تعیین شکل ظاهری و حتی جنس سطل زباله به سلیقه شما و دکوراسیون آشپزخانه، اتاق‌ها یا حتی سرویس بهداشتی منزلتان بستگی دارد؛ اما دانستن چند نکته به شما برای انتخاب سطل زباله زیبا‌تر و کاربردی‌تر، کمک زیادی خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۹۱۲۴
پیف پیف پیف! این سطل عجب بوی بدی می‌دهد!

جام جم سرا: بهتر است برای محیط‌های مرطوب مانند حمام و دستشویی از سطل‌هایی با بدنه استیل استفاده نکنید. این سطل‌ها در اثر کوچک‌ترین تماسی با قطره‌های آب یا حتی بخار آب، لک می‌شوند و ظاهر نامناسبی پیدا می‌کنند.

سطل‌های پلاستیکی یا سرامیکی برای سرویس‌های بهداشتی مناسب‌ترند؛ برای آشپزخانه می‌توان از انواع سطل‌ها استفاده کرد اما برای اتاق‌ها بهتر است سطل‌های چوبی را که نمای زیباتری دارند انتخاب کنید.

سطل زباله باید حتما دارای مخزن باشد. یعنی مخزنی داخل بدنه اصلی سطل قرار بگیرد که شما نایلون زباله‌ها را داخل آن بگذارید. بهتر است برای حفظ پاکیزگی و نظافت مخزن داخلی سطل، همیشه یک نایلون زباله بزرگ داخل آن بگذارید و کف نایلون را با یکی، دو عدد روزنامه باطله بپوشانید.

رهایی از بوی نامطبوع سطل زباله

به گزارش جام جم سرا، همان طور که می‌دانید، سطل زباله از منابع آلوده در آشپزخانه است که در صورت تخلیه نشدن به موقع آن و تفکیک نامناسب پسماندهای غذایی، محل رشد میکروب‌ها و سرایت بیماری‌ها می‌شود. از آنجا که میکروب‌ها به سرعت رشد می‌کنند و باعث ایجاد بوی بدی در سطل می‌شوند، باید سطل را حتی اگر پر نشده، در فواصل زمانی کوتاه خالی کرد. به خصوص اگر سطل حاوی موادی مانند گوشت خام، موادغذایی فاسد و... باشد، این نکته اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

پس از خالی کردن سطل باید همه قسمت‌های آن را با استفاده از اسفنج کف آلود، تمیز کرد. سپس اسفنج و سطل زباله را کاملاً شست و شو داد و خشک کرد. خشک شدن قسمت درونی سطل، بسیار مهم است زیرا در صورت مرطوب بودن محیط، رشد باکتری‌ها افزایش می‌یابد.

در صورتی که سطل زباله بیش از حد کثیف است، باید آن را با محلول ترکیبی آب و وایتکس پر کرد و پس از حدود ۲۰ دقیقه آن را شست وشو داد. پس از خالی کردن محلول آب و وایتکس باید سطل زباله و همچنین اسفنج نیز ضدعفونی شود تا میکروبی باقی نماند.(خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها