آیا می‌دانید ریشه‌ بسیاری از پرخاشگری‌های زندگی مشترک که زوجین را به راهروهای دادگاه خانواده می‌کشاند چیست؟
کد خبر: ۷۰۲۳۰۲
ناآگاهی جنسی، شرم و خجالتی که به طلاق می‌رسد

جام جم سرا: اختلالات جنسی ریشه بسیاری از مشکلات روانی و ناهنجاری‌های زوجین و یکی از دلایل طلاق و از هم گسیختگی خانواده‌ها است که به دلیل شرم و حیای حاکم بر آنها، در خانواده‌های ایرانی کمتر به زبان زوجین می‌آید.
به نقل از شفقنا، به عقیده کارشناسان کم نیستند خانواده‌هایی که به این دلیل از هم پاشیده می‌شوند بدون اینکه این دلیل از طرف زوجین بازگو شود. رفتارهای ناسازگارانه، پرخاشگرانه، خشونت آمیز و به همراه انواع بداخلاقی‌ها که برخی از خانوارها آن را بدون دلیل می‌دانند از این موضوع نشات می‌گیرد.

دکتر ناصر قاسم‌زاده، دبیر انجمن روانشناسی ایران، چندی پیش در این زمینه گفت: باید افراد را از کودکی در این زمینه آموزش داد و گرنه اطلاعات را از گروه‌های همسال می‌گیرند که آسیب‌های فراوانی به همراه دارد.

دبیر انجمن روانشناسی ایران با تاکید بر اینکه مشکلات جنسی، می‌تواند پایان بخش رابطه عاشقانه زوج‌هایی باشد که پیوندشان با شور و اشتیاق آغاز شده است، افزود: ناتوانی جنسی باعث تیره و تار شدن روابط زناشویی می‌شود و معمولا افرادی که مشکلات جنسی دارند سلامت روانی خود را هم از دست می‌دهند.

50 درصد طلاق‌ها ریشه در مسائل و مشکلات جنسی دارند

کاظم فروتن، رئیس‌ کنگره خانواده و سلامت جنسی ایران نیز در این خصوص گفت: نتیجه بررسی پرونده‌های دادگاه خانواده نشان می‌دهد که حدود 50 درصد طلاق‌ها در ایران ریشه در مسائل و مشکلات جنسی دارند.

وی افزود: طبق آمارهای دستگاه قضایی در حال حاضر از هر چهار مورد طلاق، دو مورد آن به خاطر مشکلات جنسی است.

یک کارشناس و وکیل امور خانوده نیز در این خصوص گفت: راهروهای دادگاه‌های خانواده پر از افرادی است که مشکلشان ریشه در نداشتن رابطه جنسی سالم است. رابطه جنسی‌ درست به زندگی زناشویی شادابی می‌دهد، اما بسیاری از زنان و مردان از مشکلات جنسی رنج می‌برند که ریشه در ناآگاهی دارد.

وی با بیان اینکه مشکل در تعاملات جنسی به صورت نهفته وجود دارد و خودش را به شکلهای دیگری مثل پرخاشگری نشان می‌دهد، تصریح کرد: افراد نمی‌دانند که مشکل در تعاملات جنسی است، در جامعه ما یک نگاه سنتی به ازدواج وجود دارد و اکثر افراد به صورت غریزی است که راه جنسی خودشان را پیدا می‌کنند.

این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از مراکزی که هم اکنون اقدام به ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای قبل از ازدواج می کنند بسیار کم و آموزش‌ها عموما ناقص هستند، خاطرنشان کرد: هنوز بیان بسیاری از مسائل و اطلاعات جنسی در جامعه ما حتی در مراکز مشاوره‌ قبل از ازدواج خط قرمز محسوب می‌شوند. در حالی که می‌توانیم با تربیت کارشناسان این حوزه، بدون اینکه به باورهای فرهنگی و عرفی جامعه ما لطمه وارد شود مسائل جنسی را بدون هیچ کم و کاستی به زوجین انتقال دهیم.

نارضایتی جنسی دومین علت اختلافات خانوادگی ایلام

به نقل از ایسنا، نسرین شهبازی، معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه نارضایتی جنسی بیشترین علت مراجعه به مراکز مشاوه بهزیستی است، گفت: نارضایتی جنسی در بین زوجین استان دومین علت اختلافات خانوادگی و در نتیجه طلاق است و عدم آگاهی از نحوه ارضای جنسی طرف مقابل در بین زوجین مهمترین علت در این زمینه است.

شهبازی با تاکید بر اینکه اگر آموزش کافی در زمینه رابطه جنسی سالم و درست به زوجین قبل از ازدواج و حین ازدواج داده شود قطعا مشکلات این حوزه کاهش چشمگیری پیدا می‌کند، تصریح کرد: رابطه سالم جنسی موجب پایبندی زندگی و رضایت زوجین می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه آموزش‌های جنسی زوجین باید برای متقاضیان بسته به نوع تحصیلات و محل زندگی متفاوت باشد، افزود: بیشتر طلاق‌ها در استان در پنج سال اول زندگی شکل می‌گیرد و مهمترین علت آن هم عدم رضایت جنسی زوجین از یکدیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
نادر
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
تو رو خدا بگید برای حل مشكلات این چنینی به كجا باید مراجعه كنیم
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
با سلام . باید به كلینیك های سلامت خانواده واقع در بیمارستان های معتبر شهر مراجعه نمایید . اصل كار در این كلینیك ها رسیدگی به مسایل جنسی همسران است . بیمارستان امام خمینی ، خاتم الانبیاو...
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
تا به حال فكر كرده اید چرا همسران امروزی به این مشكل دچارشده اند و قدیما اینطور نبود؟ كی پدران و مادران ما از این مشكل ها داشتند؟ باور كنید همش به دلیل استفاده نادرست از اینترنت و ابزارهای ارتباطی است
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
مشكل خجالت كشیدنه بی مورده كه مردم ما دارندوگرنه این درد درمان دارد
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
۰
۰
برای درمان چنین مشكلاتی باید به متخصصین درمان اختلالات جنسی مراجعه كنید.
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
متاسفانه برخی از متخصصین راهنمایی های نادرستی نمی كنند. یك دكتر متخصص روانشناس به یك جوان مجرد از دوستان بنده رابطه با زنان هرزه را برای رسیدن به آرامش روحی توصیه كرده بود.
یه همسر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
دوستان من میدونم این مشكل چطور حل میشه
با مراجعه به طب سنتی طبع خودتون و همسرتون رو بشناسید و با درمانهای گیاهی شور و هیجان در همسرتون ایجاد كنید و یا با تجویز پزشك در صورت لازم شهوت جنسی رو با عرقیات گیاهی كاهش بدین درضمن قدیما كه این مشكلات نبود چون تغذیه خوبی داشتن و هم اینكه در طول سال از حجامت استفاده میكردن كه همین حجامت باعث كاهش هیجانات جنسی بوده و فرد رو مثل الان به انحراف نمی كشوند
تنها راه نجات همینه به خودمون بیایم جای دیگه دنبالش نگردید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها