دهه 60 یکی از بهترین دوره‌های تلویزیون است، زیرا تعداد زیادی برنامه‌ و سریال‌ دیدنی و به‌یادماندنی از معدود شبکه‌های تلویزیون به مردم کشورمان ارائه شد؛ سریال‌ها و برنامه‌هایی که در خاطرات ما جا خوش کرده‌اند و هیچ جای دیگری نمی‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد. در آن سال‌ها نه شبکه نمایش خانگی وجود داشت و نه فناوری آن‌قدر پیشرفت کرده بود که هر کسی بتواند براحتی این برنامه‌ها را ضبط یا دانلود کند و البته کسی هم کف دست بو نکرده بود که برخی از این سریال‌ها و برنامه‌ها تا سال‌های سال در ذهن مردم بمانند.
کد خبر: ۷۰۱۷۹۸

خوشبختانه مدتی است به مدد شبکه‌های تماشا و آی‌فیلم برخی از این آثار به نمایش درمی‌آید و شبکه نسیم نیز بخش‌هایی از آنها را به نمایش می‌گذارد، اما تماشای این برنامه‌ها و سریال‌ها فقط تجدیدخاطره نیست بلکه مثل ورق زدن آلبوم خاطرات، حکم سفر به گذشته و مقایسه آن با دوران فعلی را در اختیار می‌گذارد.

ضمن تماشای این آثار دستمان می‌آید که برخی از بازیگران سریال‌های دهه شصتی حالا برای خودشان مطرح و معروف شده‌اند، برخی از آنها بزرگ شده‌اند و نقش‌های جدی‌تری برعهده دارند، بسیاری از بازیگران آن دوره صاحب چین و چروک‌هایی شده‌اند که گذر بیش از دو دهه را یادآور می‌شود و تماشای هنرنمایی برخی از بازیگران هم به آهی سرد و یک خدابیامرز ختم می‌شود، اما از همه اینها جالب‌تر این است که وقتی برنامه‌ها و سریال‌های قدیمی را می‌بینیم متوجه تغییر نوع پوشش، آرایش مو و چهره و سبک زندگی و مد در این سال‌ها می‌شویم. علاوه بر این، در دو دهه گذشته هم موضوعات و دغدغه‌های برنامه‌سازان تغییر کرده، هم نوع پرداختن به موضوعات.

تغییر ظاهر شخصیت‌ها، موضوعات و سبک زندگی در فیلم‌ها و سریال‌ها برآمده از تغییر همین مولفه‌ها در جامعه است و بسادگی نشان می‌دهد طی دو دهه گذشته جامعه و سبک زندگی ما چقدر عوض شده است. اگر کمی با دقت و حساسیت بیشتری، سریال‌های تکراری و قدیمی تلویزیون را تماشا کنیم حتما به نتایج و دیدگاه‌های جذابی درباره خودمان دست پیدا خواهیم کرد، زیرا سریال‌های تلویزیون مانند آینه‌ای در مقابل تغییرات زندگی اجتماعی و فردی ما است.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها