دولت اوکراین اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور موفق شدند فرودگاه شهر لوهانسک در شرق این کشور را از دست جدایی طلبان خارج کرده و به تصرف خود درآورند.
کد خبر: ۶۹۵۹۵۴

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی‌یف، دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد، نیروهای ارتش در پی درگیری شدید موفق شدند فرودگاه شهر لوهانسک در شرق این کشور را از نیروهای جدایی‌طلب پاکسازی کنند. بنابراین گزارش ستاد عملیات ضد تروریستی اوکراین تاکید کرد نیروهای ارتش این کشور در فرودگاه لوهانسک مستقر شده‌اند.

اولکسی دمیتراشکفسکی، سخنگوی نظامی اوکراین نیز خاطرنشان کرد نیروی هوایی این کشور نقاطی را در نزدیکی فرودگاه لوهانسک هدف قرار داده و نیروهای جدایی‌طلب را ناگزیر به فرار کرده است. فرودگاه شهر لوهانسک از چند هفته پیش به علت حملات نیروهای جدایی‌طلب آسیب‌دیده و روی پروازهای مختلف بسته شده بود.

این فرودگاه در هفته‌های گذشته گرچه در محاصره نیروهای جدایی‌طلب بود، اما کنترل آن را نیروهای وفادار به دولت در اختیار داشتند.در ادامه تنش‌های بین مسکو و کی‌یف، آرسن آواکوف، وزیر کشور اوکراین سازمان امنیت فدرال روسیه را به دخالت در اعتراضات در مرکز کی‌یف متهم کرد.

به گزارش ایرنا، آواکوف روز دوشنبه در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی «1+1» اوکراین خاطرنشان کرد: ادامه اعتراضات و برپایی چادرها در میدان استقلال کی‌یف، طرح سازمان امنیت فدرال روسیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها