کواچ: از امروز برای حضوری موفق در رقابت‌های قهرمانی جهان تلاش می‌کنیم

سعید معروف بهترین پاسور جهان

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی انتخاب شد تا این عنوان ارزشمند پایان بخش عملکرد تحسین برانگیز بلندقامتان کشورمان در بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی باشد.
کد خبر: ۶۹۸۱۹۲

شب پایانی لیگ جهانی والیبال گرچه با برتری 3 بر یک آمریکا مقابل برزیل (31 - 29، 21 - 25، 25 - 20، 25 - 23 ) و قهرمانی این تیم و شکست 3 بر صفر ایران برابر ایتالیای میزبان و قرار گرفتن شاگردان کواچ در رده چهارم این رقابت‌ها همراه بود، اما وقتی فدراسیون جهانی برترین‌های این دوره از رقابت‌ها را برگزید، والیبال ایران به افتخاری دیگر دست یافت؛ جایی که سعید معروف، کاپیتان تیم ملی ایران به عنوان بهترین پاسور این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد تا مهر تائیدی باشد بر توانمندی‌های این بازیکن ارزشمند کشورمان.

بامداد دیروز همچنین عنوان ارزشمندترین بازیکن و بهترین زننده سرویس به تایلور ساندر از آمریکا و بهترین مدافع نیز به هموطن او یعنی دیوید لی رسید؛ ضمن این‌که بهترین لیبرو سالواتوره روسینی از ایتالیا و بهترین آبشار زن والاس از برزیل انتخاب شدند. این بازیکنان هرکدام ده هزار دلار پاداش گرفتند و ارزشمندترین بازیکن نیز 30 هزار دلار دریافت کرد. علاوه بر این امیر غفور، یار قدرتی زن تیم کشورمان که در مرحله گروهی کمتر به میدان رفت و پس از مصدومیت شهرام محمودی جایگاه اصلی خود را در ترکیب تیم ملی پس گرفت، با کسب 71 امتیاز در چهار بازی مرحله فینال به عنوان امتیازآورترین بازیکن این مرحله شناخته شود.

از پنجه طلا تا مریخی

عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی برای سعید معروف هر چند فوق‌العاده ارزشمند بود، اما بر خلاف عملکرد تیم ملی ایران که در این رقابت‌ها همه را شگفت‌زده کرد، ‌این انتخاب چندان دور از ذهن هم نبود؛ زیرا ناظران این رقابت‌ها به خوبی توانمندی بازیکن تیم ما را در طول مسابقات مشاهده کردند.

ضمن این‌که او پیشتر در جریان مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن نیز عملکرد خوبی داشت و در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا نیز به عنوان بهترین پاسور و باارزش‌ترین بازیکن انتخاب شد.

این بازیکن بیست‌وهشت ساله ارومیه‌ای که بواسطه توانمندی‌هایش در میان والیبالی‌ها به پنجه طلا معروف است و چندی پیش امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال استقلال هم به او لقب مریخی داد، والیبال را از تیم مقاومت ارومیه شروع کرد و سابقه بازی در تیم‌های پگاه، صنام، گنبد، سایپا، داماش، کاله و شهرداری ارومیه و متین ورامین را دارد. معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و از سال ۱۳۸۴ هم رسما عضو تیم ملی بزرگسالان شد و پس از دعوت نشدن علیرضا نادی از سوی خولیو ولاسکو، کاپیتان تیم ملی شد.

طلای جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۳، نقره جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۹، نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰، طلای جام کنفدراسیون والیبال آسیا در سال‌های 2008 و 2010، نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۳ و برنز قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۳ و دو دوره حضور در لیگ جهان در کارنامه افتخارات ملی او به چشم می‌خورد.

قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا در سال‌های 2008 با صنام و 2014 با متین، قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۲ با متین، قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۰ با کاله و قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۸۳ با صنام در افتخارات باشگاهی این بازیکن به چشم ‌می‌خورد.

کواچ :نتیجه خیلی خوبی گرفتیم

تیم ملی والیبال ایران در مجموع 16 دیدارش در لیگ جهانی، هفت پیروزی و 9 شکست را تجربه کرد. ملی‌پوشان ایران در دور مقدماتی دو پیروزی و دو شکست برابر ایتالیا، دو پیروزی و دو شکست برابر برزیل و دو پیروزی و دو شکست برابر لهستان را تجربه کردند. در مرحله نهایی لیگ جهانی نیز یک پیروزی برابر برزیل و سه شکست مقابل تیم‌های روسیه، آمریکا و ایتالیا را پذیرفتند. در پایان این رقابت‌ها کواچ، سرمربی صربستانی تیم کشورمان این‌گونه اظهار نظر کرد: این مسابقات و این سطح را بازیکنانم تا به حال تجربه نکرده بودند، بنا براین به نظر من نتیجه خیلی خوبی گرفتیم که به صرف صعود به مرحله فینال اکتفا نکرده و در نهایت به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران عنوان کرد: تیم ما در شرایطی چهارم شد که برای دومین بار لیگ جهانی را تجربه کرد، در حالی که دیگر تیم‌ها هر کدام قدمت زیادی در لیگ جهانی دارند. ما باید در مسابقات آخر بعضی چیزها را تغییر می‌دادیم، البته در این مرحله ما چند نفر را نیز تغییر داده بودیم، زیرا مجبور بودیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: از امروز برای حضوری موفق در مسابقات قهرمانی جهان تلاش می‌کنیم و تنها به آن فکر می‌کنیم؛ مسابقاتی که اهمیت آن خیلی زیاد است. من بازیکنان خوب و تیم قدرتمندی دارم. این مسابقات خیلی سخت و طولانی بود و بازیکنانم تجربه خیلی خوبی در این رقابت‌ها کسب کردند.

همچنین محمد موسوی، ملی پوش توانمند کشورمان و یکی از بهترین مدافعان حال حاضر دنیای والیبال گفت: سه ماه است که در اردوهای طولانی مدت حضور داریم و فکر می‌کنم طبیعی است که از نظر بدنی کمی تحلیل برویم، اما این شرایط برای تمام تیم‌ها وجود دارد. فرق ما با بقیه تیم‌ها این است که ما هنوز به این شرایط عادت نداریم.

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران با بیان این‌که پس از حضور در جمع چهار تیم برتر کمی قانع شده بودیم، گفت: می‌توانستیم حتی آمریکا را شکست دهیم، اما نشد. عنوان چهارمی راضی‌کننده است، اما من همیشه بهترین‌ها را می‌خواهم.

شاید اگر در فینال هم بازی می‌کردیم و دوم می‌شدیم باز هم من می‌گفتم که راضی نیستم، اما در شرایط کنونی نتایج خوبی کسب کردیم.

موسوی با بیان این‌که امیدوارم مردم از ما راضی باشند، ادامه داد: ما چیزی از آمریکا کم نداشتیم، اما واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که ما اصلا والیبال بازی نکردیم. ما در بازی برابر آمریکا و ایتالیا به خودمان باختیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها