جامجم آنلاین: یک تیم ورزشکار از اهالی چک میخواهند نام خود را به عنوان اولین کسانی که دور دنیا را با استفاده از یک گلایدر درنوردیدهاند به ثبت برسانند.
کد خبر: ۶۹۸۹۷

به گزارش آنانوا ولادیسلاو زجا ، 71 ساله رئیس انجمن ورزش هوانوردی کشور چک رهبری این تیم را به بر عهده دارد و نیز داعیهدار بر جای گذاشتن این رکورد است.
او میگوید: «هماکنون رکورد سفر به دور دنیا با وسیله پرندهای که دارای موتور نباشد فقط توسط یک بالن به دست آمده و هنوز کسی این مهم را با استفاده از گلایدر به انجام نرسانده است.»
این تیم هماکنون در حال ساختن یک گلایدر پیشرفته جدید برای انجام این سفر هستند و احتمالا کار خود را تا مدت کوتاه دیگری به پایان میرسانند. انجمن ورزش هوانوردی چک در عین حال گفته است برنامه پرواز آنها و نحوه ساخت این گلایدر جزو اسرار این انجمن است و تنها در آخر سفر فاش خواهد شد.
کسی که این گلایدر را سوار خواهد شد دختر ولادیسلاو زجا است که حنا نام دارد.
این دختر 43 ساله تاکنون 50 رکورد مختلف جهان را با استفاده از گلایدر بر جای گذاشته است. در این سفر یک زن دیگر چک او را همراهی میکند.
در این سفر خلبانان باید مسافتی بالغ بر 22 هزار مایل را که معادل 35.3 هزار کیلومتر است بدون توقف با گلایدر بپیمایند. این مسافرت احتمالا 6 روز به طول میانجامد.

اخطار کتبی پلیس برای پسری که هنوز به دنیا نیامده است
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها