عضو کمیسیون اجتماعی خبر داد

کاهش ساعت کاری بانوان شاغل با شرایط خاص

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: کاهش ساعت کاری بانوان شاغل با شرایط خاص در دستور کار هفته آینده کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۹۷۰۵۴
کاهش ساعت کاری بانوان شاغل با شرایط خاص

به گزارش فارس، فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: با اصلاح عنوان لایحه و تصویب متن ماده واحده در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، کار رسیدگی به لایحه مذکور در کمیسیون نهایی می شود.

فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس کارگروه بررسی لایحه «کاهش ساعت کاری بانوان شاغل با شرایط خاص» ضمن توضیح روند رسیدگی به لایحه مذکور افزود،‌با توجه به نهایی شدن بررسی لایحه مذکور در کارگروه تخصصی و تصویب عنوان و ماده واحده در کمیسیون،‌چند تبصره تکمیلی باقی مانده در جلسه روز یکشنبه 93/4/29 در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

آلیا اظهار داشت: در صورت تصویب نهایی این لایحه در صحن علنی مجلس ساعت کاری بانوان سرپرست خانوار، بانوان دارای فرزند زیر هفت سال، بانوانی که فرزند معلول یا همسر و فرزند مبتلا به بیماری صعب العلاج دارند از 44 ساعت به 36 ساعت تقلیل پیدا کرد و حقوق کامل دریافت خواهند نمود؛ اجرای صحیح این قانون در صورت تصویب نهایی در مجلس تأثیر قابل توجهی در تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزند خواهد داشت و ارائه تسهیلات یک روز در هفته در مقطع محدودی از عمر شغلی پشت گرمی مؤثری برای مادران شاغل ایجاد خواهد نمود.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: البته تسهیلات حاصل از تصویب این قانون شامل بانوانی که وفق سایر قوانین مشابه از تقلیل ساعت کار استفاده می کنند، نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها