اظهارات او تکان دهنده بود: من پسر مردی هستم که دست به قتل عام زد. کسی که هویتش ناشناخته ماند اما اعمالش توجه همه را به خود جلب کرد و دنیا را به وحشت انداخت. من پسر قاتل سریالی معروف «زودیاک» هستم.
کد خبر: ۶۹۹۰۴۵
ادعایی تازه درباره معروف‌‌ترین قاتل جهان
گری استوارت، اهل لوئیزیانای آمریکا، احتمالا آخرین کسی است که ادعا کرده فرزند قاتل سریالی و روانی زودیاک است اما اولین آنها نیست. زودیاک اواخر دهه 60 میلادی، پنج نفر را در کارولینای شمالی به قتل رساند و سپس با فرستادن نامه‌های خوفناک برای رسانه‌ها، مردم را به وحشت انداخت و به جنایت‌هایش ادامه داد. زودیاک هرگز دستگیر نشد اما خودش در نامه‌ای، مسئولیت مرگ 37 نفر را به عهده گرفت. زودیاک احتمال این‌که بچه‌هایی از او وجود داشته باشند، رد نکرده بود. افراد زیادی قبل از استوارت ادعا کرده بودند فرزندان او هستند.

پیش‌تر دنیس کافمن، مردی که خود را پسرخوانده زودیاک معرفی می‌کرد، روی صحنه تلویزیون حاضر شد و گفت فکر می‌کند پدرخوانده‌اش جک‌ترانس همان زودیاک باشد؛ زیرا دستخط او و زودیاک دقیقا شبیه هم هستند.

دبورا پرز، یکی دیگر از مدعیان است که می‌گوید وقتی هفت سال داشته، تعدادی از نامه‌های پدرش را که در آنها مسئولیت قتل‌های مختلف را پذیرفته، نوشته است. البته خواهر ناتنی او تمام گفته‌های دبورا را دروغ خوانده است. مدعی دیگر «استیو هودل» است که می‌گوید پدرش یک مقاله‌نویس در روزنامه جنایی سن فرانسیسکو بود، یعنی همان روزنامه‌ای که زودیاک نامه‌هایش را برای آن می‌فرستاد. ادعای این مرد نیز رد شده است اما حالا استوارت می‌گوید زودیاک پدرش است.استوارت می‌گوید پدر مرحومش به نام «ارل وان بست» همان زودیاک معروف است. او که معاون یک شرکت نظافتی است، تمام دارایی‌اش را برای چاپ کتابی در همین رابطه اختصاص داده است. او در این کتاب که البته شخصی به نام هارپر کولینز آن را نوشته، زودیاک را وحشتناک‌ترین حیوانی که در تمام اعصار وجود داشته توصیف کرده است.

هارپر کولینز می‌گوید استوارت بیش از یک دهه پرونده‌های پلیس، گزارش روزنامه‌ها و همچنین اظهارات خویشاوندان خود را برای جمع‌آوری مدرک بررسی کرده است. نتیجه این تحقیقات به شکل کتابی درآمده که روایتی است از پسر بچه‌ای که نمی‌تواند مشاهدات خود را پنهان کند و در بزرگسالی هم نمی‌تواند از دست خاطرات کودکی خود بگریزد و بگذارد آنچه اتفاق افتاده همانطور که بود، سرپوشیده بماند. کافمن ـ یکی دیگر از مدعیان ـ هم در اظهارات خود گفته بود مدام تحت سرکوب شدید بود و پدرش می‌توانست قاتل واقعی باشد. او حتی یک تحلیلگر دستخط استخدام کرد تا دستخط پدرش را با دستخط زودیاک ـ که آن نامه‌ها را برای رسانه‌ها می‌فرستاد ـ مقایسه کند.از انجا که حرف‌های استوارت مدارک تازه‌ای به دست می‌دهد، ممکن است بازرسان بهای بیشتری به آن بدهند. استوارت در کتابش تشریح می‌کند که چطور توسط پدر و مادر واقعی خود رها و بعد توسط خانواده دیگری به فرزندی پذیرفته شده است. او مدعی است در این کتاب به سوال‌هایی پاسخ داده که بیش از 50 سال بی‌جواب مانده بودند.

پلیس کالیفرنیای شمالی اعلام کرده از وجود این کتاب و ادعاهای استوارت بی‌خبر است. سخنگوی پلیس سان‌فرانسیسکو می‌گوید: این یک پرونده باز و فعال است. به همین دلیل ما در این خصوص نظری نمی‌دهیم، اما بدون شک بازرسان قتل ما به این کتاب نگاه و ادعاهای آن را بررسی خواهند کرد.

زودیاک سال‌های 69 - 1968، در حالی که لباس مامور اعدام به تن داشت، به سراغ قربانیانش می‌رفت و با چاقو و سلاح گرم آنها را شکنجه می‌داد و می‌کشت. او با فرستادن نامه‌هایی برای رسانه‌ها توجه عمومی را به خود جلب کرد و پلیس را به دلیل ناتوانی‌اش در دستگیری او مورد تمسخر قرار داد. زودیاک نامه‌های خود را با خط رمزی که خود او اختراع کرده بود، می‌نوشت.

سوزان مـــــرتن، جرم‌شناس که نامه‌های زودیاک را خوانده است، می‌گوید:اگر این نامه‌ها را بخوانید متوجه می‌شوید که او از وحشتی که در مردم ایجاد می‌کرد، بسیار لذت می‌برد.

آخرین قربانی شناخته شده زودیاک، پل استاین، راننده تاکسی در سان فرانسیسکو بود که او را در خودرویش با شلیک گلوله به قتل رسانده بود. زودیاک، تکه‌ای از لباس خونی استاین را همراه نامه‌ای به یک روزنامه فرستاده بود. پلیس تصور می‌کند قتل‌های سریالی پس از آن متوقف شدند، اما نامه‌ها تا سال 1974 فرستاده می‌شد.

مردی به نام آرتور آلن، در دهه 1970 به‌عنوان مظنون شناسایی شد اما تا سال 1992 به صورت رسمی متهم نشد و البته هیچ‌گاه انکار نکرد که زودیاک نیست. در مجموع بیش از 2500 نفر در این پرونده مظنون بودند. بازرسان می‌گویند برای دهه‌های متوالی تلفن‌هایی از شهروندان دریافت می‌کردند که می‌گفتند اطلاعات تازه‌ای در این خصوص دارند.

دادستان بخش ناپا می‌گوید: ما در تمام این سال‌ها با افراد بسیاری در این باره صحبت کرده‌ایم اما هیچ‌کدام کمکی نکردند.فقط دو نفر هستند که تصور می‌شود از دست زودیاک جان سالم به در برده‌اند. یکی از آنها برایان هارتنل است که سال 1969 هشت ضربه چاقو خورد. دختر موردعلاقه او بین ده تا 20 ضربه چاقو خورد و فوت شد اما پیش از مرگ توانست چهره قاتل خود را برای پلیس تشریح کند. پلیس توانست براساس آن اطلاعات طرحی از چهره زودیاک بکشد. اکنون هارپر کولینز می‌گوید چهره پدر استوارت شبیه آن تصویر است.تینا آندرادیس، ناشر هارپر کالینز می‌گوید:اگر طرح چهره زودیاک را با عکس سیاه و سفید پدر استوارت مقایسه کنید، مطمئن خواهید شد که شبیه هم هستند.

یک سخنگوی پلیس گفته عکس چاپ شده از چهره پدر استوارت را نگاه و بررسی کرده است: آنچه من دیده‌ام قانع‌کننده نیست. او پیشانی بلند و موهای مشکی دارد و عینک می‌زند.این تصویر با اطلاعات موجود از زودیاک همخوانی ندارد.

او گفته کتاب جدید را حتما مطالعه خواهد کرد: من اخبار را دنبال می‌کنم اما می‌خواهم بگویم در 40 سال گذشته هرگز درباره این پرونده سکوت نشده است.ما از این ادعاها زیاد دیده‌ایم.زودیاک مشهورترین قاتل سریالی در جهان است که تاکنون فیلم‌های زیادی براساس جنایات وی ساخته شده است. (ضمیمه تپش)

منبع: سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها