متهمان با مدارک سرقت شده از بانک‌ها دسته چک گرفته و کلاهبرداری می‌کردند

کلاهبرداری میلیاردی با مدارک دزدی

افرادی که با خرید مدارک سرقتی از سارقان و جعل آن از بانک‌های مختلف دسته چک می‌گرفتند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شرق استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۶۸۲۳

به گزارش پایگاه پلیس، فرمانده انتظامی شرق استان تهران در این باره گفت: در پی شکایت تعدادی از فروشندگان کالا مبنی بر این که اعضای خانواده‌ای اقدام به کلاهبرداری در سطح وسیع از افراد مختلف در شهرهای جنوبی استان کرده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار سیروس فتحی تصریح کرد: با تحقیقات مشخص شد، متهمان با معرفی خود به عنوان صادرکننده مبلمان و فرش ابتدا با خرید اندکی کالا و پرداخت پول چک‌های صادر شده و جلب اعتماد کسبه، در مرحله بعدی با خرید عمده و صدور چک‌های بلامحل، متواری شده‌اند.

سردار فتحی افزود: در ادامه، مشخصات صاحبان چک‌های ارائه شده از طریق سیستم بانکی استعلام و این افراد به پلیس آگاهی استان احضار شدند.

وی با اشاره به شناسایی نشدن این افراد توسط مالباختگان گفت: در ادامه مشخص شد کلاهبرداران با جعل و سوءاستفاده از اوراق هویتی افراد احضار شده که مدارک آنها به روش‌های مختلف از جمله از درون خودروهایشان سرقت شده بود، اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته چک کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: به دلیل متواری بودن متهمان امکان شناسایی و دستگیری آنان در مرحله اول امکان‌پذیر نبود، ماموران در ادامه با تحقیقات گسترده سرانجام مکان‌های تردد آنها در شهرهای اراک، اصفهان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و شهر جدید هشتگرد را شناسایی و دو نفر از متهمان اصلی را در شهرهشتگرد دستگیر کردند.

فتحی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقداری اموال کلاهبرداری شده و اوراق جعلی کشف شد. متهمان ابتدا منکر جرم شدند، اما پس از رو‌به‌رو شدن با مالباختگان به کلاهبرداری و جعل هویت و اسناد با خرید مدارک دزدی از سارقان اعتراف و عنوان کردند با الصاق عکس و جعل مدارک از بانک‌ها دسته چک گرفته و از فروشندگان کالا کلاهبرداری‌های گسترده انجام داده‌اند.

وی ارزش اموال کلاهبرداری شده را بیش از 250 میلیون تومان اعلام کرد و افزود تاکنون 30 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سردار فتحی با اشاره به دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار تصاویر متهمان بدون پوشاندن چهره در رسانه‌های کشور گفت: مالباختگانی که اموال آنها از سوی دو متهم بازداشتی و با ارائه چک‌های جعلی کلاهبرداری شده می‌توانند به پلیس آگاهی شرق استان تهران در شهرستان ورامین – روبه‌روی کارخانه قند - مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها