طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس در غزه

موافقت رژیم صهیونیستی،مخالفت گروه‌های مقاومت

تاکنون براثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه 173 فلسطینی شهید شدند که 37 نفرشان کودک بودند

پهپاد مقاومت بر فراز سرزمین‌های اشغالی

پس از انکار و تردیدهای زیاد سرانجام منابع رژیم صهیونیستی اذعان کردند که پهپادی از غزه بر فراز آسمان اراضی اشغالی به پرواز درآمده است. این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) می‌گوید در نظر دارد حملات خود با پهپادها را توسعه دهد.
کد خبر: ۶۹۵۹۵۲

به گزارش ایسنا، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ارتش اسرائیل پهپادی را که از غزه فرستاده شده بود، بر فراز آسمان اشدود سرنگون کرد. این شبکه اعلام کرد پهپاد یادشده حامل مواد منفجره بود و طول بال‌های آن به دو متر می‌رسید و می‌توانست ده‌ها کیلومتر به پرواز درآید. در همین حال، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس با تائید این خبر اعلام کرد که چند پهپاد را برای انجام ماموریت‌هایی به اراضی اشغالی فرستاده است.

این گروه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیماهای بدون سرنشین‌ خود را برای انجام ماموریت‌های ویژه در عمق سرزمین‌های اشغالی به خدمت خواهد گرفت.

رمضان شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیشتر گفته بود فلسطینی‌ها غافلگیری‌های بسیاری برای رژیم صهیونیستی دارند که طی روزهای آینده آشکار خواهد شد و دشمن صهیونیستی را شگفت‌زده خواهد کرد.

روز گذشته، آنتزنی لیک مدیر اجرایی سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی ملل متحد (یونیسف) با صدور بیانیه‌ای نسبت به عواقب جسمی و روحی حمله رژیم صهیونیستی به کودکان فلسطینی هشدار داد و افزود: تاکنون دست‌کم 37 کودک فلسطینی در حملات این رژیم به غزه کشته و صدها کودک دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز صبح دوشنبه اعلام کرد تاکنون بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه 173 فلسطینی شهید و 1267 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین مفید الحساینه، وزیر کار فلسطین اعلام کرد در یک هفته گذشته صهیونیست‌ها 560 واحد مسکونی را در نوار‌غزه به طور کامل ویران کرده‌اند. در این حملات 12 هزار و 800 واحد مسکونی فلسطینیان آسیب دیده است.

در پی انتشار عکس‌هایی از کودکانی که در شمال نوار غزه مجبور شده‌اند به دلیل هشدارهای ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌هایشان را ترک کنند، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. در عین حال، وی تاکید کرد: اسرائیل حق دارد از شهروندان خود محافظت کند.

احتمال حمله زمینی

روز یکشنبه کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی در نشست خود تصمیم به ادامه حملات هوایی علیه نوار غزه گرفت، اما درعین حال با حمله زمینی به این منطقه مخالفت کرد. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت دولت وی جنگ نظامی قاطعانه‌ای علیه حماس در نوار غزه به‌راه انداخته و این جنگ روز به روز شدیدتر خواهد شد.

در همین‌باره در خبری اعلام شد 20 هزار نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در سراسر مرز غزه مستقر شده‌اند تا برای حمله زمینی احتمالی پس از شش روز حملات هوایی، وارد عمل شوند.در واکنش به این تحولات، بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده است که درگیری‌های داخل و حوالی نوار غزه وخیم‌تر شده و حمله زمینی تل‌آویو بدون تردید شمار تلفات را افزایش و درد و رنج غیرنظامیان در این منطقه را بیشتر می‌کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، بان کی‌مون در بیانیه‌ای که شامگاه یکشنبه منتشر شد درخواست خود را برای پایان دادن به درگیری‌هایی که به گفته او تبعات بسیار جدی برای غیرنظامیان دربردارد تکرار کرد و نسبت به حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه هشدار داد.

وی همچنین روز شنبه خواستار آتش‌بس در نوار غزه شده بود. در این بیانیه آمده است: دبیرکل سازمان ملل متحد باور ندارد که مناقشه سیاسی جدی و درازمدت بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با توسل به ابزار نظامی توسط هریک از طرفین قابل‌حل است.

روز یکشنبه هزاران نفر از مردم غزه به دلیل هشدار اسرائیل در مورد تشدید حملات هوایی خانه‌های خود را در ششمین روز از درگیری‌ها ترک کردند.

از سوی دیگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به صورت رسمی خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از دولت فلسطین در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه‌غزه شد.

فلسطین پس از به رسمیت شناخته شدن به عنوان دولت غیرعضو از سوی سازمان ملل اجازه یافته است تا چند کنوانسیون بین‌المللی، از جمله کنوانسیون‌های ژنو را امضا کند. فلسطین همچنین قرار است در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل از کشورهای عضو بخواهد که به اوضاع وخیم غزه رسیدگی کرده و رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر مواخذه کنند.

تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح جهان مواجه شده است. در ادامه این واکنش‌ها به گزارش ایرنا، هندی‌ها خواستار توقف روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایرنا، صدها نفر از فعالان اجتماعی و دانشجویان در حیدرآباد با شرکت در تظاهرات، زنجیره انسانی تشکیل داده و خواستار توقف فوری حملات اسرائیل به مردم غزه شدند.

مردم سوریه نیز همبستگی خود را با اهالی غزه اعلام کردند. شماری از صهیونیست‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی خواستار توقف جنگ شدند. چند هزار نفر از مردم پاریس نیز روز یکشنبه در خیابان‌های این شهر تظاهرات آرامی برپا و با حمل پلاکاردهایی حمایت خود را از مقاومت مردم فلسطین اعلام کردند، اما تظاهرات آنان با درگیری نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها