشنا شدم. او پس از ازدواج وقتی متوجه شد ملکی به ارزش سیصد میلیون تومان دارم، مرا تهدید کرد که باید سند ملک را به نام وی ثبت کنم، بنابراین تسلیم خواسته‌اش شدم. او مرا به دفترخانه‌ای منتقل کرد و پس از ثبت سند ملک به نام خودش متواری شد.

وی اضافه کرد: با فرار همسرم به جستجوی او پرداختم اما موفق به یافتن وی نشدم. در پی این ماجرا متوجه شدم او دو همسر دیگر نیز داشته و از یکی از آنها نیز به همین شیوه کلاهبرداری کرده و من همسر سومش هستم.در حالی که تحقیقات برای دستگیری مهره کلیدی این باند ادامه داشت، مردی با حضور در دادسرا و ارائه مدرکی جعلی قصد داشت با سپردن وثیقه برای اعضای این باند، مقدمات آزادی و فرار آنها را فراهم کندکه با هوشیاری بازپرس پرونده در اجرای نقشه‌اش ناکام ماند و او نیز دستگیر شد.

متهم در اظهاراتش گفت: از سوی مهره کلیدی باند که تحت تعقیب پلیس است اقدام به این کار کرده است.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که مهره کلیدی این باند همچنان فراری بوده و پلیس در تعقیب وی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
۰
۰
فیلمسازهای ما اگه روی همین سوژه ها كمی دقت كنن میتونن فیلمهای بسیار خوبی بسازن كه جهانی بشن . چون كلاهبرداران ایرانی واقعا تكن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها