یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عملکرد ضعیف بیمه‌ها در حمایت از هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور در کشور،‌ گفت: متاسفانه هزینه‌های گزاف درمان ناباروری باعث می‌شود 20 درصد زوج‌های نابارور در کشور، کمتر رغبت به درمان مشکل خود برای فرزندآوری داشته باشند که این امر مهم در آینده مشکلاتی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۰۲۸۴۸
20 درصد زوج‌های نابارور، پول درمان ندارند

به گزارش مهر، سلیمان عباسی افزود: باید زمینه ارائه خدمات مناسب، اعم از کاهش هزینه‌های درمان ناباروری را فراهم کنیم تا شاهد افزایش جمعیت در کشور باشیم.

وی با تاکید بر این‌که هزینه‌های ناباروری بسیار سنگین است، تاکید کرد: بیمه موظف به حمایت از زوج‌های نابارور است، اما متاسفانه نسبت به این اقدام کوتاهی کرده و اعلام می‌کند که فعلا برنامه‌ای برای تحت پوشش قرار دادن هزینه‌های درمان ناباروری ندارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: به طور حتم همه نهادها باید در سیاست‌های کلان کشور مانند افزایش جمعیت سهیم باشند. در این میان تحت‌پوشش قرار دادن هزینه‌های درمان ناباروری آن‌قدر سنگین نیست که بیمه‌ها بخواهند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند، بنابراین باید با کار کارشناسی،‌ برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بیمه‌ها فعال شده و حمایت‌های خود را در این زمینه ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها