یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب ملاقات روحانی با اوباما در سازمان ملل را اتفاقی مهم برای منطقه خاورمیانه دانست و به گفته وی دیدار روحانی و اوباما اگر صورت بگیرد در نتیجه مذاکرات وین نیز تأثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۰۰۱۹
پیشنهاد  دیدار روحانی و اوباما

ابراهیم‌ اصغرزاده درگفت‌وگو با روزنامه آرمان ادامه داد‌: همانقدر که گفت‌وگو و تعامل با آمریکا از موضع ضعف موجب شکست ملی می‌شود گفت‌وگو در موضع برابر و حتی در معامله دوجانبه با آمریکا برای ایران پیروزی محسوب شده و باعث ارتقای منزلت و موقعیت ما در سطح جهانی می‌شود.

اصغرزاده در مورد سفر آینده حجت‌الاسلام روحانی به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل نیز، گفت:‌ آقای روحانی در سفر آینده خود به نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند با دنیا از در آشتی‌جویی و نیاز به صلح دموکراتیک در منطقه سخن بگوید و مخصوصا در دیدار تاریخی با اوباما و گفت‌وگو بر سر تأسیس دولت فلسطین می‌تواند تأثیر شگرفی در آینده منطقه بگذارد اما اگر بخواهند این فرصت را از دست بدهند جایشان در میان تیم‌های پایین جدول لیگ باقی خواهد ماند.

وی با تأکید بر اینکه دولت روحانی اگر قادر به گلزنی نیست لااقل خوب بازی کند، گفت: الان فرصت مناسبی است تا دولت روحانی در داخل کشور برای اجرای حقوق شهروندی اولویت قائل شود.

نروژ دانشجویان ایرانی را اخراج می‌ کند

نروژ در اقدامی خصمانه به بهانه تحریم‌های غرب علیه ایران، دانشجویان ایرانی را از دانشگاههای خود اخراج می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بی بی سی، "حمیده کفاش" یکی از دانشجویان ایرانی در نروژ پس از اخراج شماری از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای ایرانی از جمله خودش، از دانشگاه‌های این کشور به بهانه تحریم‌های ضدایرانی، در این خصوص ابراز نگرانی کرد.

"جاستین ماردالن" رئیس اداره مواد و علوم و مهندسی در دانشگاه علوم و فناوری نروژ می گوید: ما فکر می کنیم تصمیم اداره مهاجرت بی اساس و اشتباه است...موضوع دانشجویان من کاهش انتشار دی اکسید کربن و دیگر آلاینده ها است که یک کار دوستدار محیط زیست است و هیچ ارتباطی با تسیحات یا هر چیز دیگر مشابه آن ندارد.

پروفسور تارگیر موآن که ریاست بخش کشتی ها و سازه های اقیانوسی این دانشگاه را بر عهده دارد، می گوید: نروژ به حضور افرادی ممتاز نیاز دارد. بیشتر دانشجویان خارجی که به اینجا می آیند، پس از تحصیل، در نروژ کار و به توسعه آن کمک می کنند. از این رو تصمیم اخیر درباره ایرانی ها برای ما غافلگیرکننده بود.

تمدید برد - برد

نشریه آمریکایی هیل نوشت: بدبینان به مذاکرات هسته ای، تمدید گفتگوها را یک عقب گرد می دانند. با این حال، تمدید مذاکرات یک بازی برد - برد برای آمریکا و ایران است. قانونگذاران در واشنگتن باید از فعالیت دیپلمات های آمریکا در وین حمایت کرده و از اقداماتی که به مذاکرات ضربه می زند خودداری کنند.

این نشریه افزود: ما اکنون به نقطه ی تعیین کننده ای در خصوص سیاست های آمریکا در خاورمیانه رسیده ایم. برخی در واشنگتن به سیاست بازی ادامه می دهند اما برای مردم آمریکا این مسائل اهمیت دیگری دارد. از نگاه مردم، یا باید روی مذاکرات دیپلماتیک کار کرد یا وارد جنگی خونین و پر هزینه در خاورمیانه ششد، یا باید با ارتش به خاورمیانه رفت یا حضور بازرسان آژانس در ایران حفظ شود.

به مدت 6 ماه در طول مذاکرات هسته ای، بازرسان بین المللی تایید کردند که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را کاهش داده و تاسیسات جدیدی نمی سازد. مخالفان مذاکرات هسته ای که می گویند ایران از توافق ژنو برای خرید زمان و غنی سازی اورانیوم استفاده می کند، در اشتباه هستند. آمریکا و متحدانش در آستانه ی دستیابی به توافق نهایی با ایران هستند. این توافق بدون شک موجب سطحی بی سابقه از بازرسی و شفافیت برنامه هسته ای ایران می شود.

احمدی‌نژاد همین امروز 10 میلیون رای دارد

صادق زیبا کلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد شعارهای هوادارن احمدی نژاد در روز قدرس مبنی بر اینکه وی در دوره بعدی رییس جمهور خواهد بود، به نامه نیوز گفت: خیلی بعید می‌دانم که شرایط کشور به گونه‌ای باشد که احمدی‌نژاد سه سال دیگر نامزد ریاست جمهوری شود. حتی اگر بخواهد در انتخابات نامزد شود، کاندیدای جناح اصولگرا خواهد بود و شانس اینکه از سوی اصلاح‌طلبان نامزد بشود مطمئنا منتفی است.

وی افزود: من حتی پیش بینی می کنم که به احتمال خیلی زیاد شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت کند و شانسی برای ایشان نمی‌بینم. اما در عالم سیاست هیچ چیز را نمی‌توان قطعی پیش بینی کرد.

زیباکلام تصریح کرد: معتقدم که اگر همین فردا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود احمدی‌نژاد 10 میلیون رای خواهد داشت.

استاد دانشگاه تهران با توجه به سکوت احمدی‌نژاد درباره بازگشتش به سیاست، گفت: نباید از احمدی‌نژاد توقع داشته باشیم که بگوید بله من صد در صد می‌خواهم در انتخابات شرکت کنم و اعلام آمادگی می‌کنم. اگر این چنین موضعی را بگیرد، باعث حملات زیادی از سوی طیف اصولگرا علیه خود می‌شود . در حقیقت احمدی‌نژاد هم هست و هم نیست و در سایه به سر می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
jafar
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
۰
۰
رابطه داشتن با خون اشامی همچون امریكا چه لذتی برای دولت مردان ایرانی دارد كه این چنین از خود بیخود شده اند ولحظه شماری میكنند تمام هم و غممان شده رابطه داشتن با جنایتكاران غزه كه دولت روحانی به ان افتخار میكند
هموطن
Kuwait
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
۰
۰
باعرض سلام.شاید بیست میلیون رأی بیاورد نه ده میلیون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها