کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بعد از مذاکراتی که با سران باشگاه اوساسونا داشته، برای بازگشت به تیم سابق خود به توافق‌هایی هم دست یافته است.
کد خبر: ۶۹۹۹۳۴
بند عجیب در قرارداد خارجی کاپیتان نکونام

به گزارش جام جم ورزشی، کاپیتان خیلی زود تیتر یک سایت نوتیسیاس دی ناوارا شد. معتبرترین سایت شهر پامپلونا که اوساسونا متعلق به آن است. این سایت خبر از بازگشت نکونام به اوساسونا داد. خبری که مدت‌ها پیش در روزنامه‌های ایران منتتشر شده بود.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، در حالی که علاقه‌مند بود دوباره و پس از یک نیم فصل جدایی، پیراهن استقلال را به تن کند، در رسیدن به این هدف ناکام ماند تا آرزوهای خود را در ۳۴ سالگی و در اوساسونا جستجو کند. به همین دلیل هم بود که سایت نوتیسیاس دی ناوارا، چند روز پیش تیتر یک خود را به موضوع بازگشت جواد نکونام به اوساسونا اختصاص داد.

دی‌ناوارا در گزارش خود اعلام کرد که قرار بود نکونام زمستان فصل گذشته به اوساسونا بازگردد اما رییس باشگاه که رابطه خوبی با او نداشت، اجازه نداد این اتفاق رخ دهد.

این سایت همچنین از علاقه باشگاه اوساسونا به بازگرداندن نکونام پرده برداشت چون نکونام با حضور ۷ ساله‌اش در اوساسونا توانست در ۱۵۷ بازی ۲۶ گل برای این تیم به ثمر برساند.

از طرفی هواداران اوساسونا هنوز خاطره گل فراموش نشدنی او در جام یوفا مقابل بوردو در سال ۲۰۰۷ را از یاد نبرده‌اند و این موضوع، دلیل محکمی است برای استقبال آنها از کاپیتان تیم ملی.

سایت «ناوارا اسپورت» در گزارش اش از توافق نکونام با تیم سابق خود خبر داد و نوشت: «سران باشگاه اوساسونا انتظار دارند روز دوشنبه با نکونام قرارداد امضا کنند. این بازیکن قصد بازگشت به اوساسونا را داشته و مدیر برنامه‌های او نیز پارامترهای اقتصادی متفاوتی را نسبت به گذشته دارد. در حال حاضر طرفین با یکدیگر توافق کرده‌اند و اگر مشکلات غیرمنتظره‌ای پیش نیاید بعد از ظهر روز پنج‌شنبه قرارداد طرفین به امضا می‌رسد.»

کلید ماجرا اما همین پارامترهای متفاوتی است که مدیر برنامه‌های نکونام برای بازگشت او به اوساسونا در نظر گرفته. در مورد قرارداد جدید نکو با اوساسونا، اخباری به گوش می‌رسد که بی ارتباط نیست با همین پارامترهای اقتصادی یا به معنی ساده تر، مبلغ قرارداد.

نکو که زمانی جزو گران‌ترین بازیکنان اوساسونا محسوب می‌شد و به دلیل همین دستمزد بالا مجبور به ترک این باشگاه شد، حالا قرار است با مبلغی به مراتب پایین‌تر از قبل، پیراهن این تیم را بپوشد.

در مورد مبلغ قرارداد جدید و توافق طرفین گفته می‌شود، چندین برابر نسبت به گذشته افت کرده، تا جایی که می‌گویند قرار است نکو، یک فصل را مجانی برای اوساسونا بازی کند! از طرفی گفته می‌شود او طلبی از اوساسونا دارد که آن را دریافت می‌کند و برای فصل جدید، پولی به او تعلق نخواهد گرفت.

در مورد مدت قرارداد نکو با اوساسونا، بحث‌های بسیاری وجود دارد اما گویا قراردادی به مدت نیم تا یک فصل به توافق طرفین رسیده و کاپیتان تیم ملی با این شرایط و برای این مدت، پیراهن اوساسونا را به تن خواهد کرد.

نکته جالب در مورد نکونام اینکه قرار است او بعد از یک فصل بازی برای اوساسونا، از فوتبال خداحافظی کند. این را نزدیکان کاپیتان تیم ملی می‌گویند اما ممکن است نکو، تصمیم نهایی‌اش را طور دیگری اتخاذ کند.

اگر نکونام با پیراهن اوساسونا از فوتبال خداحافظی کند (تصمیمی که فعلا اتخاذش کرده) می‌تواند مربیگری را از همین باشگاه و تیم‌های پایه آغاز کند. پس چه خوب که نکو به اوساسونا برود و فصل پایانی فوتبالش را آنجا سپری کند.

در مورد قرارداد جدید نکو با اوساسونا، مهم‌ترین موضوع، نه مبلغ قرارداد بود و نه مورد اقتصادی. مهم علاقه طرفین به یکدیگر و خواسته هوادارانی بود که با ۸۳ درصد رای، موافق بازگشت جواد به اوساسونا بودند.

برای نکونام که نه استقلال را خواهان خود می‌دید و نه تیمی سطح بالا در لیگ ایران را، حضور در اوساسونا می‌تواند اتفاق بزرگی باشد. حتی اگر مبلغ قرارداد پایین باشد و به عبارتی دیگر، کاپیتان مجانی برای اوساسونا در لیگ دو اسپانیا بازی کند.(ایران ورزشی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها