معاون گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تشریح مصوبات گازی شورای عالی اقتصاد، قیمت جدید کارمزد فروش CNG در جایگاه‌ها را اعلام کرد و گفت: این نرخ در شهرهای کوچک و بزرگ 120 و 140 تومان به ازای هر مترمکعب تعیین شد.
کد خبر: ۶۹۸۵۶۹

به گزارش مهر، مجتبی شیخ‌بهایی با اشاره به این‌که طبق مصوبه دولت، کارمزد جایگاه‌های سی.ان.جی بر اساس نوع سرمایه‌گذاری و مالکیت‌ها متفاوت است، تصریح کرد: در گذشته نرخ کارمزد برای تمام جایگاهداران 40 تومان به ازای هر مترمکعب محاسبه می‌شد، ولی براساس نرخ جدید مصوبه شورای اقتصاد، جایگاه‌ها به چهار دسته تفکیک می‌شوند.

این مقام مسئول با اعلام این‌که نرخ کارمزد برای جایگاه‌هایی که سرمایه‌گذاران آنها کاملا دولتی هستند و شامل شهرداری‌ها می‌شود، 70 تومان به ازای هر متر مکعب گاز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای جایگاه‌هایی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، اما تجهیزات آنها را وزارت نفت تامین کرده، نرخ کارمزد به ازای هر متر مکعب گاز 80 تومان در نظر گرفته شده است.

شیخ‌بهایی یادآور شد: جایگاه‌هایی که مالکیت زمین و تجهیزات آن متعلق به بخش خصوصی است نیز در شهرهای کوچک 120 تومان و در کلانشهرها 140 تومان به ازای هر متر مکعب، کارمزد دریافت خواهند کرد.

معاون گازرسانی شرکت ملی گاز اظهار کرد: براساس مصوبه مذکور، معوقات جایگاهداران سی‌ان‌جی در سال‌های 92 و 93 نیز محاسبه و در قبوض تیرماه تعدیل خواهد شد.وی با یادآوری این‌که طبق ابلاغ وزیر نفت به منظور حمایت از جایگاهداران، در میزان گاز تحویلی به جایگاه‌ها نیز 3 درصد به عنوان پرت گاز محاسبه نخواهد شد، میزان بدهی جایگاهداران سی‌ان‌جی به شرکت ملی گاز را حدود 450 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تعدیلات انجام شده، میزان زیادی از این بدهی‌ها تسویه و تا حد زیادی مشکلات مالی جایگاهداران برطرف خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ کارمزد جایگاه‌ها و تسهیلات فراهم شده، بخش خصوصی از ایجاد و راه‌اندازی جایگاه‌های جدید سی.ان.جی استقبال کرده و زمینه برای افزایش تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی در کشور فراهم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها