تیم‌های ملی بسکتبال ایران و اردن امروز در نیمه‌نهایی کاپ آسیا به مصاف هم می‌روند

بسکتبال ایران و اردن بدون ستاره‌ها

برای بعضی از بازی‌ها عادت کرده‌ایم عناوین تکراری بزنیم، مثل بازی با اردن که مدام حرف از انتقام زده می‌شود.
کد خبر: ۶۹۶۸۴۵

امروز ایران و اردن در مرحله حذفی بسکتبال کاپ آسیا برابر هم قرار می‌گیرند. این دیدار یادآور بازی دو تیم در جام ملت‌های 2011 آسیا در همین شهر ووهان است که اکنون از پنجمین دوره رقابت‌های کاپ آسیا میزبانی می‌کند.

سه سال پیش تیم ایران در مرحله حذفی برابر اردن با نتیجه 88 بر 84 نتیجه را واگذار کرد و قهرمانی در آسیا را بعد از سال‌های 2007 و 2009 از دست داد.

از همان زمان تاکنون با هر بار رویارویی ایران ـ اردن در غرب آسیا یا رقابت‌های بسکتبال ملت‌های آسیا، یک واژه همیشه تکرار می‌شود؛ انتقام.

ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک به اردن باخت و حذف از این رویداد بزرگ ورزشی را براحتی نمی‌توان جبران کرد. از طرفی نسل بازیکنان خوب اردن به پایان راه رسید و هم‌اکنون این تیم قدرت گذشته را در کاپ آسیا ندارد تا رویارویی با آنها انتقامی تلقی شود.

اردن همراه فیلیپین پیرترین تیم‌های حاضر در ووهان چین هستند. راشیم رایت و وصام الوسوس بازماندگان تیم تب بالدین، سرمربی سابق اردن هستند که در غیاب زید عباس و سم دگلاس، با رایکو ترومن سرمربی اسبق تیم ملی ایران در رده سوم گروه B قرار گرفتند و حریف ایران شدند.ایران برای عبور از دیوار کوتاه اردن مشکلی ندارد مگر آن‌که اشتباه‌های بازیکنان ما تا حدی باشد که از دست هیچ کسی کاری ساخته نباشد.

تیم ملی بسکتبال که چند تن از ستارگان خود را در تهران جا گذاشته است، در پایان دور مقدماتی در جای دوم گروه ایستاد و در صورت غلبه بر اردن در بازی امروز، در نیمه‌نهایی با برنده دیدار هند ـ فیلیپین بازی می‌کند.

اتکای اصلی تیم ملی به حامد حدادی است، اما از اردوی تیم ملی در ووهان اخبار خوشایندی از وضع حامد به گوش نمی‌رسد. حدادی می‌گوید: در دیدار برابر هند مچ پایم پیچید و من با همان شرایط وارد زمین شدم و بازی کردم. فشاری که روی پایم آوردم، ورم آن را بیشتر کرد، اما از دیروز تحت نظر پزشک هستم و فیزیوتراپی می‌کنم تا ان‌شاءالله بتوانم در دیدار مرحله یک چهارم بازی کنم.

ایران پیش از رسیدن به بازی امروز تیم‌های ژاپن، مالزی و هند را شکست داد و برابر چین، میزبان رقابت‌ها نتیجه را واگذار کرد.

ناهماهنگی در کار گروهی تیم ملی بسکتبال سبب شد تا بسیاری از کارشناسان درباره پیروزی قطعی این تیم برابر اردن جانب احتیاط را رعایت کنند. با وجود توانایی خوب تیم ملی و داشتن بازیکنانی مانند ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی، اوشین ساهاکیان و سامان ویسی به نظر می‌رسد این مجموعه درست کنار هم چیده نمی‌شود تا جایی که حامد حدادی تاکنون جورکش تیم بوده است. خلاقیت ارسلان کاظمی در بازی‌هایی که به میدان رفته، دیگر نکته مثبت تیم در بازی با رقباست.

امروز تیم ملی ساعت 11 و 15 دقیقه به وقت تهران با اردن بازی می‌کند.

تیم (ب) بسکتبال بدون سرمربی

فدراسیون بسکتبال اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم (ب) یا امید ایران را روی سایت خود گذاشت، اما خبری از ایزدپناه سرمربی تیم نیست. اسامی کادر فنی با نام محمد کسایی‌پور، دستیار ایزدپناه آغاز شده است.

بازیکنان دعوت شده به اردو عبارتند از: فرید اصلانی، مهدی شیرجنگ، سجاد مشایخی، رضا رنجبر، محمد اوجاقی، محمد حسن‌زاده، حسین رحمتی، عرفان نساج‌پور، یونس لاله‌زاده، مسعود سلیمانی، امیر صدیقی، محمد ترابی،‌ حامد حسین‌زاده، محمدرضا فلاحت، صالح فروتن، میثم میرزایی، وحید دلیرزهان، رسول مظفری، اشکان خلیل‌نژاد و‌ عماد سلمانی. مهدی شیرجنگ و اشکان خلیل‌نژاد هفته پیش در یک سانحه رانندگی دچار مصدومیت شدند و نمی‌توانند به اردو بیایند.

این اردو از روز یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها