یک پزشک متخصص نسبت به کار برخی پزشکان و بیمارستان‌ها که کلیه ایرانی‌ها را از طریق دلال‌ها به خارجی‌ها می‌فروشند، گلایه کرد.
کد خبر: ۶۹۷۳۶۷

به گزارش تسنیم، دکتر بهروز برومند با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای پیوند اعضا که بتازگی از سوی وزارت بهداشت آغاز به کار کرده است، افزود: این شورا باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق جلوی خرید و فروش شرم‌آور و غیرقانونی اعضای بدن و پول درآوردن برخی پزشکان و بیمارستان‌ها را بگیرد که با توسل به شیوه‌های غیرقانونی، آبروی مملکت را در تمام مجامع جهانی می‌برند.برومند تصریح کرد: اولویت اول این شورا باید این باشد که آیا این کار پیوند اعضای ایرانی‌ها به خارجی‌ها، خلاف و غیرقانونی است یا خیر. این متخصص کلیه و مجاری ادرار در پاسخ به این‌که آیا برخوردها و ضوابط کنونی برخورد با متخلفان پیوند اعضا از نظر قوانین کافی است یا خیر، عنوان کرد: هم‌اکنون برخورد با این موارد به هیچ عنوان کافی نیست.

برومند با تاکید براین‌که باید جلوی هر نوع تجارت سیاه در زمینه پیوند اعضا بویژه کلیه گرفته شود، بیان کرد: برای افزایش استفاده از اعضای بدن افراد مرگ مغزی، به گسترش امکانات و فرهنگ‌سازی نیاز است. از طرفی وزارت بهداشت هم باید هر نوع پیوند اعضا را برای افرادی که در ممالک خودشان امکان آن را دارند، ممنوع کند، وگرنه پیوند کلیه به خارجی‌ها فقط باید از گیرنده خارجی و تبعه همان کشور صورت گیرد، نه این‌که کلیه یا سایر اعضای بدن یک ایرانی به بیمار خارجی پیوند زده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها