معرفی شهرهای میزبان جام جهانی 2014

برازیلیا؛ پایتخت شگفتی‌های معماری

کشورهایی​ که سفر ​به ​آنها ارزان‌تر​ از سفر​ داخلی ​است

سفر به خارج با جیب خالی

این روزها همه برای رفتن به سفر چرتکه می‌اندازند؛ حق هم دارند زیرا هزینه‌های اقتصادی آن‌قدر زیاد هست که جایی برای سفر در سبد خانوارها بسختی پیدا می‌شود. این حساب و کتاب نه فقط برای مسافران که برای دولت و سیاست‌هایش هست. مانند اجرای سیاست‌های سفرهای لیزینگی و سفرهای قسطی و... .
کد خبر: ۶۹۶۴۶۴
سفر به خارج با جیب خالی
همین است که وقتی ترکیب «سفر ارزان» را می‌شنویم گوشمان تیز می‌شود تا متوجه شویم رفتن به سفر و حال و هوا عوض کردن، چقدر برایمان آب می‌خورد. یا آن‌قدر هست که تاثرات ناشی از وضع بد مالی‌مان بعد از سفر تمام حلاوت مسافرت را برایمان زهر کند یا نه خاطره‌ای خوش در ذهنمان بسازد.

وقتی حرف از سفر خارج می‌شود، معمولا همه‌مان تصویری در ذهنمان نقش می‌بندد که خودمان را با کوله و کیفی با کلاه آفتابگیر و شلوارک در حال عکس گرفتن از برج ایفل تصور می‌کنیم. یا اگر کمی واقع‌نگرتر باشیم، خودمان را در مراکز پرزرق و برق خرید در شهرهای حاشیه‌ای خلیج فارس و دبی و... می‌یابیم. در حالی که سفرهای خارجی پیوندی دیرینه با گرانی در اذهان ما دارد، باید بگوییم هستند مقاصد بسیاری در جهان که خیلی هم گران نیستند و اگر ذهنیت‌تان را از تمام تبلیغات آژانس‌های گردشگری پاک کنید، شاید بتوانید با صرف هزینه اندکی راهی این کشورها شوید؛ کشورهایی که هزینه سفر به آنها شاید بسیار کمتر از سفر به شهرهای دیگر ایران باشد.

نپال

کشورهای ارزان‌تر هم وجود دارند. هرچند کشور نپال را به واسطه قلل مرتفعش در جهان می‌شناسند و همین است که بین ورزشکاران و البته کوهنوردان معروف شده، اما این سرزمین برای گردشگران تاکنون ناشناخته مانده است؛ به همین دلیل چند وقتی است که غیر از کوهنوردان و ورزشکاران، مسافران معمولی هم راهی نپال می‌شوند تا از طبیعت بی‌نظیر و بکرش لذت ببرند. هزینه ارزان اقامت و گشت و گذار در این سرزمین بلند باعث شده تا امروزه در میان گردشگران نیز بسیار مشهور شود و علاقه‌مندان زیادی را وادار به بستن چمدان به قصد این کشور کند. شاید هنوز مراکز اقامتی مناسبی در دسترس نباشد، اما اگر کمی سختی به خودتان بدهید، می‌توانید خیلی ارزان در این کشور گشت و گذار کنید. اگر واقعا سفری ارزان‌قیمت را در نپال دنبال می‌کنید حتی می‌توانید با روزی حدود هشت دلار هم به این کشور سفر کنید؛ اما هزینه یک شبانه‌روز اقامت در این کشور معادل 20 دلار تعیین شده است یعنی چیزی حدود 60 هزار تومان.

اندونزی

نام این کشور بنا به دلایل‌ سیاسی برای مدت کوتاهی از فهرست گردشگری جهانی و مقصد سفر گردشگران خارج شده بود، اما پس از برطرف شدن مشکلات، دوباره به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران و ماجراجویان خارجی که به دنبال سفری ارزان‌قیمت بودند، لحاظ شد.

سواحل بسیار زیبا در کنار هوای گرم این کشور باعث شده تا بسیاری از گردشگران اروپایی آب و هوای سرد کشورشان در این فصل از سال را رها کرده و به گرمای سواحل اندونزی پناه برند. خرید از بازارهای محلی یکی از جالب‌ترین قسمت‌های سفر این گردشگران است.

به یاد داشته باشید که سفر به اندونزی برای شما روزانه بین 15 تا 20 دلار هزینه خواهد داشت، اما اگر کمی پولدارتر هستید و به حقوق ماهانه خود برای این سفر اکتفا نکرده‌اید، با روزانه 40 دلار سفر خوبی را در این کشور تجربه می‌کنید.

سودان

شاید نام این کشور همیشه با جنگ و خونریزی به گوشتان خورده باشد، اما بالاخره از قدیم گفته‌اند هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! اگر قصد ماجراجویی و سفر دارید و به همان نسبت آهی در بساط ندارید، مقصدی جز این کشورها در انتظارتان نیست.

هر چند آن‌قدر‌ها هم که فکر می‌کنید بد نیست؛ زیرا این کشور با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود توانسته نظر بسیاری از گردشگران حرفه‌ای و البته پولدار را هم به خود جلب کند.

گردشگران علاقه‌مند سودان می‌توانند با هزینه‌ای حدود روزانه ده دلار از دیدنی‌های این کشور لذت ببرند. قیمت دلار را به بهای روز محاسبه کنید و ببینید ارزش چمدان بستن دارد یا نه.

لهستان

اما اگر فکر می‌کنید کشورهای پیشرفته و مدرن و اروپایی در این فهرست جایی ندارند، باید بگوییم که سخت در اشتباهید؛ زیرا یک کشور اروپایی هم جزو فهرست مقاصد ارزان قرار گرفته که می‌توانید شما با سفر به آن کلی به خودتان پز بدهید که فرنگ رفته‌اید و به اروپا سفر کرده‌اید!

لهستان. بله این کشور اروپایی یکی از مقاصد ارزان برای گردشگران است. می‌توانید در لهستان به بازدید از بازمانده‌های جنگ بروید.

هزینه اقامت در این کشور برای سفری ارزان‌قیمت حدود 25 دلار آمریکا محاسبه شده است، اما اگر ولخرجی نکنید و بین 35 تا 40 دلار هزینه کنید، سفری بسیار جالب را در لهستان تجربه می‌کنید.

هندوستان

شاید باورتان نشود، اما عین حقیقت است که سفر به هندوستان از لحاظ آمار و ارقام و هزینه‌هایش بسیار ارزان‌تر از سفر به بسیاری از شهرهای داخلی است.

این کشور یکی از مقاصد مهم گردشگران جهان است. بسیاری از گردشگران سودای تماشای تاج محل را دارند و از جاذبه‌های نوینش همچون بالیوود دیدن می‌کنند.

جالب است بدانید که هزینه روزانه سفر به هندوستان فقط 25 دلار است؛ یعنی حدود 80 هزار تومان در روز.

مراکش

مراکش یکی از بهترین انتخاب‌ها در این فهرست برای ارزان سفر کردن است. هزینه کم اقامت و زیبایی این کشور حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر پیش از آن به ترکیه هم سفر کرده باشید متوجه شباهت‌های فراوان این کشور با ترکیه می‌شوید، البته با این تفاوت بزرگ که سفر به مراکش برایتان خیلی ارزان‌تر از سفر به ترکیه تمام می‌شود. این کشور تاریخی یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات است. بازدید از اماکن تاریخی و هزینه خوراک و اقامت روزانه گردشگران در این کشور زیبای عربی، روزانه حدود 40 دلار خواهد بود. (ضمیمه چمدان)

میثم اسماعیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عزیز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
۰
۰
نویسنده گرامی احتمالاً مقاله ات ترجمه شده یك متن خارجی است ، كجای كاری دبی شده 2 میلیون تومن ، تازه بغل گوشمونه اونوقت از لهستان و... حرف می زنی ،مگه مجبورید....
احسان
-
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
خیلی جالب بود ممنون.. منم سفر زیاد میرم و سعی میكنم ارزون دربیاد خیلی سایتارو گشتم و به نظرم سفرمی safarme.com از همه ارزون تر بود پیشنهاد میكنم خواستین سفر برین یه سر به اینجا بزنین جاهای گردشگری هم معرفی كرده

نیازمندی ها