شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۹۹۵۴۰
افرادی با لباس‌ها و سرو وضع تکفیری‌ها در اردبیل

افرادی با لباس‌ها و سرو وضعی تکفیری‌ها در اردبیل

روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل گزارش داد:اخیراً افرادی با لباس‌ها و سرو وضعی شبیه تکفیری‌ها در حاشیه شهرها به ویژه در مرکز استان اقدام به سر دادن شعارهای خاص و دعوت از مردم برای پیوستن به آنها می‌کنند که موجب ایجاد رعب و وحشت در اهالی شده‌اند. در آخرین بار فردی با هیکل درشت، سر تراشیده، ریش بلند و لباس عربی در خیابان علی سرباز اردبیل، با پیاده شدن از یک جیپ خارجی درحالی که با یک دست شمشیر و دست دیگر خود تبر می‌چرخاند و با کلمات عربی و لهجه ترکی فریاد می‌زد برای برقراری عدالت یاری می‌جویم، مشاهده شد. در استان اردبیل اقوام مختلف ترک و کرد وشیعه و سنی درشهرها و مناطق عشایری و روستاها پراکنده ساکن هستند. این استان دارای حدود400 کیلومتر مرز مشترک با کشور آذربایجان است که با توجه به حضور گسترده عوامل رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان این منطقه از حساسیت زیادی برخوردار است. ضمناً سالانه صدها هزار نفر از این کشور بدون ویزا و کنترل لازم وارد استان اردبیل می‌شوند و این وضعیت موجب مخاطراتی می‌شود که مواظبت‌ها و مراقبت‌های ویژه‌ای را طلب می‌کند.

استرالیا هم در معرض خطر تروریسم تکفیری

روزنامه جمهوری اسلامی آورده:استرالیا هم در معرض خطر تروریسم تکفیری بعد از بازگشت اتباع استرالیائی به کشورشان قرار گرفته است. برآوردهای اولیه حاکی از آن است که حدود 200 مسلمان استرالیایی با تبار لبنانی (و اصالتاً از اهالی تریپولی در شمال لبنان) در سوریه حضور یافته‌اند. حدود 100 نفر نیز از دیگر ملیت‌های مسلمان ساکن استرالیا به همراه "جبهه النصره" درحال جنگ هستند که البته امسال این آمار دو برابر شده است. مقامات استرالیائی این وضعیت را یک تهدید می‌دانند زیرا این جوانان افراطی تهدیدی دائمی و بالقوه برای امنیت استرالیا در دراز مدت به خصوص پس از بازگشت به کشورشان خواهند بود. سازمان امنیت استرالیا تحقیقاتی را پیرامون نفوذ جنگجویان استرالیایی در سوریه بر دیگر جوانان در استرالیا شروع کرده است. مسئولین این سازمان معتقدند کسانیکه از این فضا بر می‌گردند آمادگی بسیاری برای ایجاد خشونت و درگیری در کشور دارند به خصوص که آموزش‌های نظامی بسیاری دیده و با دیدگاه افراطی بسیاری عجین بوده‌اند.

اولتیماتوم دولت به وزیر راه درباره مشهد

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به آخوندی، وزارت راه و شهرسازی موظف شده است از زمان ابلاغ این مصوبه دولت، ظرف یک سال نسبت به تکمیل آزادراه چهارخطه کنارگذر شمالی مشهد اقدام کند. در این ابلاغیه همچنین تاکید شده است که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بودجه لازم برای تحقق این دستور دولت را در لایحه بودجه سال آینده کشور پیش بینی خواهد کرد.

آغاز دور جدید دعوت از ایرانیان خارج از کشور

خراسان آورده:بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، طبق نامه هایی که اخیرا از سوی برخی مسئولان استانداری های مناطق مختلف کشور خطاب به مدیران اجرایی و فعالان اقتصادی این استان ها ارسال شده، خبر از آغاز دور جدید جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور داده و خواسته شده است در صورتی که افرادی را در زمینه های سرمایه گذاری و تخصص در حوزه های علمی می شناسند، معرفی کنند که با توجه به برخی تبعات خاصی که این اقدام در سال های گذشته به همراه داشته است، چنین رفتارهایی باید با تامل و هماهنگی های بیشتر با نهادهای ذی ربط انجام شود.

شیرین عبادی دوباره مرد؟!

روزنامه کیهان آورده :در حالی که هفت برنده صلح نوبل به دفاع از مظلومیت مردم فلسطین برخاسته‌اند، شیرین عبادی، تنها ایرانی برنده نوبل سکوت معناداری اختیار کرده است.روزنامه جام جم طی یادداشتی نوشت: «سکوت در برابر تجاوز گرگ به گله، بیطرفی نیست، عین طرفداری از متجاوز است.» این جمله دیالوگی است از فیلمی که چند سال قبل درباره سکوت و عدم مداخله نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در برابر قتل‌عام مردم سربرنیتسا در بوسنی ساخته شد. این روزها بار دیگر شبیه همان قتل عام در غزه به راه افتاده است. حمله زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون نزدیک به 600 کشته و هزاران مجروح داشته است که اکثریت آنها از غیرنظامیان بوده و کودکان، بخش قابل توجهی از قربانیان این فاجعه انسانی هستند. اوضاع به قدری در نوار غزه دلخراش و سوزناک است که دیدن تصاویر مجروحان و جان‌باختگان فلسطینی برای هر انسانی سخت و غیرقابل تحمل است. اما شاید سخت‌تر از آن، سکوت معنادار نه فقط رهبران بی‌غیرت جهان عرب، که برخی نویسندگان و روشنفکران ایرانی در برابر تجاوز یک گرگ تا بن‌دندان مسلح به مردم بی‌دفاع غزه است.

محسن ماندگاری در این یادداشت تصریح کرد: در روزهای گذشته و در برابر این تجاوز نظامی، چهره‌های سرشناس زیادی در گوشه و کنار دنیا واکنش نشان داده و از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده‌اند، از روشنفکران آمریکایی و اروپایی گرفته تا حتی برخی یهودیان ساکن در اسرائیل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را تقبیح کرده و خواستار واکنش جامعه جهانی در برابر نسل‌کشی در فلسطین شده‌اند. در تازه‌ترین این واکنش‌ها 64 شخصیت سیاسی و علمی بین‌المللی در نامه‌ای که روز دوشنبه در روزنامه گاردین به چاپ رسیده خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شدند. در میان این شخصیت‌های بین‌المللی، هفت برنده جایزه صلح نوبل همچون دزدموند توتو، از چهره‌های شاخص مبارزه با رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی، بتی ویلیامز از ایرلند، فدریکو مایر زاراگوسا از اسپانیا، جودی ویلیامز از آمریکا، آدولفو پرز اسکویول اهل آرژانتین، میرید مک گوایر ایرلندی و ریگوبرتو منچو از گواتمالا حضور دارند که اسرائیل را به دلیل «جنایت جنگی و ارتکاب جنایت علیه بشریت» در غزه محکوم کرده و از مجامع جهانی خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده‌اند.

جام‌جم افزود: اسقف دزدموند توتو برنده جایزه صلح نوبل که از مشهورترین امضاکنندگان این بیانیه است پیش از این نیز با انتقاد از تجاوز اسرائیل به نوار غزه و محاصره این باریکه، سکوت در برابر جنایات اسرائیل را «شراکت در جرم» توصیف کرده بود. اما آنچه در این میان سوال‌برانگیز و آزاردهنده است سکوت برخی به اصطلاح هنرمندان و روشنفکران ایرانی است. در حالی که هفت برنده صلح نوبل به دفاع از مظلومیت مردم فلسطین برخاسته‌اند، خانم شیرین عبادی، تنها ایرانی برنده نوبل سکوت معناداری اختیار کرده است. در حالی که کن‌لوچ فیلمساز انگلیسی و برخی دیگر از هنرمندان سرشناس جهانی به صراحت زبان به انتقاد از اسرائیل گشوده‌اند، آقای اصغر فرهادی فیلمساز برجسته ایرانی و خانم نسرین ستوده حقوقدان کشورمان هم فقط به عکس گرفتن با یک پلاکارد اکتفا می‌کنند که در آن صرفا به یک پیام کلی اخلاقی (به کشتن همنوع خود پایان دهید) اشاره شده است که در آن حتی مشخص نیست منظور تذکر به فلسطینی‌هاست یا صهیونیستها و حتی بدتر از آن جناب محسن مخلمباف که ادعای طرفداری از حقوق بشرش گوش فلک را کر کرده است معلوم نیست اساسا در این ماجرا کدام طرف ایستاده است.

زیباکلام: مکتب اعتدال کجا بود؟ اطرافیان روحانی قمپز در می‌کنند!

روزنامه کیهان نوشت:صادق زیباکلام ضمن حمله به اطرافیان رئیس جمهور گفت؛ روحانی نمی‌دانست رئیس جمهور می‌شود و برنامه‌ای نداشت.وی در مصاحبه با فرارو ضمن انتقاد از مواضع متناقض مسئولان دولتی در زمینه قیمت خودرو گفت: آقای روحانی از یک حزب سازمان‌یافته و ریشه‌دار و کارکرده و آشنا به امور که همراهان او قبلاً با هم کار تشکیلاتی داشته‌اند به سمت ریاست جمهوری نرسید، هر چند آقایان و همراهان آقای روحانی دوست دارند قمپز در کنند که در دفتر تحقیقات استراتژیک، پایه مکتب نیاوران را بنا نهادند و مکتب نیاوران خاستگاه اعتدال است و سال‌ها تحقیق و کار جمعی توانسته است پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد سال گذشته را رقم بزند.زیباکلام گفت: واقع مطلب این است تا 72 ساعت قبل از برگزاری انتخابات، شاید خود آقای روحانی هم باور نداشتند که می‌توانند پیروز انتخابات باشند.

وی با انتساب رأی روحانی به هاشمی و خاتمی افزود: مجموعه عواملی سبب شد تا گروهی که تا پیش از این برای حوزه‌های مدیریتی فکری نکرده بودند و برای بخش‌های مختلف اجرایی طرح و برنامه‌ای نداشتند وارد پاستور شوند تا آن وقت بنشینند کنار هم و مدیران خود در حوزه‌های مختلف را انتخاب کنند.زیباکلام تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از افراد نزدیک به آقای روحانی افراد متکبر و جاه‌طلبی هستند که حضورشان بیش از آنکه بار دولت را سبک کند آن را سنگین‌تر کرده است و با اعمال و رفتار و کردارشان سبب شده‌اند که شاهد ریزش هواداران دولت حداقل در بدنه رسانه‌ها باشیم.وی گفت: به عقیده من تاکنون هم اگر دولت آقای روحانی نزد افکار عمومی تا حدودی موفق جلوه کرده این موفقیت را باید مرهون خراب‌کاری‌های دولت احمدی‌نژاد دانست و دولت روحانی نان ناکارآمدی دولت احمدی‌نژاد و اصولگرایان را تاکنون خورده است که این نان‌ها روزی تمام می‌شود و آن وقت باید دید دولت چه می‌خواهد بکند تا همراهان خود را راضی کند.

رهامی: دوره کاریزمای خاتمی و هاشمی تمام شده است

کیهان آورده:محسن رهامی گفت: با احترام به هاشمی و خاتمی، دوره آدم‌های کاریزماتیک تمام شده است.وی در جلسه اصلاح‌طلبان در قم گفته است: با احترام به شخصیت‌های بزرگی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و جناب آقای خاتمی، بدانیم دوره آدم‌های کاریزماتیک و ژنرال تمام شده و دنیا، دنیای جزیره‌‌های کوچک و یا دنیای خردجمعی است.رهامی با اذعان به تاثیر تفرقه در ناکامی انتخاباتی اصولگرایان گفت: سال گذشته تا سه روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، آقای قالیباف با حدود 37 الی 38 درصد آرا نفر اول بود و بعد از او آقایان ولایتی و جلیلی و نفر چهارم نیز آقای دکتر روحانی با حدود 10 درصد آرا و بعد هم آقای دکتر عارف بودند، قطعا اگر آن جلسه آخر اصلاح‌طلبان با محوریت خاتمی برگزار شد به نتیجه نمی‌رسید، ما بازنده انتخابات بودیم، اما این تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان ناشی از تدبیر بود.

وی در ادامه با بیان این که نباید افراد مختلف را از خود برانیم و دور کنیم، گفت: متاسفانه ما با برخی حرکات خود در مقاطعی مثل 84 آدم‌هایی را که می‌توانستیم نگه داریم نگه نداشتیم، برای مثال خدمت آقای ناطق نوری رفتم و گفتم ما در مجلس اول فکر می‌کردیم که اگر شما را استیضاح کنیم تمام مشکلات کشور حل می‌شود در حالی که جوان بودیم و تند رفتیم.

تکرار رفتار منافقانه 22 بهمن در روز قدس منافقین باز هم نیامدند

روزنامه کیهان نوشت:دست‌اندرکاران فتنه سبز با وجود تغییر ادبیات در آستانه روز قدس در راهپیمایی ضد صهیونیستی این روز حاضر نشدند.مجمع روحانیون (با کارگردانی خاتمی و موسوی خوئینی‌ها) و احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب که برخی اعضای آنها از بانیان اصلی فتنه و آشوب‌نیابتی سال 88 بودند، طی 5 سال گذشته حاضر نشدند از گروهک‌های حامی شعار نه غزه نه لبنان (شعار القایی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در آستانه روز قدس سال 88) اعلام برائت و بیزاری کنند اما در عین حال ظرف چند روز گذشته مدعی حمایت از مردم مظلوم غزه شده و دعوت به حضور در راهپیمایی روز قدس کردند. در این زمینه بیانیه‌هایی به نام مجمع روحانیون، جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین (انقلاب) و خاتمی منتشر شد اما گزارش‌ها و تصاویر منتشره از راهپیمایی روز قدس حاکی است که سران فتنه‌گر مجمع روحانیون همانند اقدام فریبکارانه مشابه در 22 بهمن سال گذشته، در راهپیمایی شرکت نکردند هر چند که در صورت حضور با خشم انقلابی مردم روزه‌دار مواجه ‌شدند. محاکمه و مجازات فتنه‌گران از جمله شعارهای دیروز راهپیمایان بود.

خاتمی یک روز قبل از روز قدس بیانیه‌ای منتشر و بدون محکوم کردن شعار نه غزه نه لبنان که برای القای تفرقه در میان ملت ایران در سال 88 سر داده شده، نوشت امام خمینی همواره خطر بزرگ اسرائیل را به مسلمانان تذکر می‌داد و همبستگی و مقاومت در برابر آن را توصیه می‌کرد.خاتمی توضیح نداد که با این وجود چرا دوشادوش گروهک‌های ضد انقلابی ایستاد که با شعار نه غزه نه لبنان، به حذف شعار جمهوری اسلامی پرداختند و کدام خوش‌خدمتی‌ها را انجام دادند که از سران رژیم جنایتکار صهیونیست شنیدند «جنبش سبز بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل است» و «آنها به نیابت از ما با رژیم جمهوری اسلامی می‌جنگند». خاتمی مانند دعوت 22 بهمن دیروز هم در راهپیمایی حاضر نشد.جالب اینکه گروهک پاریس‌نشین شورای هماهنگی سبز نیز بیانیه‌ای مشابه موضع‌گیری خاتمی و اعضای مشارکت و سازمان مجاهدین صادر کرد.

اقدام مشابه این طیف به همراه نشریات زنجیره‌ای نشان می‌دهد که حرکت زیگزاگی اخیر، اقدامی هماهنگ و برنامه‌ریزی شده برای به فراموشی سپردن خیانت‌های بزرگ 5 سال پیش‌تر و افکار عمومی است بی‌آن که از مؤتلفان ضد انقلاب خود اعلام برائت و بیزاری کنند. این حرکت تاکتیکی البته نشان می‌دهد که آنها نیز فهمیده‌اند در طول 5 سال گذشته حماقت بزرگی مرتکب شده و با فهم غلط از موضع قاطع ملت ایران در برابر جنایتکاران صهیونیست، انگشت نمای افکار عمومی شده‌اند.موضع امروز این جماعت البته فاقد کمترین ارزش و اعتبار است چه اینکه ملت ایران خود فتنه را به زباله‌دان تاریخ انداختند و البته به اعتبار سوابق مقتضیات خیانت افراطیون هیچ تضمینی ندارد که آنها به جاهلیت خود بازگردند و نفاق آنها عود کند.

ورود برخی رسانه‌ها به موضوع جانشینی مهدوی کنی

روزنامه ایران نوشت:در شرایطی که آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در بستر بیماری است، طیفی از رسانه‌ها بحث بر سر جانشینی وی را در خبرگان مطرح کرده‌اند. هفته نامه 9 دی متعلق به «حمید رسایی» نماینده مجلس با یکی از فقهای شورای نگهبان مصاحبه کرده و مدعی رد صلاحیت برخی از اعضای کنونی مجلس خبرگان شده است. روزنامه جوان نیز همسو با «9 دی » با آیت‌الله خزعلی مصاحبه کرده است. خط مشترک این رسانه‌ها حمله به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسیر انتخابات مجلس خبرگان است. ادعایی که آیت‌الله خزعلی در واکنش به آن، رد صلاحیت هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و تأکید کرد: «مصباح یزدی و احمد جنتی مانع اجرای برنامه هاشمی برای خبرگان می‌شوند».

بازداشت خبرنگار واشنگتن پست

ایران آورده:خبرنگار واشنگتن پست و همراهانش در ایران بازداشت شدند. به گزارش ایرنا، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس کل دادگستری استان تهران درباره بازداشت خبرنگار واشنگتن پست و همراهانش گفت: این موضوع در مرحله تحقیقات است و بعد از بررسی‌های فنی و بازجویی درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. به گزارش واشنگتن پست «جیسون رضاییان» و همسرش «یگانه صالحی» و دو تبعه امریکایی- ایرانی که عکاس و خبرنگار بودند اخیراً بازداشت شده اند

درخواست 150 هزار دلاری مصباح از هاشمی

روزنامه ایران نوشت:پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دستخطی از آیت‌الله مصباح یزدی منتشر کرد که در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی از وی برای سفر هیأتی به امریکا و کانادا 150 هزار دلار درخواست کرده بود. این نامه اندکی بعد از آن منتشر شده که آیت‌الله مصباح یزدی انتقادات تند و تیزی علیه هاشمی مطرح کرد.

هشدار فیس‌بوکی بابک زنجانی

ایران آورده:صفحه منتسب به بابک زنجانی در فیس‌بوک با انتشار مطلبی خطاب به اشخاص و رسانه‌هایی که اخبار مرتبط با بابک زنجانی را منتشر می‌کنند گفته این «تخلف»‌ها را پیگیری می‌کند. به گزارش تدبیر، در این صفحه هشدار داده شده تنها باید مطالب رسمی منعکس شود که از سوی دادستانی یا مراجع ذیصلاح درباره بابک زنجانی انعکاس یافته، در غیر این صورت هلدینگ سورینت و شخص بابک زنجانی برای خود حق پیگرد قانونی قائل هستند. روزنامه ترکیه‌ای «تودی زمان» هم مدعی شد دستگاه قضایی و پلیس ترکیه اطلاعات لازم درباره «بابک زنجانی» را در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به ترکیه سفر کرده بودند، قرار نداد.

حمله جبهه پایداری به ولایتی

روزنامه ایران نوشت:سایت جبهه پایداری به خاطر مواضع حمایتی «علی اکبر ولایتی» از مذاکرات هسته‌ای بشدت از وی انتقاد کرد. رجانیوز با بازخوانی سخنان ولایتی در جریان مناظره‌های انتخابات سال گذشته و مقایسه آن با سخنان اخیرش در کنفرانس مطبوعاتی وی را به «شعارزدگی» متهم کرد. دکتر ولایتی در ایام انتخابات به نقد صریح عملکرد هسته ای نامزد جبهه پایداری پرداخت و این نقد او با استقبال گسترده مواجه شد.

استفاده از «وایبر» در بعضی از ادارات

ایران نوشت:در بعضی از سازمان‌ها از وایبر به عنوان ابزار ارتباطات داخلی استفاده شده و برخی از ادارات، ‏اطلاعات خود را از این طریق رد و بدل می‌کنند. به گزارش ایرنا، شمار زیادی از ادارات به استفاده از نسخه مخصوص رایانه ‏این نرم افزار روی آورده‌اند.

روحانی با چه کسانی به راهپیمایی آمد؟

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور از حوالی میدان فردوسی تهران در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس حضور یافت. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، نهاوندیان رئیس‌دفتر حجت‌الاسلام روحانی، حسین فریدون و سایر مسئولان کشوری و لشکری نیز همراه ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت داشته‌اند. حجت‌الاسلام یونسی، معاون رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها و اقوام نیز در راهپیمایی روز قدس حضور یافت و به جمع پرشور راهپیمایان تهرانی پیوست.

رضایت از زندگی ایران، رتبه 112 در 154 کشور

آرمان نوشت:شنیده شد که سازمان ملل رتبه ایران از نظر رضایت از زندگی را ۱۱۲ در بین ۱۵۴ کشور جهان اعلام کرد و از رضایت ۶۷ درصدی شهروندان ایرانی از شغل خود، و رضایت ۵۲ درصدی از کیفیت بهداشت و ۶۱ درصدی از کیفیت آموزش خبر داد. برنامه توسعه سازمان ملل در بخشی از گزارش جدید خود موسوم به گزارش «توسعه انسانی ۲۰۱۴؛ ترقی پایدار بشر: کاهش آسیب‌پذیری‌ها و افزایش جهش‌ها» به بررسی میزان رضایت شهروندان ۱۵۴ کشور جهان از زندگی پرداخته است. این گزارش شاخصی را به نام شاخص رضایت از زندگی منتشر کرده و به هر کشور نمره‌ای از صفر تا ۱۰ داده که هرچه نمره کشوری بیشتر باشد دلالت بر رضایت بیشتر شهروندان از زندگی خود دارد.

امتناع ساکنان قدس از قبول افطاری اماراتی‌ها

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که هزاران فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی، طی چند روز گذشته وعده‌های افطاری که کشور امارات متحده عربی برای نمازگزاران و روزه‌داران فلسطینی در مسجدالاقصی فرستاده بود را نپذیرفتند. اسرار عربیه گزارش داد، کارگزاران مسجدالاقصی مجبور شدند افطار اعطایی دولت امارات را به سطل‌های زباله بریزند چون روزه‌داران فلسطینی از خوردن آن اجتناب کردند. فلسطینی‌ها بر این باورند که دولت امارات متحده عربی در صف اسراییلی‌ها ایستاده است. بر اساس گزارش‌ها «عبد‌ا... بن زاید» وزیر خارجه امارات چند روز پیش از حمله زمینی ارتش رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه با همتای اسراییلی‌اش در پاریس دیدار کرده است؛ هدف از این دیدار فشار به رژیم‌صهیونیستی برای حمله زمینی به غزه و پایان دادن به نقش جنبش حماس در فلسطین بوده که در برابر تامین هزینه‌های مالی آن بطور کامل از سوی این شیخ‌نشین عنوان شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مصدوم شد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که نماینده اردبیل بر اثر سانحه رانندگی مصدوم و در بیمارستان بستری شد. مصطفی افضلی‌فرد بر اثر سانحه رانندگی مصدوم شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. خودروی حامل افضلی‌فرد در جاده نمین- اردبیل دچار سانحه شد و نیروهای امدادی بلافاصله وی را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل کردند. فرهاد پورفرضی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل که در عمل جراحی نماینده اردبیل مشارکت داشت، اظهار کرد: در جریان سانحه رانندگی، افضلی‌فرد از ناحیه کتف و ران دچار مصدومیت شده است. وی حال عمومی سخنگوی کمیسیون اصل 90مجلس را رضایت‌بخش اعلام کرد.

جدا کردن خانم‌ها و آقایان تفکیک جنسیتی نیست

آرمان نوشت:شنیده شد که فرماندار تهران گفت: جدا کردن محل فعالیت خانم‌ها از آقایان تفکیک جنسیتی نیست بلکه احترام به آنهاست. عیسی فرهادی درباره تفکیک جنسیتی در ادارات اظهار داشت: مردان و زنان جامعه اداری ما متدین و ارزشمند هستند. فارس نوشت؛ وی ادامه داد: در اداره‌‌ای که تعداد خانم‌های آن بیشتر است در صورتی که بتوان شرایطی را فراهم کرد تا آنها در یک محیطی قرار بگیرند احترام به حرمت آنهاست و تفکیک جنسیتی محسوب نمی‌شود. فرماندار تهران خاطرنشان کرد: در بعضی از ادارات امکان جدا شدن فعالیت کاری بانوان از آقایان وجود ندارد چرا که کارها به یکدیگر وابستگی دارد ولی در بعضی محیط برای حفظ حرمت خانم‌ها می‌توان فعالیت آنها را در یک محیط مناسب فراهم کرد. فرماندار تهران بیان داشت: در ادارات نیز اگر تفکیکی صورت می‌گیرد در جهت حفظ حرمت خانم‌هاست.

تعطیلی 110 واحد تولیدی توسط بانک‌ها

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که در ضیافت افطاری استاندار مازندران و معاونین وی با اصحاب رسانه، محمدعلی روشن با اشاره به تعطیلی 110 واحد تولیدی در مازندران توسط بانک‌ها گفت: با کدامین توجیه کارخانجات به واسطه تقاضای بانک‌ها تعطیل می‌شوند، کارگران بیکار وسفره خانوار‌ها بدون نان می‌شود؟وی افزود: امروز طبق آخرین خبر دریافتی 110 واحد تولیدی که در استان توسط بانک‌ها به بهانه داشتن معوقات تعطیل شده‌اند کدامشان به چرخه تولید توسط بانک‌ها برگشته اند؟وی تصریح کرد: چندروزگذشته واحد پلیمر درساری توسط بانک ملی تعطیل می‌شود درحالی که کارگران مشغول کار وکارخانه مشغول تولید بوده است که مراجعه و دستگاه‌ها را خاموش می‌کنند واعلام می‌دارند کارخانه تعطیل است یا در مرزن آباد بانک صادرات کارخانه‌ هانی تجارت را پلمب می‌کند وتلاشهای زیاد مدیر این واحدبرای مذاکره با مدیریت بانک و تقسیط جدید طبق مقررات بی‌نتیجه می‌ماند. این فعال رسانه‌ای خطاب به استاندار و معاونین او اظهار داشت: شما باید از موضع حکومتی وحاکمیتی خود وارد شوید و اجازه ندهید بانک‌ها اینقدر دستشان باز باشد که عامل افزایش بیکاری در استان بشوند.

حرکت جالب کارکنان دانشگاه آزاد

قدس آنلاین نوشت: حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: به پیشنهاد هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، کارکنان این دانشگاه قسمتی از حقوقشان را برای کمک به مردم غزه تخصیص دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مارال
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۰
سلام منابع انتطامی استان مازندران مشاهده این افرادرادراستان مازندران راهم تایید كردند.اینقدر به شیعه و سنی پرداختند و بعضا به سنی ها توهین كردند كه خلاصه داعش گریبان ایران راهم گرفت.اتحاد و احترام متقابل ادیان رمز پیروزی است.

نیازمندی ها