آماده باش و تعطیلی فرودگاه بین المللی رژیم صهیونیستی

هواپیماهای بن گوریون با تهدید قسام به لانه ها خزیدند

موشک های مقاومت علاوه بر لغو پرواز شرکت های هوایی خارج از سرزمین های اشغالی، نگرانی شدید مقامات صهیونیست را درباره آینده و تبعات اقتصادی و امنیتی این موشکباران برانگیخته است.
کد خبر: ۶۹۸۸۷۶
لغو پروازهای اروپایی و امریکایی به فلسطین اشغالی

در روزهای آغازین تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به غزه، گزارشی در جام جم آنلاین با این عنوان منتشر شد :« موشک هایی که اقتصاد رژیم صهیونیستی را نشانه می روند». اکنون شلیک موشک ها به فرودگاه اصلی این رژیم یکی از شاهرگ های روابط اقتصادی تل آویو با جهان خارج را هدف قرار داده و پیش بینی ناظران را محقق ساخته است.

شلیک چندین موشک از غزه به تل آویو و فرودگاه بین المللی آن با نام بن گوریون واقع در جنوب غربی این شهر و هشدارهای حماس مبنی بر ضرورت لغو این پروازها از سوی شرکت های خارجی به علت در دستور بودن حملات موشکی به فرودگاه بن گوریون، باعث شده است بسیاری از شرکت های خارجی از ترس به خطر افتادن امنیت هواپیماها، مسافران و خدمه پرواز، سفرهای خود به سرزمین اشغالی را لغو کنند.

لغو پروازهای آمریکا و اروپا

این برای نخستین بار است که انفجار موشک در نزدیکی فرودگاه بن گوریون در حومه تل آویو به لغو پروازهای شرکت های هواپیمایی آمریکایی و اروپایی به سرزمین های اشغالی منجر می شود.

دو شرکت «دلتا ایرلاینز» و «یو اس ایرویز» آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند پروازهای خود را به سرزمین های اشغالی برای تضمین سلامت مسافران لغو کرده اند و به زودی سایر پروازها از آمریکا نیز لغو خواهند شد.

هنوز آمار رسمی از میزان خسارت های جاری و آتی فلج شدن فرودگاه بن گوریون منتشر نشده اما بررسی ابعاد این تصمیم شرکت های هوایی جهانی قابل تامل است.

ایلات به جای تل آویو

شبکه فلسطین الیوم امروز چهارشنبه در گزارشی از جایگزینی موقت فرودگاه بین المللی عوفدا در شهر ایلات به جای فرودگاه بن گوریون پس از تصمیم شرکت های هوایی برای لغو پروازها به تل آویو خبر داد.

این شبکه فلسطینی به نقل از شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «اسراییل تلاش و فشارهای زیادی را بر شرکت های هوایی بین المللی با هدف از سرگیر ی پروازها اعمال می کند و جایگزین کردن فرودگاه عوفدا در ایلات راه حل موقت این معضل است.»

فلج شدن پروازها بار خود را به دولت اسراییل تحمیل می کند و آن را در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی قرار می دهد. به همین دلیل تل آویو به دنبال پیدا کردن راه خروج سریعی از بن بست بحران ادامه جنگ است.

رسانه صهیونیستی افزود: تصمیم شرکت های هواپیمایی آمریکایی برای توقف پروازها، 24 ساعته بود و امروز به پایان خواهد رسید اما شرکت های اروپایی به مدت 36 ساعت تصمیم به لغو پروازها گرفته اند و پس از آن مجددا تصمیم گیری خواهد شد که آیا پروازها همچنان معوق و ملغی بمانند یا اینکه سفرهای هوایی از سرگرفته شوند.

این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که روز گذشته، سه شنبه در اقدامی دشوار و دقیق، گردان های قسام فلسطین توانستند یک فروند جنگنده اف 16 صهیونیست ها را با موشک زمین به هوا در آسمان دیر البح مرکز غزه، ساقط کنند.

شیمون پرز: این هدیه به فلسطینی ها بود

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه تاکید کرد که «لغو پروازهای جهانی (به اسرائیل) هدیه ای رایگان به مقاومت فلسطینی است تا تشویق شوند به موشکباران مناطق مختلف اسرائیلی ادامه دهند.

بنا بر اعلام رسانه های صهیونیستی، عصر روز سه شنبه 7 شرکت بین المللی هوایی، پروازهای خود به مقصد فرودگاه بن گوریون را متوقف کردند و یک هواپیمای روسیه نیز ناچار به بازگشت شد.

گزارش این رسانه ها حاکی است که تاکنون بیش از 70 پرواز به تل آویو لغو شده است.

فلسطین الیوم در گزارشی نوشت: فلج شدن پروازها بار خود را به دولت اسراییل تحمیل می کند و آن را در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی قرار می دهد. به همین دلیل تل آویو به دنبال پیدا کردن راه خروج سریعی از بن بست بحران ادامه جنگ است.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر روز گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا به منطقه برای تسریع آتش بس، خواستار از سر گرفته شدن پروازهای شرکت های هوایی آمریکایی به تل آویو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها