شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۹۸۲۵۳
سعید معروف، بهترین پاسور جهان

علت طفره سران فتنه از محکوم کردن شعار نه غزه نه لبنان

کیهان نوشت : دبیر یک تشکل اصلاح‌طلب می‌گوید انتساب شعار نه غزه نه لبنان به اصلاح‌طلبان دروغ شاخدار است.هادی خامنه‌ای ضمن سخنانی در حسینیه دارالزهرا(س) گفت: عده‌ای گفتند فلان جریان وابسته به اصلاحات شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر داده است. این یک دروغ شاخدار است زیرا هیچ‌کس از وابستگان به اصلاحات و کسانی که به مردم و انقلاب ایمان دارند، چنین عقیده‌ای ندارند.

دبیر مجمع نیروهای خط امام خاطر نشان کرد: این دروغی است که به اصلاح‌طلبان بسته‌اند مثل همه حرف‌های دیگری که زده‌اند و ما باید با اظهاراتمان، با بیانیه‌ها و ابزارهایی که در اختیار داریم این دروغ را تکذیب کنیم، به مظلومان کمک کنیم و نشان دهیم آنچه که برخی مغرضان می‌گویند، دروغ است.

وی اسفند سال گذشته نیز برخلاف مواضع افراطیون مدعی اصلاحات گفته بود: «من معتقدم وظیفه هر دولتی در ایران این است که به لبنان و فلسطین، غزه و سوریه کمک کند، حمایت از آنها برای ما حیاتی است. اگر به همبستگی اسلامی و انسانی هم، کسی معتقد نباشد ولی برای حفظ امنیت خود باید از آنان حمایت کنیم... بحث فلسطین برای نظام ما یک مسئله اساسی است. از همان آغاز فعالیت انقلاب در سال 41، امام درباره اسرائیل صحبت کرد. باید عمیق بود و نباید بی‌مطالعه و احساساتی تحت تاثیر قرار گرفت. امروزه یکی از خط قرمزهای توده مردم ما، بحث اسرائیل است.»

به دنبال این اظهارات، داریوش سجادی از مشاوران سابق کروبی تصریح کرده بود سخنان هادی خامنه‌ای، شماتت سبزهاست. یادآور می‌شود شعار نه غزه نه لبنان در تجمع انحرافی برگزار شده به دعوت سران فتنه (موسوی و خاتمی و کروبی) که در جهت به حاشیه بردن روز جهانی قدس بود، سر داده شد و هرگز از سوی این عده محکوم نشد. جریان حامی موسوی،حمایت از مقاومت فلسطین را ماجراجویی توصیف کرده بودند. ریشه این موضع‌گیری انحرافی به دوره اصلاحات و ادبیات برخی نشریات نظیر روزنامه عبدالله نوری برمی‌گشت که مدعی بودند نباید از مردم فلسطین و آرمان قدس در برابر اشغالگران صهیونیست دفاع کنیم.

خوش‌خدمتی‌های افراطیون فعال در فتنه سبز به صهیونیست‌ها به حدی بود که پرز و نتانیاهو از سبزها به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل و پیاده نظام این رژیم در جنگ نیابتی با ایران یاد کرده بودند. جالب این است که با وجود گذشت 5 سال سران فتنه و جریان‌هایی نظیر مجمع روحانیون حاضر نیستند صراحتا جریان گروهکی پیگیر شعار نه غزه نه لبنان- شعار وزارت خارجه رژیم صهیونیستی- را محکوم و تخطئه کنند چرا که پیوند عمیقی بین دو طیف برقرار شده است.

ایوانف: نباید همکاری استراتژیک با ایران را فدای شرایط زودگذر کنیم

کیهان در خبری منتشر کرد : وزیر خارجه سابق روسیه می‌گوید سیاست فشار بر ایران کوته‌بینانه است و به زیان بانیان آن تمام خواهد شد.ایگور ایوانف ضمن یادداشتی که روزنامه راسیسکایا گازتا منتشر کرد، نسبت به عواقب اعمال فشار بر ایران برای دادن امتیاز در مورد برنامه هسته‌ای هشدار داد و نوشت: هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت کنونی ایران اگر کنار برود جای خود را به گروه ضدغربی ندهد. در آن صورت شکست دولت ایران شکست شرکای آن در مذاکرات هسته‌ای و نیروهای سیاسی در غرب خواهد بود.

ایوانف افزود: شکست سیاسی روحانی شکست مشترک همه ما خواهد بود. بدون شک در این صورت روند مذاکرات ایران و 5+1 به شدت پسرفت می‌کند و روند حل مسایل سوریه هم پیچیده‌تر خواهد شد.دبیر سابق شورای امنیت روسیه همچنین معتقد است این رویداد موجب بروز مشکلات جدید میان اعراب و رژیم صهیونیستی و خطرات جدید در عراق خواهد شد.ایوانف ادامه داد: سیاستمدارانی که خواهان تشدید سیاست‌های ضدایرانی غرب در قبال این کشور هستند باید عواقب این سیاست را بسنجند.

وی در مقاله خود افزود: در روسیه هم بسیاری از سیاست فشار غرب بر ایران حمایت می‌کنند و معتقدند که این سیاست تا اندازه‌ای با منافع روسیه مطابقت می‌کند زیرا زمینه‌ بیشتری برای توسعه روابط ویژه مسکو و تهران را فراهم می‌کند.

این گروه معتقدند که دوری ایران از غرب، تهران را مجبور به همکاری با مسکو می‌کند.وزیر خارجه سابق روسیه این دیدگاه را کوتاه‌بینانه و خطرناک خواند و افزود: نباید مشارکت راهبردی با کشوری مثل ایران را بر اساس شرایط زودگذر سیاسی بنا کرد زیرا این زیربنا بسیار متزلزل بوده و هر لحظه می‌تواند فرو بریزد.

ایران توانست تحریم‌ها را مهار کند و به آمریکا «نه» بگوید

کیهان منتشر کرد : یک کارشناس ارشد مؤسسه واشنگتن می‌گوید ایران در مذاکرات هسته‌ای قادر به «نه» گفتن به غرب است چرا که در طول 2 سال گذشته توانسته از عهده تحریم‌های فلج کننده برآید.پاتریک کلاوسون در وبسایت این اندیشکده آمریکایی نوشت: با توجه به تدابیر ایران برای وفق دادن خود با شرایط ناشی از تحریم‌ها در طول سالهای 2013 و 2014، تهران می‌تواند در مذاکرات نه بگوید.

ایران در این 2 سال تدابیر جدی برای تطبیق دادن خود با تحریم‌ها اتخاذ کرده و اقتصاد این کشور در حال حاضر در موقعیتی قرار دارد که حتی در صورت پابرجا بودن تحریم‌ها می‌تواند رشدی ملایم داشته باشد.وی افزود: به نظر می‌رسد موضع قاطعانه‌ای که تهران در مذاکرات هسته‌ای اتخاذ کرده است، با تصویر کشوری که به شدت نیازمند کاهش تحریم‌هاست، همخوانی ندارد.

این امر، این سؤال را مطرح می‌کند که تحریم‌های اعمال شده بر ایران تا چه حد فلج کننده بوده است. در جواب این سؤال باید گفت که این تحریم‌ها فلج کننده نیست هر چند که در آغاز ایران را غافلگیر کرد و آزار دهنده بود.

کلاوسون با اشاره به اینکه بدهی مربوط به تولید ناخالص داخلی ایران بسیار کمتر از آمریکا و آلمان است، نوشت: کاهش واردات به 22 میلیارد دلار و افزایش 11 میلیارد دلاری صادرات نیمی از درآمدهای نفتی از دست رفته به واسطه تحریم‌ها را جبران کرده است.

ایران سالانه 60 میلیارد دلار مازاد حساب ارزی (مبادلات تجاری) داشت که گرچه تحریم‌های جدید موجب لطمه به این مازاد شد اما، ایران با این تدابیر تطابقی 30 میلیارد دلار آن را احیا کرد.وی یادآور شد: با وجود تحریم‌ها، امروزه موقعیت ایران در تجارت خارجی، قوی است. گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که ایران در سال‌های 2013-14، به میزان 73 میلیارد دلار کالا و خدمات وارد و 46 میلیارد دلار کالا و خدمات غیر نفتی صادر کرده و این به آن معناست که این کشور برای ایجاد توازن در مبادلات تجاری‌اش تنها به 27 میلیارد دلار از محل صادرات نفت و گاز، برابر با 740 هزار بشکه نفت به قیمت صد دلار در روز نیاز دارد.

کلاوسون نوشت در واقع، ایران در این دو سال نفتی بیش از رقم یاد شده صادر کرد و با افزودن درآمد فروش سایر فرآورده‌های نفتی درآمد خود از محل صادرات نفت و گاز را به 56 میلیارد دلار رساند و 29 میلیارد دلار مازاد حساب ارزی به دست آورد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که ایران در سال 2019-20 برای برقراری توازن در حساب ارزی خود تنها به صادرات 28 میلیارد گاز و نفت نیاز دارد که حتی با صادراتی کمتر از رقم فعلی می‌تواند این مقدار پول را تأمین کند.کارشناس ارشد مؤسسه واشنگتن خاطرنشان کرد: مخلص کلام آنکه، ‌ایران تحت شاکله جدید تحریم‌ها، اقتصاد خود را با منابع در دسترس همساز کرده و این کار را بدون به بار آوردن بدهی کلان انجام داده است؛ همان روندی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دیده می‌شود.

ایران یاد گرفته است با تحریم‌ها کنار بیاید و با تدابیر شدیدی که برای سازگاری با شوک تحریم‌ها اتخاذ کرد، اکنون به طور نسبی در موقعیتی قرار دارد که حتی با ادامه تحریم‌های جاری، می‌تواند رشد اقتصاد خود را از سر بگیرد. طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، در صورت ادامه تحریم‌ها، رشد اقتصاد ایران در سال 2014-15 با 1/5 درصد افزایش نسبت به سال قبل، به 2/3 درصد خواهد رسید. به عبارت دیگر، اقتصاد تحت تحریم ایران به همان اندازه اقتصاد آمریکا در معرض رشد قرار دارد. ایران همچنان - و لو کند- راه می‌رود و تحریم‌ها نتوانست این کشور را فلج کند.

روایت نشنال اینترست از درس مذاکرات به آمریکا

کیهان در خبری نوشت : «درسی که آمریکا باید در مذاکره با ایران بگیرد، ‌این است که بدون به رسمیت شناختن حق ایران، مذاکره به شکست می‌انجامد».روزنامه آمریکایی نشنال اینترست با اشاره به پایان ششمین دور مذاکرات هسته‌ای در وین، به درس‌های این مذاکرات اشاره ‌کرد و نوشت: یکی از مواردی که آمریکایی‌ها آموخته‌اند آن است که جمهوری اسلامی عمیقا متعهد است که از استقلال‌ ایران حفاظت کند. 35 سال پیش، نظام سیاسی کنونی حاکم بر ایران متولد شد. این نظام برآمده از انقلاب ایرانیان بود.

آنان خواستار رهایی از تبعیت کشورشان از دستورات قدرت‌های خارجی به خصوص آمریکا بودند. از زمان انقلاب به این طرف جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت تلاش کرده تا این وعده را عملی کند. برای مثال، می‌توان به دفاع ایران در مقابل رژیم بعثی تحت رهبری صدام حسین در هشت سال جنگ با عراق و هم‌چنین مقاومت ایران در مقابل حملات پنهان اقتصادی آمریکا و اسرائیل و تهدیدات آنان درباره احتمال حمله نظامی اشاره کرد.

فلینت لورت، هیلاری ‌مان و محمد مرندی نویسندگان مقاله ‌نشنال اینترست خاطرنشان کردند، «در موضوع هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران متعهد است با تمرکز بر لزوم استقلال ایران از حق خود برای ادامه برنامه هسته‌ای که طبق معاهده «ان‌پی‌تی» مصوب سال 1968 میلادی به رسمیت شناخته شده دفاع نماید غنی‌سازی اورانیوم ایران در سطح زیر 20 درصد بوده و آن کشور نشان داده که قصد استفاده از برنامه هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز را دارد. ایران نشان داده که حتی در برابر فشار ناشی از تحریم‌ها نیز حاضر به عقب‌نشینی از حق خود نیست.»

نشریه آمریکایی افزود: در طول یک دهه گذشته دولت آمریکا سعی کرده بود تا حق غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران که منطبق با پیمان «ان‌پی‌تی» است را نادیده بگیرد. حتی تا به امروز نیز علیرغم آن که «جان‌ کری» وزیر امور خارجه آمریکا از به رسمیت شناختن برنامه «صلح‌آمیز» هسته‌ای ایران توسط دولت آمریکا سخن گفته با این حال، از به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران خودداری کرده است.نویسندگان اینترست تاکید کردند به رسمیت نشناختن حق غنی‌سازی اورانیوم ایران و اصرار بیش از اندازه طرف غربی درباره توقف کار تمامی سانتریفیوژهای ایران رویکردی بوده که سبب شده تا طرفین مذاکره‌کننده به توافق نهایی دست نیابند.

زمانی که آمریکا مشروعیت نظام سیاسی ایران را به رسمیت نشناسد موضوع برنامه ‌هسته‌ای ایران نیز راه‌حلی نخواهد یافت. آمریکا باید مشروعیت جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد و بداند که مردم ایران با انقلاب خود خواستار سرنگونی رژیم وابسته و برقراری نظامی مستقل در کشور خود بودند.متاسفانه هنوز هم برخی مقامات آمریکایی در فکر تغییر رژیم در ایران هستند. دولت آمریکا باید بداند که جمهوری اسلامی ایران بر سر حقوق و حاکمیت مردم ایران سازش نخواهد کرد.

بادمجان دور قاب‌چین‌های میلیاردی

کیهان منتشر کرد : همکار نشریات زنجیره‌ای می‌گوید برخی نشریات اصلاح‌طلب مبالغ 5‌میلیاردی می‌گیرند تا از شعار اعتدال و تعادل دولت دفاع کنند.«محمد-آ» که خود سابقه همکاری با روزنامه دولتی ایران در دولت سازندگی و اصلاحات را دارد، در «پیام نو» نوشت: آقای «ص» مشاور رئیس جمهور تا مرا می‌بیند دستم را می‌گیرد کنار خودش می‌نشاند و می‌گوید دنبال‌تان می‌گشتم، شماره‌تان را بدهید تماس می‌گیرم، مراسم بزرگداشت معتمدنژاد بود، می‌دانستم تماس نمی‌گیرد، ولی شماره‌ام را می‌دهم، می‌گوید سه چهار روز آینده از طریق رمضانی خبرتان می‌کنم تا با هم حرف بزنیم، می‌دانم خبر نمی‌کند، می‌توانم این پاراگراف را طولانی کنم و از قول و قرارهای زیادی بنویسم که هرگز اتفاق نمی‌افتد، ولی بی‌فایده است که همه‌شان را بنویسم.

وی می‌افزاید: می‌دانم طاقت شنیدن حرف حقیقت را ندارند، می‌دانم زبان منتقدانه را دوست نمی‌دارند، می‌دانم این دوستان سراغ کسانی از میان اهالی مطبوعات می‌روند که پای ثابت همه ضیافت‌هایند، اگر هاشمی میهمانی بدهد آنها هستند، خاتمی ضیافت پهن کند و یا احمدی‌نژاد آنها هستند.

می‌گویند مراقب روزنامه‌نگار جسور و تندرو باش آنها مثل ماهی لیز از دست‌تان می‌لغزند، آنها همه چیز را به هم می‌زنند، تا تنها خودشان زیر آن رژه بروند و دستمزدهای همیشه کلان‌شان را بگیرند.همکار نشریات زنجیره‌ای ادامه می‌دهد: مقامی که در یک روزنامه ترس خورده، به شدت ترس خورده نولیبرال شریک است چه کسی را باید دعوت کند، اصلاح‌طلبانی که تنها اصلاحاتی که می‌شناسند گرفتن یارانه‌های پنج میلیارد تومانی برای دفاع از تعادل و اعتدال است. آنها از مرتضوی پول می‌گیرند، در جشن احمدی‌نژاد شرکت می‌کنند.وی در پایان نوشت: کسانی در این ضیافت‌ها دیده می‌شوند که ربطی به رسانه ندارند، البته اهالی رسانه‌های حزبی در این جلسات حضور دارند تا نقش حزبی‌شان را بازی کنند، نباید تلخ شد. تنها جای بی‌ربط‌ها در این ضیافت‌هاست.خاطرنشان می‌شود چند وقتی است مدیر مسئول روزنامه اعتماد با حفظ سمت، روزنامه اقتصادی تعادل را منتشر می‌کند.

لغو امتیاز 20 میلیون ریالی دولت برای مرزنشینان

خراسان نوشت : در حالی که بر اساس مصوبه آبان ماه سال 91 دولت دهم، مقرر شده بود سرپرستان خانوارهای ساکن در روستاهای مرزی استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان بتوانند با استفاده از کارت مبادلات مرزی در هر ماه، یک بار تا سقف 20 میلیون ریال اقدام به ورود کالا از مرزها و بازارچه های رسمی کنند، این مصوبه طی روزهای اخیر با ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی لغو شده است.

پایان دردسرهای تشویق معلمان نمونه کشوری

خراسان درخبری نوشت : پس از ارائه گزارشی در خصوص وجود مشکلاتی در زمینه پرداخت جوایز معلمان نمونه در کابینه، با تصویب روزهای اخیر هیئت دولت مقرر شده مبلغ 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات جزء 1 ردیف 510000 قانون بودجه سال 1393 کل کشور با عنوان «هزینه های پیش بینی نشده» برای تقدیر از معلمان نمونه کشوری در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد تا بر اساس ضوابط و جداول مقرر، به فرهنگیان مذکور تقدیم شود.

جام جم : سعید معروف، بهترین پاسور جهان

جام جم در خبری منتشر کرد : سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی انتخاب شد تا این عنوان ارزشمند پایان بخش عملکرد تحسین برانگیز بلندقامتان کشورمان در بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی باشد.

شب پایانی لیگ جهانی والیبال گرچه با برتری 3 بر یک آمریکا مقابل برزیل (31 - 29، 21 - 25، 25 - 20، 25 - 23 ) و قهرمانی این تیم و شکست 3 بر صفر ایران برابر ایتالیای میزبان و قرار گرفتن شاگردان کواچ در رده چهارم این رقابت‌ها همراه بود، اما وقتی فدراسیون جهانی برترین‌های این دوره از رقابت‌ها را برگزید، والیبال ایران به افتخاری دیگر دست یافت؛ جایی که سعید معروف، کاپیتان تیم ملی ایران به عنوان بهترین پاسور این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد تا مهر تائیدی باشد بر توانمندی‌های این بازیکن ارزشمند کشورمان.

بامداد دیروز همچنین عنوان ارزشمندترین بازیکن و بهترین زننده سرویس به تایلور ساندر از آمریکا و بهترین مدافع نیز به هموطن او یعنی دیوید لی رسید؛ ضمن این‌که بهترین لیبرو سالواتوره روسینی از ایتالیا و بهترین آبشار زن والاس از برزیل انتخاب شدند. این بازیکنان هرکدام ده هزار دلار پاداش گرفتند و ارزشمندترین بازیکن نیز 30 هزار دلار دریافت کرد. علاوه بر این امیر غفور، یار قدرتی زن تیم کشورمان که در مرحله گروهی کمتر به میدان رفت و پس از مصدومیت شهرام محمودی جایگاه اصلی خود را در ترکیب تیم ملی پس گرفت، با کسب 71 امتیاز در چهار بازی مرحله فینال به عنوان امتیازآورترین بازیکن این مرحله شناخته شود.

از پنجه طلا تا مریخی

عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی برای سعید معروف هر چند فوق‌العاده ارزشمند بود، اما بر خلاف عملکرد تیم ملی ایران که در این رقابت‌ها همه را شگفت‌زده کرد، ‌این انتخاب چندان دور از ذهن هم نبود؛ زیرا ناظران این رقابت‌ها به خوبی توانمندی بازیکن تیم ما را در طول مسابقات مشاهده کردند.

ضمن این‌که او پیشتر در جریان مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن نیز عملکرد خوبی داشت و در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا نیز به عنوان بهترین پاسور و باارزش‌ترین بازیکن انتخاب شد.

این بازیکن بیست‌وهشت ساله ارومیه‌ای که بواسطه توانمندی‌هایش در میان والیبالی‌ها به پنجه طلا معروف است و چندی پیش امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال استقلال هم به او لقب مریخی داد، والیبال را از تیم مقاومت ارومیه شروع کرد و سابقه بازی در تیم‌های پگاه، صنام، گنبد، سایپا، داماش، کاله و شهرداری ارومیه و متین ورامین را دارد. معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و از سال ۱۳۸۴ هم رسما عضو تیم ملی بزرگسالان شد و پس از دعوت نشدن علیرضا نادی از سوی خولیو ولاسکو، کاپیتان تیم ملی شد.

طلای جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۳، نقره جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۹، نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰، طلای جام کنفدراسیون والیبال آسیا در سال‌های 2008 و 2010، نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۳ و برنز قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۳ و دو دوره حضور در لیگ جهان در کارنامه افتخارات ملی او به چشم می‌خورد.

قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا در سال‌های 2008 با صنام و 2014 با متین، قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۲ با متین، قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۰ با کاله و قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۸۳ با صنام در افتخارات باشگاهی این بازیکن به چشم ‌می‌خورد.

کواچ :نتیجه خیلی خوبی گرفتیم

تیم ملی والیبال ایران در مجموع 16 دیدارش در لیگ جهانی، هفت پیروزی و 9 شکست را تجربه کرد. ملی‌پوشان ایران در دور مقدماتی دو پیروزی و دو شکست برابر ایتالیا، دو پیروزی و دو شکست برابر برزیل و دو پیروزی و دو شکست برابر لهستان را تجربه کردند. در مرحله نهایی لیگ جهانی نیز یک پیروزی برابر برزیل و سه شکست مقابل تیم‌های روسیه، آمریکا و ایتالیا را پذیرفتند. در پایان این رقابت‌ها کواچ، سرمربی صربستانی تیم کشورمان این‌گونه اظهار نظر کرد: این مسابقات و این سطح را بازیکنانم تا به حال تجربه نکرده بودند، بنا براین به نظر من نتیجه خیلی خوبی گرفتیم که به صرف صعود به مرحله فینال اکتفا نکرده و در نهایت به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران عنوان کرد: تیم ما در شرایطی چهارم شد که برای دومین بار لیگ جهانی را تجربه کرد، در حالی که دیگر تیم‌ها هر کدام قدمت زیادی در لیگ جهانی دارند. ما باید در مسابقات آخر بعضی چیزها را تغییر می‌دادیم، البته در این مرحله ما چند نفر را نیز تغییر داده بودیم، زیرا مجبور بودیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: از امروز برای حضوری موفق در مسابقات قهرمانی جهان تلاش می‌کنیم و تنها به آن فکر می‌کنیم؛ مسابقاتی که اهمیت آن خیلی زیاد است. من بازیکنان خوب و تیم قدرتمندی دارم. این مسابقات خیلی سخت و طولانی بود و بازیکنانم تجربه خیلی خوبی در این رقابت‌ها کسب کردند.

همچنین محمد موسوی، ملی پوش توانمند کشورمان و یکی از بهترین مدافعان حال حاضر دنیای والیبال گفت: سه ماه است که در اردوهای طولانی مدت حضور داریم و فکر می‌کنم طبیعی است که از نظر بدنی کمی تحلیل برویم، اما این شرایط برای تمام تیم‌ها وجود دارد. فرق ما با بقیه تیم‌ها این است که ما هنوز به این شرایط عادت نداریم.

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران با بیان این‌که پس از حضور در جمع چهار تیم برتر کمی قانع شده بودیم، گفت: می‌توانستیم حتی آمریکا را شکست دهیم، اما نشد. عنوان چهارمی راضی‌کننده است، اما من همیشه بهترین‌ها را می‌خواهم.

شاید اگر در فینال هم بازی می‌کردیم و دوم می‌شدیم باز هم من می‌گفتم که راضی نیستم، اما در شرایط کنونی نتایج خوبی کسب کردیم.

موسوی با بیان این‌که امیدوارم مردم از ما راضی باشند، ادامه داد: ما چیزی از آمریکا کم نداشتیم، اما واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که ما اصلا والیبال بازی نکردیم. ما در بازی برابر آمریکا و ایتالیا به خودمان باختیم.

جام جم : تعیین تکلیف 5000 میلیارد تومان از معوقات بانکی

جام جم در خبری منتشر کرد : رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف حدود 5000 میلیارد تومان از معوقات بانکی و وصول قریب به یک‌هزار میلیارد تومان از این رقم خبر داد.

محمدعلی پورمختار، نماینده کبودرآهنگ در مجلس، در تشریح بخشی از اقدامات انجام‌شده در راستای وصول معوقات بانکی، به برگزاری جلسات هفتگی با مدیران بانک‌ها و بدهکاران در راستای وصول مطالبات بانکی اشاره کرد و گفت: در این جلسات، مشکلات پرداخت بدهی، راه‌های وصول و دلایل عقب افتادن پرداخت بدهی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، در نهایت جلسات منجر به تنظیم صورتجلسه‌ای برای حل موضوع می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این‌که تاکنون حدود 5000 میلیارد تومان از معوقات بانکی تعیین‌تکلیف شده است، تصریح کرد: این رقم مربوط به حدود 20 بدهکار است که در جلسات یادشده تعیین‌تکلیف شده است.پورمختار با تاکید بر این‌که کمیسیون اصل 90، بحث بدهکاران عمده بانکی را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: رقم کلی معوقات بانکی حدود 80 هزار میلیارد تومان است که این رقم مربوط به 500 ـ 400 نفر می‌شود.

وی با بیان این‌که بانک‌ها باید بحث وصول معوقات بانکی را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید با نگاهی مثبت و برای رفع مشکل بکوشند و البته بدهکاران هم باید گام‌های لازم را بردارند. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون بدهکاران بانکی مقاومتی برای پرداخت بدهی‌های خود داشته‌اند، گفت: خیر، آنها آمادگی لازم را برای پرداخت بدهی دارند .

هشدار وزیر سابق اطلاعات درباره داعش

قدس منتشر کرد : حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در خصوص فعالیتهای گروه داعش و شکل‌گیری آن و اطلاع سرویسهای اطلاعاتی کشور از این مسأله گفت: سرویسهای اطلاعاتی ما از وضعیت خوبی برخوردار هستند و اطلاعات قابل‌توجهی در این زمینه داشتند. حتی در این خصوص هشدارهایی هم داده شد اما گاهی توجه لازم به این هشدارها صورت نگرفته است.

قدس :منتظر کاهش قیمت 15تا30درصدی خودروباشید

قدس در خبری مدعی شد : پس از اعلام قیمتهای جدید شورای رقابت که به نوعی نزدیک به قیمتهای مورد نظر خودروسازان بود، و سکوت دولتی ها در برابر ان ، نمایندگان مجلس که متوجه موضوع شده بودند مساله را پیگیری کردند ورییس شورای رقابت را برای توضیح در این خصوص به مجلس فراخواندند .
شورای رقابت که تا انروز حتی اجرای قیمتهای جدید را هم رسمیت نبخشیده بود ، نتوانست درمقابل نمایندگان مجلس دلایل و توجیهات قانع کننده ای برای این افزایش قیمت بیاورد و این شد که نمایندگان بر کاهش قیمت هایی که هر روز ساز جدیدی میزدو حتی از بازار نیز پیشی گرفته بود تاکید کردند.
در این راستا یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنگری در افزایش قیمت خودرو ضرورت داردگفت: در نرخ گذاری خودرو صرفاً نباید منفعت شرکت های خودروساز را در نظر گرفت و بر اساس منافع آنان عمل کرد.
محمد حسین میر محمدی افزود: افزایش قیمت خودرو در چند سال گذشته به دلیل نوسانات نرخ ارز و مشکلات ارزی بوده، در حالی که در شرایط نسبتاً پایدار کنونی که مشکلات کمتر شده، افزایش قیمت خودرو صحیح نیست.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتقادات و اعتراضات مطرح شده در خصوص اقدام شورای رقابت در افزایش قیمت خودرو و سایر ملاحظاتی که در این زمینه مطرح است، باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.
درهیمن حال یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسه رئیس شورای رقابت و کمیسیون صنایع گفت: کاهش جزیی قیمت خودرو پس از این جلسه محتمل است ولی بعید می‌دانم کاهش قابل توجهی را در قیمت خودرو شاهد باشیم.
موید حسینی صدر گفت: نارضایتی از کیفیت و قیمت خودرو حالا حالا ادامه دارد.
وی ادامه داد:‌ دولت باید برنامه‌ریزی اساسی برای این چالش زیربنایی در حوزه‌ی صنعت خودرو داشته باشد. دولت باید پاسخگوی میلیون‌ها مصرف کننده‌ی خودرو که مجبورند خودروی بی‌کیفیت با قیمت بالا خریداری کنند باشد.
حسینی صدر تصریح کرد : در حال حاضر از دولت در خصوص قیمت خودرو چند صدایی خارج می‌شود. وزیر صنعت و معدن و تجارت، سخنگوی دولت و سایر بخش‌های دولت نظرات مغایر یکدیگر در خصوص قیمت خودرو دارند که امیدوارم این چند صدایی به یک صدایی در دولت مبدل شود.
درهمین راستا ؛ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون با دلایل و مدارکی که در اختیار دارد، معتقد است قیمت گذاری جدید شورای رقابت غیرمنطقی و نیازمند بازنگری است.
روح الله عباسپور گفت: اعضای کمیسیون با ارائه اسناد و تکیه بر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اصرار به غیر واقعی بودن قیمت ها داشتند و رئیس شورای رقابت نیز این ادعا را قبول و در نهایت تصمیم به بازنگری قیمت خودرو گرفته شد.
عباسپور تصریح کرد: پس از بررسی ها مشخص شد که شورای رقابت به صورت شکلی این موضوع را بررسی کرده، یعنی قیمت ها بر اساس فرمول شورای رقابت و نرخ اعلام شده از سوی خودروسازان بوده و از نظر ماهیتی بدون بررسی و غیرموثق است، به همین دلیل شورای رقابت هم قبول کرد که بررسی ها ناقص و قیمت اعلام شده غیرمنطقی است، از این رو مقرر شد که قیمت ها بازنگری شوند.
قیمت‌گذاری مجدد خودرو
درعین حال یک عضو کمیسیون صنایع مجلس از جلسات اعضای کمیسیون صنایع در نشست‌هایی با شورای رقابت قیمت‌گذاری مجدد خودرو را پیگیری می‌کنند

سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام موضع شورای رقابت مبنی بر افزایش صرفاً چهار یا پنج درصدی قیمت خودرو، اظهار داشت: این بحث درحالی مطرح شده که در بازار شاهد افزایش 25 درصدی قیمت هستیم و این به آن دلیل است که خودروسازان معتقدند بخشی از افزایش قیمت خودرو اساساً ربطی به آنان ندارد.
حسینی در ادامه گفت:‌ در اینجا چند نکته مطرح می‌شود؛ اول آنکه ملاک قرار دادن قیمت تمام‌شده و تورمی سال قبل برای افزایش قیمت خودرو اشتباه است،‌ زیرا رئیس‌جمهور گفت که تورم را کنترل و کاهش می‌دهیم، لذا نباید تورم سال گذشته را ملاک افزایش بهای خودرو قرار داد.
وی از ادعای خودروسازان در مورد فراهم نبودن شرایط جهت کاهش قیمت خودور سخن گفت و افزود: در این صورت خودروسازان باید هزینه‌های جانبی‌شان را کاهش دهند؛ به‌عنوان مثال مبلغ قرارداد بازیکن یکی از تیم‌های لیگ برتری که تحت پوشش خودروسازی قرار دارد، 2 میلیارد تومان است که یک‌و‌نیم میلیارد آن قانونی و بقیه آن غیرقانونی است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پول‌های هزینه شده از جیب ملت خرج می‌شود، گفت: خودروساز باید قیمت تمام‌شده خود را کاهش دهد.
وی از وجود واسطه‌های متعدد در رساندن قطعات به تولیدکننده‌ها به‌عنوان عامل دیگر افزایش قیمت خودرو نام برد و تصریح کرد:‌ شورای رقابت پذیرفت که قیمت‌ها باید مجدداً بررسی شود، از این رو مقرر شد چند تن از اعضای کمیسیون صنایع در نشست‌هایی با شورا قیمت‌گذاری مجدد را پیگیری کنند.
کاهش قیمت از 15تا30درصد
اما وقتی سخن از کاهش قیمتهابه میان میاید مردم میخواهندبدانند که این میزان کاهش چه مقدار است وایا اینبار هم مانند دهها دفعه قبل تنها درحد حرف است و کسانی که منتظر این کاهش قیمت میمانند ضرر کرده ودرنهایت با قیمتهای بیشتری مواجه میشوند.
دراین خصوص یک عضو کمیسیون صنایع مجلس ، گفت:در صورت بازنگری فرمول قیمت‌گذاری خودرو، قیمت خودروها حداقل 10 تا 15 درصد نسبت به قیمت‌های قبلی شورای رقابت (قیمت‌های قبل از مصوبه اخیر شورای رقابت) کاهش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: کار بازنگری در فرمول قیمت گذاری خودرو طی یک تا دو هفته آینده انجام می‌شود و جلسات مربوط به این مسئله نیز در دفتر تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی برگزار خواهد شد.
علیلو تصریح کرد: از نظر کمیسیون صنایع مجلس، پایه قیمت‌گذاری خودرو در فرمول قیمت‌گذاری اشتباه تعیین شده و ما معتقدیم این رقم باید پایین‌تر از رقم قبلی باشد که در این صورت، قیمت خودرو نسبت به قبل 10 تا 15 درصد پایین‌تر خواهد بود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد وضعیت فروش فوری خودروسازان با قیمت‌های جدید نیز گفت: مردم می‌توانند فعلاً خودرو نخرند تا زمانی که در قیمت‌گذاری خودرو تجدید نظر شود.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت‌های افزایش یافته به خودروسازان اعلام شده، این شرکت‌ها نسبت به فروش با نرخ‌های جدید اقدام می‌‌کنند، ولی در صورت بازنگری در فرمول قیمت‌گذاری خودرو، نرخ خودرو نیز تغییر خواهد کرد.
درعین حال ندیمی یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه خودروسازان 25 درصد هزینه اضافی به مردم تحمیل می کنند گفت: اینکه مردم پول منابعی را که خودروسازان قرض گرفته اند را هم باید پرداخت کند قابل قبول نیست.
این همه درحالی است که یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت خودرو، گفت: افزایش قیمت خودرو در حالی اتفاق افتاده که تحقیق و تفحص مجلس نشان می دهد قیمت خودروها باید 30 درصد کاهش یابد.
نادر قاضی‌پور ادامه داد: چرا با آنکه ارز پایین آمده و به گفته رییس جمهور تورم این همه کاهش یافته است قیمت خودرو دوباره افزایش یافته است در حالی که تحقیق و تفحص مجلس نشان می دهد قیمت خودروها باید 30 درصد کاهش یابد.
یک عضو کارگروه ناظر کمیسیون صنایع و معادن در شورای رقابت نرخ گذاری های جدید را غیرکارشناسی دانست و گفت: قیمت خودرو باید بطور میانگین 15 تا 20 درصد کاهش یابد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با احتمال بازنگری در قیمت خودرو بیان کرد: بطور حتم محاسبات غلط باید اصلاح شوند و معتقدم با توجه به محاسبات مجلس، قیمت خودرو بطور میانگین حداقل 15 تا 20 درصد باید کاهش یابد.
نماینده مردم شبستر در مجلس تصریح کرد: تاکنون اعضای شورای رقابت پذیرفته اند که شیوه قیمت گذاری ها با مشکل مواجه بوده و قاعدتا ادامه همین رویه به کاهش قیمت خودرو منتهی خواهد شد.
واکنش خودروسازها
درهیمن حال مدیر عامل ایران خودرو با اعلام اینکه قرار بر بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو نیست، گفت: ظرف 10 روز آینده توضیحات خود را درباره گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان منتشر می کنیم.
هاشم یکه زارع در رابطه با بازنگری فرمول شورای رقابت که این روزها از سوی برخی نمایندگان مجلس به صورت جدی دنبال می شود، اظهار داشت: قرار بر بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو نیست اما برخی قیمت های فعلی شورای رقابت را مبهم می دانند که در این رابطه قرار است کار کارشناسی صورت گیرد.
وی با بیان این که برخلاف اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی براینکه خودروسازان اطلاعات نادرستی را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند باید بگویم تمام اطلاعات ارسالی ایران خودرو به شورای رقابت درست بوده است، گفت: ما هیچ اطلاعات نادرستی به شورای رقابت نداده‌ایم بلکه به هر میزان که شورا از ما اطلاعات درخواست می‌کرد در اسرع وقت به این شورا ارسال کردیم.

حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «شهدای الاقصی» در غزه

قدس نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش بیمارستان الاقصی در نوار غزه را بمباران کرد که بر اساس آمار اولیه ۵ نفر شهید و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکه خبری الاقصی، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان شهدای الاقصی واقع در مرکز دیرالبلح در نوار غزه را بمباران کردند.

در این حمله هوایی و توپخانه‌ای، ساختمان اداری و بخش اداری بیمارستان هدف قرار گرفته و براساس آمار اولیه در این حمله 5 فلسطینی شهید و 40 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مدیر بیمارستان شهدای الاقصی همچنین اعلام کرد که چندین نفر در این حمله توپخانه‌ای شهید و زخمی شدند و ساختمان اداری، بخش جراحی، داخلی و مرکز فوریت‌های پزشکی هدف قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای اتاق عمل و مرکز تولید اکسیژن این بیمارستان از کار افتاده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد اشغالگران یک خودروی امدادی که در حال انتقال مجروحان به بیمارستان الشفا بود، هدف قرار دادند.

ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چند صد منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن 509 فلسطینی شهید و بیش از 3150 فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها