رسانه‌های آفریقای جنوبی اخبار ضد و نقیضی در مورد کرش دارند

مورد عجیب آقای سرمربی

این قصه سر دراز دارد. گویا قرار نیست داستان انتخاب سرمربی تیم ملی ایران روالی ساده و بی‌دردسر داشته باشد. پس از آن که کارلوس کرش در سفر به تهران از مواضع خود در جام‌جهانی کوتاه آمد و در یک اظهار نظر مختصر اما امیدوارکننده جلسات خود با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال را مفید خواند و گفت امیدوار است که به عنوان سرمربی تیم ملی ایران کار را ادامه دهد.
کد خبر: ۶۹۹۴۷۰

روزنامه‌های چاپ آفریقای جنوبی اما خبر دیگری دارند؛ روزنامه «کیپ تایمز» نوشت: «کارلوس کرش به مسئولان فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی گفته است، اگر نصف مبلغ پیشنهادی ایران را بدهند، درخواست آنها را برای مربیگری در تیم ملی این کشور خواهد پذیرفت.»

ظاهرا طبق گزارش پیشنهاد ایران 150 درصد بیشتر از پیشنهاد آفریقای جنوبی است و به همین دلیل گفته می‌شود، کرش با بیان این‌که تمایل دارد به آفریقای جنوبی برگردد، به فدراسیون این کشور گفته است اگر نصف مبلغ پیشنهادی ایران را هم بدهند، درخواست آنها را خواهد پذیرفت.

این اخبار اما از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران روایت دیگری دارد. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری مجمع عادی سالانه هیات فوتبال استان اصفهان در جمع خبرنگاران، گفت: توافق فدراسیون فوتبال با کرش نهایی شده، اما به دلیل این‌که قرارداد قبلی ایشان آخر ماه جولای پایان می‌یابد، قرارداد جدید امضا نشده است. قرارداد کرش، ارزی است و با افزایش یا کاهش قیمت دلار در کشور، ارزش این قرارداد نیز تغییر می‌کند. قرارداد قبلی کرش یک میلیون و 500 هزار دلار بود: زمانی‌که این قرارداد منعقد شد قیمت دلار، هزار تومان بود و مبلغ آن به واحد پول ما یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌شد، اما وقتی قیمت دلار سه برابر افزایش یافت، قرارداد کرش نیز به واحد پول ایران سه برابر افزایش یافت.

مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون هم در مورد خبر قرارداد احتمالی کرش با آفریقای جنوبی به فارس گفت: کرش در پرتغال است و با ایمیل با هم در ارتباط هستیم و فکر می‌کنم به طور قطع برای ادامه مذاکرات تا اواسط مرداد به ایران برمی‌گردد. کرش در آخرین حضورش در تهران موضوع قرارداد با آفریقای جنوبی را تکذیب کرد. با این حال تا آنجا که بنده می‌دانم این بحث صحت ندارد.

با اعلام رسانه‌های آفریقای جنوبی کرش گزینه اصلی برای هدایت این کشور است و استفن کشی، ماشابا و تراپاتونی گزینه‌های دیگر هستند. این در حالی است که اسامی دیگری چون پاتریک کلایورت، روبرتو کارلوس و فابیو کاناوارو نیز در این میان شنیده می‌شود. با این حال دنی جوردان اعلام کرد که نام سرمربی جدید شنبه اعلام خواهد شد. امروز شاید پایان همه قصه‌ها باشد و داستان حضور یا عدم حضور او در کشور آفریقای جنوبی که پیش از این یک دوره هم سرمربی آن بود؛ مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها