این دستگاه معمولا پلاستیکی بوده و حاوی تعدادی سوزن منگنه استریل و به دو صورت یک بار مصرف و چند بار مصرف می باشد. تاکنون، تهیه این وسیله باید با هزینه ارزی بسیار بالا از کشورهای غربی و یا چین انجام می شد.
کد خبر: ۶۹۸۴۲۳
ساخت نخستین منگنه جراحی در ایران

استاپلر نام دستگاهی است که برای قراردادن گیره های منگنه ای جراحی بر روی احشا کاربرد دارد و در واقع منگنه تخصصی است که در جراحی در محل بخیه برای بستن زخم های پوستی، اتصال یا بریدن قسمت های روده یا ریه استفاده می شود.
استاپلر از بخیه زدن با دست بسیار سریع تر، دقیق تر و محکم تر عمل می کند. معمولا در جراحی های روده و ریه، ابتدا از استاپلرهای جراحی استفاده می شود زیرا خطوط این استاپلرها کمتر خونریزی کرده و هوا یا محتویات داخل روده کمتر از آنها نفوذ می کند، زمان جراحی، ترومای بافتی، خونریزی و زمان بیهوشی را کاهش داده و حرکات روده ای سریع تر باز می گردد و از نظر زیبایی نتایج خوبی دارد.معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بهتر شدن مراقبت از بیمار، کوتاه شدن زمان جراحی، راحت تر کار کردن با آن، کاهش ضایعه بافتی، خطر آلودگی و عفونت بافت از جمله مزایای استاپلر برای جراح است.

این پروژه یکسال اخیر آغاز شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال وارد خط تولید می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها