مرد جوانی که با همدستی دوستش، اقدام به سرقت مسلحانه از خانه دوست همسرش کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۹۹۱۰۸
دردسر دختر جوان به خاطر ثروت مادرش

روز 26 خرداد امسال و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه به کلانتری 125 یوسف آباد اعلام شد.

با حضور مأموران در محل سرقت، شاکیه در اظهارات اولیه عنوان داشت: زمانی که بهمراه یکی از دوستانم در خارج از خانه بودم - برابر اظهارات مادرم و پرستارش - دو سارق مسلح به اسلحه و قمه وارد خانه شده و با تهدید آنها اقدام به سرقت تمامی طلا و جواهرات و دیگر اموال با ارزش و گران داخل خانه کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه» و به دستور قاضی عموزاد ، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات از مادر شاکیه و پرستار وی، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی آگاهی اطمینان پیدا کردند که سرقت توسط افراد آشنا به محل زندگی شاکیه و مادرش و با اطمینان از وجود اموال با ارزش در داخل منزل صورت گرفته است.

مادر شاکیه گفت: پس از آنکه دخترم به همراه یکی از دوستانش از خانه خارج شد، زنگ خانه به صدا در آمد؛ پرستار درب خانه را باز کرد و عنوان داشت که فردی که زنگ خانه را زده، اسم و فامیلی دخترم را در پشت آیفون گفته و مدعی شده است که از بستگان است؛ در حالی‌که منتظر ورود یکی از آشنایان خانوادگی به داخل خانه بودم، ناگهان پس از باز کردن درب آپارتمان توسط پرستار، دو مرد نقابدار که یکی از آنها اسلحه کمری و دیگری قمه در دست داشتند وارد خانه شده و به سرعت اقدام به بستن دست و پای هر دو نفر ما کردند؛ آنها در اظهارات خود مدعی شدند که دخترم (شاکیه) را به گروگان گرفته‌اند و اگر اقدام به ایجاد سر و صدا و یا درخواست کمک از همسایگان کنیم ، آنها دخترم را خواهند کشت؛ پس از آن و اطمینان از اینکه ما سر و صدایی ایجاد نخواهیم کرد، هر دو نفر به محل نگهداری طلا و جواهرات داخل خانه رفته اقدام به سرقت طلا و جواهرات دخترم به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی فرضیه «همدستی پرستار خانه با سارقان» پرداخته و با انجام تحقیقات پلیسی اطمینان پیدا کردند که پرستار مادر شاکیه هیچ نقش و مشارکتی در سرقت ندارد؛ در ادامه و با توجه به اطلاعات دقیق سارقان مسلح از مشخصات شاکیه و همچنین میزان، نوع طلاجات و نهایتا محل نگهداری طلا و جواهرات، بررسی فرضیه «ارائه اطلاعات طلاجات شاکیه از طرف دوستان شاکیه» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات به رفت‌و آمدهای یکی از دوستان شاکیه مشکوک شدند که در روز سرقت، به بهانه انجام خرید و به همراه شاکیه از خانه خارج و سارقان دقیقا چند دقیقه پس از خروج آنها اقدام به سرقت کرده بودند.

با شناسایی این خانم جوان، تحقیقات در خصوص سوابق احتمالی وی و همچنین اعضای خانواده‌اش در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که همسر این خانم جوان یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف به نام «امیر . ش» (35 ساله) است.

با شناسایی «امیر . ش»، بررسی فرضیه «نقش و مشارکت وی در سرقت» در دستور کار اداره یکم قرار گرفت. کارآگاهان با سلسله اقدامات پلیسی و تخصصی اطمینان پیدا کردند که امیر یکی از سارقان است؛ لذا دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در حالی که وی بهمراه همسرش به یک رستوران غذاهای ایتالیایی رفته بود ، وی را دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.

«امیر.ش» پس از دستگیری صراحتا به مشارکت در سرقت مسلحانه اعتراف و یکی از دوستان خود به نام سهیل (30 ساله) که چند سال پیش و در زمان تفریح در شمال کشور با او آشنا شده بود را به عنوان همدست خود در سرقت معرفی کرد.

«امیر» در اعترافات خود به کارآگاهان گفت:شاکیه یکی از دوستان همسرم است ؛ از صحبت هایی که همسرم در خصوص شاکیه و وضعیت مالی آنها می گفت اطلاع پیدا کردم که آنها وضعیت مالی و اقتصادی بسیار خوبی دارند؛ با اطمینان از این موضوع که شاکیه مقدار زیادی طلا و جواهرات در اختیار دارد ، تصمیم به سرقت گرفتم . موضوع را با یکی از دوستانم به نام سهیل مطرح کردم تا اینکه مطلع شدم همسرم قصد دارد به همراه شاکیه به خرید برود؛ پس از رساندن همسرم به درب خانه شاکیه، سهیل نیز به محل سرقت آمد و منتظر ماندیم تا آنها از خانه خارج شوند ؛ حدودا ساعت 17:00 بود که آنها از خانه شدند ؛ ما نیز دقایقی بعد از رفتن آنها و اطمینان از این موضوع که در داخل خانه مردی وجود نداشته و تنها مادر شاکیه و پرستارش در خانه هستند تحت عنوان دوستان خانوادگی، زنگ واحد مسکونی شاکیه در طبقه چهارم مجتمع را زده و پس از ورود به خانه و بستن دست و پا مادر شاکیه و پرستارش ، با تهدید به کشتن شاکیه اقدام به سرقت کردیم.

با شناسایی محل سکونت سهیل در یکی از شهرهای شمالی کشور ، نیابت قضایی اخذ و کارآگاهان با مراجعه به یکی از شهرهای شمالی کشور اقدام به دستگیری دومین متهم پرونده کرده و در بازرسی از منزل وی مقادیری از اموال مسروقه و مقادیری از طلاجات کشف شد.

سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه این خبر، افزود: با توجه به اعترافات صریح هر دو متهم به سرقت مسلحانه و کشف مقادیری از اموال مسروقه ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و تحقیقات جهت شناسایی اسلحه کمری و دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها