نیروهای ارتش عراق ، شهر تکریت در استان صلاح الدین را به طور کامل از نیروهلای تروریستی داعش پس گرفتند.
کد خبر: ۶۹۶۱۹۴
بازپس گیری کامل تکریت

به گزارش واحد مرکزی خبر، در عرصه میدانی ؛ شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق با پاکسازی کامل شهر تکریت به مرکز این شهر رسیدند.

به گفته این شبکه تلویزیونی ، درگیرها در تکریت همچنان بین تروریست ها و نیروهای عراقی در مناطق مختلف تکریت ادامه دارد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع عراق، عملیات شمشیر برنده برای پاکسازی شهر تکریت از تروریست های عضو گروه داعش از صبح امروز آغاز شده بود.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد نیروی هوایی و زمینی این کشور در این عملیات از چند محور به شهر تکریت حمله کردند. این وزارت خانه همچنین از فرار دسته جمعی تروریست های عضو گروه داعش از شهر تکریت خبر داد و تاکید کرد نیروهای مسلح این کشور موفق شدند مجتمع کاخ ریاست جمهوری در شهر تکریت را پاکسازی و پرچم عراق را بر فراز آن نصب کنند.

شبکه تلویزیونی العراقیه نیز گزارش داد ، نیروهای امنیتی عراق، توطئه گروه تروریستی داعش را در آموزش افراد کم سال برای اجرای عملیات تروریستی انتحاری در تکریت خنثی کردند.

سازمان مبارزه با ترویسم عراق اعلام کرد: 100 تن از عناصر گروه تروریستی بعثی ـ داعشی در عملیاتی در الضلوعیه در جنوب تکریت کشته شدند.

همچنین 40 تن از عناصر مسلح تروریست در حمله هوایی ارتش عراق به شمال استان بابل کشته و10 خودرو آنها نیز منهدم شد.

یک منبع پلیس استان صلاح الدین هم اعلام کرد: ابو اسامه القحطانی مفتی داعش که یک تبعه سعودی است در حمله نیروهای ارتش در شهر بیجی به هلاکت رسید.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند، در حوادث پراکنده در شهر بعقوبه عراق ۳۶ نفر که اکثر آنها اعضای گروهک تروریستی بعثی تکفیری داعش بودند کشته و ۱۳ نفر نیز زخمی شدند.

این منابع اعلام کردند درگیری های مسلحانه داخلی بین اعضای گروه های تروریستی شامل گروهک داعش و گروهک طریقت نقشبندیه و دیگر گروه های مسلح متحد آنها در روستاهایی در شرق منطقه السعدیه و کوه های حمرین در شمال شرق بعقوبه روی داد که بر اثر آن 17 نفر از اعضای داعش و شش نفر از اعضای طریقت نقشبندیه کشته شدند. علت این درگیری ها خودداری گروه نقشبندیه از بیعت با گروه داعش بوده است.

افراد مسلح داعش همچنین به یک پست بازرسی ارتش عراق در روستای ام العظام در جنوب بعقوبه حمله کردند که بر اثر آن دو نفر از نیروهای ارتش کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.در این درگیری ها سه عضو داعش نیز کشته شدند.

اعضای گروه داعش همچنین به روستای شوک الریم از توابع مقدادیه حمله کردند که با مقاومت نیروهای عشایر و نیروهای امنیتی مواجه و مجبور به عقب نشینی شدند. اعضای داعش هشت نفر از جوانان این روستا را ربودند و هنگام عقب نشینی آنها را اعدام کردند.

همچنین یک عامل انتحاری، کمربند انفجاری خود را در یک مرکز امنیتی نیروهای پیشمرگ کرد در محله العمرانیه منطقه قره تپه در شمال شرق بعقوبه منفجر کرد که بر اثر آن سه نیروی پیشمرگ کشته و هفت نفر زخمی شدند.

خبرگزاری نهرین گزارش داد ، یک منبع دایره مبارزه با تروریسم اعلام کرد این نهاد با همکاری نیروی هوایی ارتش توانست مقرهای گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را در روستاهای خزرج و بوجواری در ضلوعیه واقع در استان صلاح الدین منهدم کنند.

رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد نیروهای امنیتی با کمک نیروی هوایی توانستند بیش از 30 عضو گروه تروریستی داعش را نیز در منطقه الرطبه به هلاکت برسانند.

عراق در انتظار نشست پارلمان

مجلس عراق پس از دو جلسه ناتمام قرار است امروز درباره گزینه های ریاست جمهوری ، نخست وزیری و ریاست مجلس تصمیم گیری کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در عرصه سیاسی، عراق همچنان با چالش انتخاب رهبران سیاسی روبروست.

برخی خبرها از ناکامی فراکسیونهای مجلس برای انتخاب روسای سه گانه در مهلت تعیین شده، پیش از جلسه امروز پارلمان عراق حکایت دارد.

بر اساس توافق ، رئیس جمهور از میان کردها ، نخست وزیر از میان شیعیان و رییس مجلس از بین سنی ها برگزیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها