وزیر ارشاد در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی ایران:

کتابخوانی در سال های اخیر سیر نزولی داشته است

وزیر فرهنگ در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان داشت که کتاب و کتابخوانی از جمله مسایل و نکات جدی در حوزه فرهنگ است و علی رغم تمام تلاش هایی که در این حوزه انجام می شود؛ در سال های اخیر مقوله کتابخوانی سیر نزولی داشته است.
کد خبر: ۶۹۷۵۸۶
کتابخوانی در سال های اخیر سیر نزولی داشته است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در بازدید از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب، گفت: بخشی از سیر نزولی کتابخوانی در جامعه به تیراژ پایین کتاب ها برمی گردد و بخشی از آن هم به گرانی کتاب و پایین آمدن انگیزه کتابخوانی در میان افراد مربوط می شود که باید به همه‌گیر شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی از ظرفیت‌های کتابخانه‌های کشور به درستی استفاده نمی شود، افزود: وجود کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان کتابخانه ای تخصصی، یکی از الزامات و ضروریات برای رشد علم و دانش کشور در جهت رفع نیازهای دانشجویان و اساتید این حوزه است.

عضو کابینه دولت یازدهم گفت: داشتن یک کتابخانه تخصصی، جامع و کامل در حوزه علوم پزشکی که پاسخگوی نیازهای این حوزه در کشور باشد، باید از اولویت های اولیه باشد زیرا کشور ایران به عنوان مهد تمدن و فرهنگ است و در بسیاری از علوم از جمله علوم پزشکی در جهان سرآمد بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از جمله برخی کشورهای آمریکای لاتین برخی از مراکز و موسسات خود را به نام «بوعلی سینا» نامگذاری کرده اند، افزود: داشتن افرادی چون «بوعلی سینا» یکی از افتخارات کشور و مایه غرور ما است و این نشان می دهد که کشورمان در حوزه پزشکی سابقه طولانی و دیرینه ای دارد.

جنتی با تاکید بر اینکه کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی ایران ضروری است علاوه بر داشتن کتاب های تخصصی در حوزه کتاب های فرهنگی هم تجهیز شود، از آمادگی همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه خبر داد.

عضو کابینه دولت یازدهم گفت: به تناسب شرایط فرهنگی و علمی استان های سراسر کشور کتابخانه های عمومی دایر شده است و باید در جهت غنی تر شدن این کتابخانه ها اهتمام ورزید.

در بخشی از این بازدید، سید بهنام الدین جامعی مدیر کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی ایران گزارشی از تاریخچه و عملکرد این کتابخانه ارایه کرد.

در این بازدید، دکتر حاجی میر اسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، سید علی جواد موسوی معاون پژوهشی دانشگاه و جمعی از معاونین و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها