ایران صادرکننده گاز شد

سناریوهای جدید صادرات نفت

همزمان با اظهار نظر مسئولان صنعت نفت مبنی بر پابرجا ماندن برخی از تحریم‌های پیش روی صادرات نفت، ایران به جای نفت خام، صادرکننده میعانات گازی به بازارهای جهانی شده است.
کد خبر: ۶۹۷۹۳۰
سناریوهای جدید صادرات نفت

سازمان اوپک در آخرین گزارش رسمی خود از کاهش حجم صادرات نفت ایران به کمتر از یک میلیون بشکه در روز خبر داده است.

بر اساس این گزارش، اوپک در ماه ژوئیه امسال میلادی تولید نفت خام ایران روزانه با 27 هزار بشکه کاهش نسبت به ماه می به روزانه دو میلیون و 731 هزار بشکه در روز رسیده است.

همچنین حجم صادرات نفت خام ایران با ثبت بیشترین میزان کاهش به 931 هزار بشکه در روز رسیده است که در طول هشت ماه گذشته تاکنون بیشترین کاهش را تجربه کرده است.

از سوی دیگر، با تمدید مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 برخی از تحریم های نفتی ایران کماکان پابرجا باقی مانده است.

سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تیر ماه سال جاری در پاسخ به برخی شبهه ها در خصوص کاهش تحریم ها به عنوان عامل افزایش صادرات نفت خام گفته است: تاکنون هیچ تحریمی از صنعت نفت ایران برداشته نشده است.

علی اکبر صفائی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش هم هفته گذشته با اشاره به تعلیق تحریم بیمه نفتکش‌های ایرانی توسط آمریکا، اعلام کرده است: با این وجود گروه بین‌المللی بیمه (IGA) تاکنون این تحریم‌های بیمه ای را لغو نکرده است.

عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت هم از صادرات گاز مایع به عنوان گلوگاه صادرات محصولات پتروشیمی کشور یاد کرده و افزود: افزایش صادرات گاز مایع ایران در گروی توافق نهایی ایران با 5+1 است.

براساس اظهارات مسئولان وزارت نفت، پیش بینی می شود روند فعلی صادرات نفت خام ایران تا چند ماه آینده ادامه یابد با این وجود ایران به منظور افزایش درآمدهای نفتی، افزایش صادرات میعانات گازی را جایگزین نفت خام کرده است.

کاپیتان اسماعیل احمدی رییس پایانه میعانات گازی عسلویه با اشاره به راه اندازی پایانه شناور صادرات میعانات گازی، گفت: با فعال شدن گوی شناور فاز 12 پارس جنوبی صادرات اولین محموله میعانات گازی این پروژه آغاز شده است.

این مقام مسئول در شرکت پایانه های نفتی ایران با تاکید بر اینکه با بهره برداری از این طرح فراساحلی ظرفیت صادرات میعانات گازی به میزان پنج هزار مترمکعب در ساعت افزایش یافته است، افزود: تاکنون اولین محموله صادراتی میعانات گازی بزرگترین فاز پارس جنوبی را در اوایل ماه جاری بارگیری و ارسال شده است.

وی با یادآوری اینکه بارگیری اولین محموله میعانات گازی فاز 12 به میزان 950 هزار بشکه در مدت سه روز انجام شد، افزود: این درحالی است که عملیات بارگیری تولیدات این فاز از بهمن ماه سال گذشته در حال ذخیره سازی بود که با پهلوگیری اولین کشتی اقیانوس پیما بارگیری آن آغاز شد.

رییس پایانه میعانات گازی عسلویه میزان تولید میعانات گازی فاز 12 پارس جنوبی را حدود 30 هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود با تکمیل این پروژه گازی حجم صادرات میعانات گاز کشور هم افزایش یابد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها