متهم سابقه‌داری که به بهانه انتقال مادر یا کودک بیمارش به بیمارستان مردم را فریب می‌داد و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، از سوی ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شد.
کد خبر: ۶۹۷۸۵۱
مرد شیاد ترحم می​خرید و کلاه برمی داشت

به گزارش جام‌جم، از چندی پیش ماموران انتظامی پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز در پی شناسایی و دستگیری اعضای باندی بودند که از خانه‌ها سرقت می‌کردند. بر این اساس چند روز پیش گزارشی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد، متهمان تحت تعقیب به خانه‌ای در یکی از محله‌های جنوبی شهر کرج رفت و آمد می‌کنند.

ماموران با هماهنگی قضایی برای دستگیری متهمان عازم محل شدند، در بازرسی از آنجا با مرد میانسالی رو‌به‌رو شدند که با دیدن ماموران قصد فرار داشت که دستگیر شد.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی ماموران در بررسی سوابق کیفری وی متوجه شدند، او دو بار به اتهام نزاع منجر به قتل سرقت منزل و نیز اخلال در نظم عمومی دستگیر شده و مدتی را در زندان تحمل کیفر کرده است.

در تحقیق از متهم سابقه‌دار، وی اظهار کرد در دزدی از منزل نقشی نداشته و از رانندگان کلاهبرداری می‌کرده است.

متهم با اشاره به شیوه کلاهبرداری‌اش گفت: همراه همسر، فرزندان و مادر سالخورده‌ام با یک دستگاه خودروی پراید که پلاک شهرستان روی آن نصب کرده بودم نزدیکی پلیس راه و جایگاه سوخت، رانندگان خودروها را به دام انداخته و وانمود می‌کردم برای درمان مادر و فرزندم قصد رفتن به بیمارستان را داشته‌ام که پول، کارت اعتباری و مدارکمان از درون خودرو سرقت شده و نیاز به پول دارم.

وی اضافه کرد: آنقدر ماهرانه این نقش را بازی می‌کردم که رانندگان دلشان به حالم می‌سوخت و از 20 تا 200 هزار تومان به من کمک مالی می‌کردند. و من نیز شماره تماس و شماره کارت بانکی‌شان را می‌گرفتم تا پس از بازگشت به شهرمان پول آنها را واریز کنم.

متهم تصریح کرد: سه سال بود که با این شیوه در اطراف بهشت‌زهرای تهران، ورودی و خروجی اتوبان قزوین ـ تهران و شهرهای تبریز و شیراز کلاهبرداری می‌کردم.

بازپرس شعبه 26 دادسرای ناحیه 2 کرج در استان البرز در این باره به خبرنگارما گفت: در این پرونده مرد حقه‌باز با سوءاستفاده از اعتماد مردم و بازی با احساسات آنان مبنی بر نوعدوستی و کمک، مردم را فریب داده و از آنها پول دریافت کرده است. متاسفانه افراد سودجو با توسل به چنین شیو‌ه‌های متقلبانه‌ای، باعث می‌شوند مردم به نیازمندان واقعی نیز کمک نکنند.

مهدی زینالی افزود: مردم باید مراقب باشند و فریب چنین افراد شیادی را نخورند و بامشاهده چنین افرادی موضوع را به مراجع قضایی یا مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

وی یاد آور شد: متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. همچنین تصویر وی برای شناسایی شاکیان با دستور قضایی بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه افرادی در دام وی گرفتار شده اند برای شکایت از وی در شعبه 26 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 کرج در استان البرز یا پایگاه دوم پلیس آگاهی این شهر حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها