جانوسکی به اجیر کردن آدمکش متهم است

داماد، منکر قتل مادرزن ثروتمند

مرد لهستانی که پیشتر اعتراف کرده بود برای قتل مادر زن ثروتمند خود قاتل اجاره کرده است، اعترافش را پس گرفت و گفت بازجویی به زبان فرانسه انجام شده و چون او بخوبی فرانسوی نمی‌داند، بدرستی متوجه سوالات نشده است.
کد خبر: ۶۹۶۹۰۸
داماد، منکر قتل مادرزن ثروتمند
مقتول به نام هلن پاستور، اهل موناکو وارث اموال بسیاری بود و انگیزه قتل نیز به چنگ آوردن ثروت این زن عنوان شده است. داماد لهستانی مقتول که کووژیچ جانوسکی نام دارد، گفته سوالات پلیس را بخوبی متوجه نشده و این‌که او برای قتل مادرزنش قاتل اجاره کرده است، صحت ندارد.

جانوسکی در بازجویی‌های قبل از دادگاه و زمانی که در بازداشت پلیس موناکو بود، گفته بود با اجیر کردن یک قاتل، دستور قتل مادر زن هفتاد و هفت ساله‌اش را داده بود، اما وکیل وی بعد از مدتی این اعتراف را رد کرد و گفت موکلش به دلیل تسلط نداشتن به زبان فرانسوی، به اشتباه اعتراف کرده است. او گفت: «جانوسکی معنی بعضی اصطلاحات به کار برده شده به زبان فرانسه توسط پلیس را بدرستی درک نکرده است. من از دادگاه می‌خواهم اعترافات موکلم را از اعتبار ساقط کند، چرا که او در 96 ساعت نخست بازداشت، نه به مترجم دسترسی داشت و نه به وکیل. با او عادلانه رفتار نشده است.»

قاضی تائید کرده جانوسکی باید تا زمان برگزاری دادگاه در بازداشت بماند و امکان آزادی مشروط او وجود ندارد. جانوسکی حدود 15روز قبل توسط پلیس بازداشت شد.

مقتول هنگام خروج از یک بیمارستان مورد اصابت گلوله قرار گرفت. راننده او به نام محمد دارویچ نیز در این حمله مسلحانه هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

جانوسکی بعد از آن متهم به قتل شد که دادستان گفت او به وجود قرارداد قتل اعتراف کرده است. به عقیده دادستان، متهم در ازای پرداخت
250 هزار یورو از دو قاتل خواسته بود مادرزنش را بکشند.

دو مرد سی و یک و بیست و چهار ساله که گفته می‌شود مامور به قتل شده بودند، اهل جزایر کوموروس هستند. آنها نیز به اتهام قتل در بازداشت به سر می‌برند.

مربی ورزشی شخصی جانوسکی نیز متهم به برنامه‌ریزی قتل است. گفته می‌شود او رابط میان قاتلان اجاره‌ای و داماد مقتول بود. دادستان، جانوسکی را متهم کرده که برای کسب ثروت مادرزنش، دست به قتل او زده است.

سیلویا، دختر مقتول ابتدا بازداشت اما سپس به دلیل نبود مدرکی علیه او آزاد شد. او و شوهرش 28 سال است ازدواج کرده‌اند و یک دختر نوجوان دارند. هلن پاستور، ثروت هنگفتی را از پدربزرگ خود که ایتالیایی بود و سال 1880 به موناکو مهاجرت کرده، به ارث برده بود.

خانواده پاستور به دلیل ثروتشان شهرتی جهانی دارند. نام این خانواده از آنجا سر زبان‌ها افتاد که سال 1966 شاهزاده‌رینر بعد از ازدواج با ستاره هالیودی گریس کلی، به موناکو شهرتی جهانی بخشید. او به پدر هلن پاستور اجازه داد در سواحل موناکو آسمانخراش بسازد.

از سوی دیگر جانوسکی که از دانشگاه کمبریج فارغ‌التحصیل شده، در کسب و کار نفت و نانوتکنولوژی است و با بسیاری از سازمان‌های خیریه نیز در ارتباط است.

بعد از متهم شدن جانوسکی، لهستان اعلام کرد لقب کنسول افتخاری را از او پس می‌گیرد، زیرا او خوشنامی خود را که لازمه داشتن این لقب است، از دست داده است. (ضمیمه تپش)

منبع: دیلی تلگراف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها