در این آتش‌سوزی که 6 ساعت طول کشید، خسارت‌های زیادی به مجتمع تجاری«کادوس 4» وارد آمد

آتش‌سوزی بزرگ‌ترین مجتمع تجاری آبادان مهار شد

بزرگ ترین مجتمع تجاری آبادان در پی آتش‌سوزی با تلاش ماموران آتش‌نشانی پس از شش ساعت مهار شد، اما خسارت سنگینی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۶۹۷۸۱۰

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آبادان در خصوص جزئیات این آتش‌سوزی به ایرنا گفت: این مجتمع تجاری ساعت 5 و 30 دقیقه دیروز دچار آتش‌سوزی شد و با تلاش ماموران آتش‌نشانی و نیروهای امدادی ساعت 10 و 30 دقیقه مهار شد.

مجید فرهانی پور افزود: امدادگران سازمان آتش‌نشانی، پالایشگاه، پتروشیمی و اداره بندر و دریانوردی آبادان و سازمان‌های آتش‌نشانی خرمشهر و ماهشهر در عملیات مهار این آتش‌سوزی شرکت داشتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آبادان تصریح کرد: در این حادثه به 150 واحد تجاری این مجتمع خسارت وارد شده است. البته میزان دقیق خسارات به این مجتمع هنوز معلوم نیست.

وی با اشاره به آتش‌سوزی کامل یک باشگاه ورزشی در طبقه پنجم این مجتمع تجاری افزود: پنج نفر از ساکنان این مجتمع از سوی امدادگران پتروشیمی و سازمان آتش‌نشانی با طناب و بالابر نجات یافتند.

فرهانی‌پور با انتقاد از نحوه ساخت این مجتمع تجاری گفت: این ساختمان ایمنی لازم را نداشته و مورد تائید سازمان آتش‌نشانی نیست. وی با اشاره به احداث ساختمان این مجتمع تجاری با سقف و دیوار کاذب افزود: این موضوع دلیل اصلی سرایت آتش در این مجتمع بود.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز گفت: کمبود برخی وسایل و تجهیزات اطفای حریق مانند بالابر و پله برای مهار آتش در طبقات فوقانی این مجتمع تجاری دلیل وارد آمدن خسارت بیشتر به این مجتمع بوده است.

کادوس 4 بزرگ‌ترین مجتمع تجاری آبادان در این حادثه خسارت فراوانی دید که موضوع از سوی کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها