سقوط هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی با 298 سرنشین در روز پنجشنبه در مناطقی از اوکراین، بار دیگر تنش‌ها میان دولت کی‌یف و جدایی‌طلبان را تشدید کرد. هر دو طرف یکدیگر را به پرتاب موشک به سمت این هواپیما و منفجر کردن آن متهم می‌کنند. حال تازه‌ترین اخبار حکایت از توافق طرفین برای بررسی این حادثه دارد.
کد خبر: ۶۹۷۳۱۱

به گزارش ایرنا، ولانتین نالیوایچنکو، فرمانده سازمان اطلاعات اوکراین اعلام کرد اعضای «گروه تماس» که شامل اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌شود با جدایی‌طلبان شرق این کشور توافق کردند که یک ناحیه امنیتی در اطراف منطقه سقوط هواپیمای مالزیایی ایجاد کنند. وی افزود: بر اساس این مذاکرات قرار شد یک ناحیه امنیتی 20 کیلومتری در اطراف محل سقوط هواپیما ایجاد شود تا این کشور بتواند وظیفه اصلی خود را که شناسایی اجساد قربانیان و تحویل آنها به خانواده هایشان است، انجام دهد.

در این میان، کشورهای غربی نیروهای جدایی‌طلب را مسئول این حادثه معرفی کرده‌اند. در همین رابطه، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب اعلام کرد براساس مدارک موجود، هواپیمای مالزیایی با یک موشک زمین به هوا که از داخل محدوده تحت کنترل جدایی‌طلبان اوکراین پرتاب شده هدف قرار گرفته است.

همزمان با سخنان رئیس جمهور آمریکا، نماینده این کشور و نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل نیز روز جمعه رو در روی هم ایستادند. در حالی که سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت می‌گفت روسیه می‌تواند به بحران اوکراین خاتمه دهد، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در این جلسه، دولت مرکزی اوکراین را مقصر این واقعه برشمرد، زیرا معتقد بود این نیروهای دولتی اوکراین هستند که جنگ را در جنوب‌شرقی با غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها