با مجید اخشابی، خواننده و آهنگساز

«آیینه رو» بزودی منتشر می‌شود

مجید اخشابی، خواننده و آهنگساز که اغلب او را به‌واسطه تیتراژخوانی‌های موفقش می‌شناسیم، از جمله هنرمندانی است که گام نخست خود را در ورود به عرصه موسیقی محکم برداشت و توانست صدای خود را برای مخاطبان، به صدایی آشنا و دوست‌داشتنی بدل کند. با او درباره فعالیت‌های تازه‌اش در موسیقی گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم.
کد خبر: ۶۹۶۷۶۲

این روزها مشغول چه کارهایی هستید؟

آخرین کاری که انجام داده‌ام تهیه نماآهنگی به نام «پژواک» است که بزودی در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش خواهد شد. خوانندگی این کار بر عهده من بوده است. عرفان سیاوشانی، آهنگسازی آن را انجام داده و مسعود شایان هم زحمت ساخت نماآهنگ آن را کشیده است.

شعر یا ترانه کار از کیست؟

شعر از مولاناست، برگرفته از دفتر اول مثنوی که البته بسیار هم معروف است: این جهان کوه است و فعل ما ندا/ سوی ما آید نداها را صدا.

این کار را زیر نظر مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما انجام دادید؟

خیر. کار را پس از تهیه به این مرکز سپردیم که با پخش آن موافقت شد.

این روزها منتظر انتشار آلبوم تازه‌ای از شما باشیم؟

بله. آلبوم «آیینه رو» مراحل پایانی انتشار خود را می‌گذراند و بزودی منتشر خواهد شد. امیدوارم مخاطبان این آلبوم را دوست داشته باشند.

در زمینه تیتراژخوانی چطور؟

راستش فعلا کار تازه‌ای ندارم. آخرین کارم در این عرصه خوانندگی تیتراژ «خوب، بد، زشت» بود که ایام عید نوروز پخش شد. اکنون هم کار تازه‌ای برای تیتراژخوانی ندارم.

البته فکر می‌کنم شما ازجمله خوانندگانی باشید که تیتراژخوانی را دوست دارد.

طبیعتا اگر در شرایطی باشم که فکر کنم می‌توانم کاری را بخوبی انجام دهم و از عهده آن برآیم، آن را می‌پذیرم.

شما به عنوان خواننده‌ای که آهنگسازی هم انجام داده‌اید فکر می‌کنید خواننده چه نقشی در موفقیت یک کار دارد؟

وقتی یک کار موفق می‌شود، مجموعه عوامل آن توانسته‌اند کارشان را بدرستی انجام دهند، اما همیشه فکر می‌کنم خواننده در جریان یک کار بسیار تاثیرگذار است. زمانی که تنظیم و آهنگسازی می‌کردم، دلم می‌خواست بتوانم از این طریق با مخاطبانم ارتباط موثری داشته باشم. خواندن، امکان گفت‌وگو در موسیقی را به خواننده می‌دهد تا او با مخاطبان خود براحتی حرف بزند. منظورم این نیست که بگویم نوازندگی در سطح پایین‌تری قرار دارد. نوازندگی برایم بسیار باارزش و والاست، اما نمی‌توان این نکته را انکار کرد که در موسیقی ایرانی، خواننده می‌تواند تاثیر دوچندانی بر مخاطب داشته باشد و ارتباط بهتری با او برقرار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها