موج دوم سفرهای تابستانی از فردا آغاز می‌شود، بهانه آن هم تعطیلات پیش روست که فرا رسیدن عید فطر شرایط یک سفر چند روزه را برای آنهایی که اهل سفرند فراهم کرده است.
کد خبر: ۶۹۹۸۸۰
خط قرمز پلیس در سفرهای تابستانی

در مرحله دوم سفرهای تابستانی که از فردا آغاز و تا پنجم مهر ادامه خواهد داشت، همه پای کار هستند؛ از اورژانس، هلال‌احمر، شرکت‌های امدادی خودرو و بیمه‌ها گرفته تا خود پلیس راه و سازمان راهداری جاده‌ای.

در این مرحله از سفرهای تابستانی باز هم سرعت و سبقت غیرمجاز، خط قرمز پلیس در جاده‌هاست.

تجهیز جاده‌های کشور به دوربین‌های ثبت‌تخلف، آماده‌باش پایگاه‌های ثابت و سیار اورژانس و هلال‌احمر، تقویت ناوگان امداد هوایی، استقرار نمایندگان شرکت‌های بیمه در پاسگاه‌های پلیس راه برای ارائه خدمات بیمه‌ای به مسافران و پرداخت خسارت بدون کروکی سر صحنه تصادف از مهم‌ترین اقداماتی است که سازمان‌های متولی در تعامل و هماهنگی با یکدیگر آنها را به اجرا می‌گذارند، به این امید که مرحله دوم سفرهای تابستانی هم برای مردم و هم دستگاه‌های مسئول ایمن و با کمترین دردسر سپری شود.

به گزارش جام‌جم، سردار اسکندر مومنی در جلسه هماهنگی و اجرای طرح‌های ترافیکی دومین مرحله از طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها، با اشاره به این‌که مرحله دوم سفرهای تابستانی از ششم مرداد آغاز و تا پنجم مهر ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: در ادامه سفرهای تابستانی امسال نیز برخورد با سرعت و سبقت غیرمجاز در دستور کار جدی پلیس قرار دارد.

مومنی، از اجرای گام دوم سامانه نظارت مردمی 110120 در مورد ناوگان مینی‌بوسرانی و سواری‌های مسافربری بین جاده‌ای خبر داد و گفت: مرحله اول این طرح درباره اتوبوس‌های بین شهری به اجرا گذاشته شد و هم‌اکنون در مرحله دوم قرار است این طرح درمورد ناوگان مینی‌ بوسرانی و سواری‌های مسافربر بین جاده‌ای اجرا شود.

مومنی تصریح کرد: دستورالعمل‌ نحوه استفاده ازسامانه پیامک 110120 در خودروهای مسافربری بین شهری نصب شده است و شهروندان می‌توانند برای اطلاع از استفاده از این سامانه عدد یک را به همین سامانه پیامک کنند.

رییس پلیس راهوار ناجا، همچنین از بررسی طرح کاهش سرعت مجاز در هیات دولت خبر داد.

تجهیز 34 هزار کیلومتر از جاده‌ها به دوربین

همزمان با اجرای مرحله دوم طرح تابستانی پلیس در جاده‌های کشور، هوشمندسازی راه‌های شریانی و جاده‌های اصلی کشور به طور جدی در دستور کار وزارت راه قرار گرفته است تا به این ترتیب امکان نظارت دقیق‌تر پلیس بر عملکرد رانندگان متخلف فراهم شود.

داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از تجهیز 34 هزارکیلومتر از جاده‌های کشور به دوربین ثبت‌تخلف خبر داد و گفت: با این کار امکان نظارت پلیس بر عملکرد رانندگان و شناسایی رانندگان متخلف در جاده‌ها بیشتر می‌شود.

کاهش 2.9 درصدی کشته‌های تصادفات در سه ماه اول 93

در این نشست خبری، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به کاهش 2.9 درصدی کشته‌های تصادفات رانندگی طی سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: طی سه ماهه اول سال گذشته 4522 نفر کشته تصادفات رانندگی داشتیم، در حالی که این رقم در سه ماهه اول امسال به 4392 کشته کاهش پیدا کرده است.

احمد شجاعی با بیان این‌که 64.8 درصد آمار فوتی‌ها مربوط به تصادفات برون‌شهری و 26.2 درصد تصادفات درون‌شهری بوده است، افزود: استان‌های فارس با 403 نفر، تهران با 334 نفر و خراسان‌ رضوی با 329 نفر بیشترین و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با 42 نفر و اردبیل با 49 نفر کمترین کشته‌های تصادفات رانندگی طی سه ماهه اول امسال را به خود اختصاص داده‌اند. استان‌های سمنان با 34.7 درصد و البرز با 31.6 درصد بیشترین کشته‌های تصادفات رانندگی را در سه ماهه ابتدای سال 93 داشته‌اند.

افزایش بالگردهای اورژانس هوایی

هرچند بر اساس آمارهای سازمان اورژانس هم اکنون ناوگان امدادی اورژانس بیش از 85 درصد راه‌های شریانی و جاده‌های اصلی کشور را تحت پوشش خود دارد، اما برای امدادرسانی بموقع به حادثه‌دیدگان در جاده‌ها و مسیرهای فرعی با مشکلاتی مواجه است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به این مشکل، از مسئولان وزارت راه و پلیس راهور درخواست کرد به منظور امدادرسانی بموقع به حادثه‌دیدگان حوادث رانندگی شرایطی فراهم شود تا خطوط ویژه‌ای در مسیرهای درون‌شهری و برون‌شهری برای تردد خودروهای اورژانس با هدف جلوگیری از اتلاف وقت آنها در ترافیک راه‌اندازی شود.

امین صابری‌نیا از تلاش برای توسعه ناوگان امداد هوایی به منظور امدادرسانی بموقع به حادثه‌ دیدگان تصادفات رانندگی همزمان با آغاز موج دوم سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: همزمان با موج دوم سفرهای تابستانی ناوگان اورژانس کشور با 100 درصد ظرفیت و نیروهای خود در سطح جاده‌ها و پاسگاه‌های پلیس راه مستقر خواهد شد ضمن این‌که تلاش می‌شود ناوگان امداد هوایی کشور نیز توسعه یابد.

به گفته امین صابری‌نیا، همزمان با آغاز موج دوم سفرهای تابستانی، ناوگان اورژانس هوایی نیز در 14 استان کشور فعال خواهد شد.

پوران محمدی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها