پیمان حسنی از مشکلات تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی می‌گوید

لحظه‌شماری برای بلیت اینچئون

در روزهای گذشته، تلاش فدراسیون تنیس روی میز برای معرفی چهار ملی‌پوش برای فهرست مسافران اینچئون آغاز شد که در بین این نفرات یک نماینده از بانوان دیده می‌شود. با وجود این هنوز سرنوشت تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی مشخص نیست. پیمان حسنی، مسئول کمیته مربیان فدراسیون تنیس روی میز و سرمربی تیم پتروشیمی بندر امام که همراه این تیم در رقابت‌های تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه‌های ایران قهرمان شد، درباره وضع کنونی تنیس روی میز ایران به پرسش‌های جام‌جم پاسخ گفت.
کد خبر: ۷۰۱۲۷۰

برنامه حضور تنیس روی میز برای بازی‌های آسیایی نهایی شد؟

در آخرین نشستی که کمیته ملی المپیک برگزار کرد، آقای شهنازی دبیرکل کمیته ابراز امیدواری کرد تیم ملی تنیس روی میز به رقابت‌های اینچئون اعزام شود.

چرا کمیته درخصوص اعزام این ورزش دودل است؟

کمیته ملی المپیک معیارهایی برای اعزام تیم‌ها به بازی‌های آسیایی در نظر می‌گیرد که مهم‌ترین آن مدال‌آوری است، اما باید توجه داشت برای تنیس روی میز توجه صرف به مدال دشواری‌های خاصی دارد. ما نمی‌توانیم در اینجا مانند والیبال یا کشتی قول مدال بدهیم، چون رقبای ما کاملا شناخته شده‌اند.

آیا منظورتان رقبای جهانی هستند که در تیم‌های آسیایی حضور دارند؟

بله. تنیس روی میز دنیا در اختیار برخی کشورهای آسیایی نظیر چین و ژاپن است. کره‌ای‌ها به‌عنوان میزبان در این دوره مدعی هستند. با این حال شرکت نکردن ما هم فایده‌ای ندارد، چون در صورت حضور می‌توانیم تجربیات بهتری به دست بیاوریم.

رئیس فدراسیون گفته بود چهار نفر از برترین‌های تنیس روی میز به بازی‌ها می‌روند؟

امیدواریم این‌گونه شود، اما شنیدم کمیته ملی المپیک با اعزام دو ورزشکار موافقت کرده است؛ نوشاد عالمیان و ندا شهسواری. نوشاد تجربه تورهای بین‌المللی دارد و در رقابت‌های داخلی نیز بی‌نظیر است. او بشدت مشغول آماده‌سازی است تا اگر به‌عنوان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی معرفی شد بتواند درخشش خوبی در بازی‌ها داشته باشد. از طرفی ندا شهسواری در صورت اعزام به اینچئون نخستین بانوی ورزشکار ایران در این رقابت‌ها لقب می‌گیرد. خوب است کمیته ملی المپیک به توسعه این ورزش از طریق شرکت نمایندگان آن در بازی‌های آسیایی توجه کند.

با این اوصاف در مسابقه‌های تیمی حضور نداریم.

من فقط شنیده‌ام دو نماینده داریم و این خبر قطعی نیست، شاید در آخرین لحظه چهار نفر اعزام شوند. کمیته ملی المپیک فقط نفرات را اعزام می‌کند، اما باید شرایط دیگری را هم در نظر گرفت.

چه شرایطی؟

هزینه اعزام ورزشکاران با فدراسیون است. با توجه به شرایط مالی فدراسیون بعید می‌دانم چهار نفر بتوانند بروند، بنابراین اعزام دو نفر به یقین نزدیک‌تر است.

فدراسیون‌ها باید بتوانند از عهده مخارج تیم‌های خود برآیند. آیا منابع اقتصادی ندارند؟

منابع اقتصادی فدراسیون‌هایی مانند تنیس روی میز بودجه‌ای است که از وزارت ورزش و جوانان می‌گیرد و بخش دیگر از مسابقه‌ها و سایر کارها تامین می‌شود. فدراسیون بحث آماده‌سازی تیم‌های ملی رده‌های گوناگون را دارد و این پول‌ها صرف هزینه‌های آمادگی و تدارکات تیم‌ها می‌شود. اگر منظورتان اسپانسر شیپ است به دلیل مشکلاتی که در انعکاس رویدادهای این ورزش وجود دارد، کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در تنیس روی میز می‌شود.

اگر فدراسیون بخواهد دو نفر را اعزام کند، چقدر هزینه دارد؟

هرکدام از بازیکنان یک مربی می‌خواهند که می‌شود چهار نفر و برای آماده‌سازی حدود صد میلیون تومان لازم است. فدراسیون سهمیه بازی‌های آسیایی را هم دریافت کند، مهم آماده‌سازی ورزشکارانش است که باید به بهترین شیوه‌ آماده بازی‌های اینچئون شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها