مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل وزش توفان شدید همراه با کاهش دید، تمام ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در پنج شهرستان هیرمند، هامون، زهک، زابل و نیمروز واقع در منطقه سیستان تعطیل شد.
کد خبر: ۶۹۶۷۸۵

رضا اربابی افزود: با توجه به غلظت شدید آلودگی هوا، نیروهای هلال‌احمر بین مردم ساکن منطقه سیستان ماسک توزیع کردند تا در صورت ضرورت در معابر حتما از آن استفاده کنند.

اربابی به ایرنا گفت: از روز گذشته به دلیل حرکت شن‌های روان، رفت و آمد در معابر روستایی و فرعی شهرستان‌های شمال استان به کندی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان این‌که ستادهای بحران شهرستان‌های منطقه سیستان در حال آماده‌باش است، افزود: تاکنون هیچ گونه خسارت ناشی از توفان در شمال استان گزارش نشده است.مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز گفت: با افزایش شدت وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال استان میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز به 9 برابر حد استاندارد جهانی رسید.

خسرو افسری، استاندارد جهانی ریزگردها در هر مترمکعب هوا را 150 میکروگرم اعلام و بیان کرد: بر اساس آمار و اندازه‌گیری کارشناسان محیط‌زیست غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان تا صبح دیروز به 1460 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.وی اظهار کرد: بسته نگه داشتن محیط مسکونی و کار تا حدودی می‌تواند از ورود ذرات معلق هوا به ریه افراد و ایجاد مشکلات تنفسی جلوگیری کند.

به گفت افسری، افزایش ذرات معلق در هوا علاوه بر ایجاد برخی سموم باعث کاهش دید و اثرات نامطلوب بر تمام اکوسیستم، کاهش و توقف رشد گیاهان و مشکلات تنفسی در انسان و حیوان می‌شود.کارشناس اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: حداکثر سرعت وزش باد همراه با کاهش شدید دید در منطقه سیستان به 95 کیلومتر در ساعت رسید.

علی ملاشاهی شعاع دید فعلی را در منطقه سیستان حدود صد متر اعلام و بیان کرد: شعاع دید از شب گذشته تاکنون در منطقه به زیر 50 متر نیز رسید.این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: تا اوایل هفته آینده دمای هوای شهرهای شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان سه تا هشت درجه کاهش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها