مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای درباره مذاکرات هسته ای ایران و 1+۵ اعلام کرد که می‌خواهیم هرچه سریعتر به توافق نهایی هسته‌ای با ایران برسیم اما لزوما به دنبال یک توافق خوب هستیم. ما طی هفته های آینده با آقای ظریف وزیر خارجه ایران دوباره گرد هم خواهیم آمد تا به بحث و مذاکرات ادامه دهیم.
کد خبر: ۶۹۷۲۴۳
می‌خواهیم هرچه سریعتر به توافق نهایی هسته‌ای برسیم

«کاترین اشتون»، تصریح کرد: ما اینجا در وین برای مذاکرات هسته‌ای گرد هم آمدیم تا در راستای برنامه اقدام مشترک جامع حرکت کنیم،این برنامه توافق جامع می‌تواند تضمین کند که برنامه هسته‌ای ایران کاملاً ماهیت صلح‌آمیز دارد.

اشتون در خصوص مذاکرات وین ادامه داد: ما پیشرفت‌های بسیاری حاصل آوردیم و درباره موضوعات کلیدی بحث کردیم و به برخی از حوزه‌هایی که بحث درباره آنها لازم بود، پرداختیم.

وی تأکید کرد: ما تصمیم گرفتیم که در چارچوب برنامه اقدام مشترک، زمان را برای کار کردن بر روی این توافق تمدید کنیم. ما تا 24 نوامبر 2014 در این چارچوب کار می‌کنیم. این یک چارچوب یکساله است. دلیل (تمدید مهلت مذاکرات) این است که گرچه اختلافات چشمگیری بر روی موضوعات کلیدی وجود دارد اما کارهای زیادی انجام شده است و ما توافق کردیم که تمایل داریم تلاش کنیم و این فرایند مذاکرات هسته‌ای را تکمیل کنیم و این زمان اضافی را برای چنین کاری نیاز داریم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که گام بعدی، بازگشت گروه 1+5 به پایتخت‌هایشان و بررسی این موضوع است.

وی گفت که ظرف‌ هفته‌های آینده با ظریف دیداری را صورت می‌دهد و بحث‌هایشان را ادامه می‌دهند و سپس در چارچوب زمانی تعیین شده بر روی موضوع هسته‌ای ایران کار می‌کنند و ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر به توافق نهایی برسند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
۰
۰
آیا این مذاكرات نفع و فایده ای برای نظام اسلامی و مردم دارد این مذاكرات تامین كننده منافع دشمن و غیر خودی هاست .به نظر من، مردم و نظام چیزی جز ضرر عایدشان نمی شود....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها