پزشکان با بررسی نمونه‌گیری‌های انجام شده از چند شرکت‌کننده مختلف در یک آزمایش، از کشف ویروسی جدید خبر دادند که در روده بیش از نیمی از مردم جهان زندگی می‌کند و به نظر می‌رسد عاملی مؤثر در بروز چاقی و دیابت باشد.
کد خبر: ۶۹۹۶۶۳

جام جم سرا: ویروس «crAssphage» یکی از رایج‌ترین انواع باکتری‌های روده موسوم به Bacteroidetes را آلوده می‌کند و با چاقی، دیابت و دیگر بیماری‌های مربوط به روده مرتبط است.

«رابرت ای ادواردز»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه سن‌دیگو گفت: در نمونه‌گیری انجام شده از مدفوع 12 شرکت‌کننده مختلف با نسخه خاصی از دی‌ان‌آی ویروسی برخورد کردیم که در تمام نمونه‌های آزمایشگاهی وجود داشت.


به گزارش جام جم سرا، وی افزود: کشف یک ویروس جدید موضوع عجیب و غیرعادی نیست اما پیدا کردن ویروسی که در افراد بسیاری شایع است به ندرت اتفاق می‌افتد.

به گفته رابرت ای ادواردز از آنجا که در نیمی از نمونه‌های گرفته شده، آلودگی به این ویروس روده‌ای مشاهده شد می‌توان اظهار کرد که این ویروس نیز قدمتی طولانی دارد. از آنجا که برخی از پروتئین‌های موجود در دی‌ان‌آی crAssphage با ویروس‌های شناخته شده دیگر شباهت دارند این تیم تحقیقاتی دریافتند که ویروس جدید در واقع یک باکتریوفاژ است یعنی باکتر‌ی را آلوده کرده و داخل آن تکثیر می‌شود.

به نقل از نچرال وردنیوز، باکتری Bacteroidetes که مورد حمله این ویروس قرار می‌گیرد در انتهای روده‌ کوچک زندگی می‌کند و نقش مهمی در ارتباط بین چاقی با باکتری‌های روده دارد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها