جام جم آنلاین گزارش می دهد

ایران و آمریکا؛ از عراق تا اراک

کانال دیپلماتیک ایران و آمریکا که در توافق موقت ‍‍‍‍ژنو تاثیر بسزایی داشته‌اند پیامی را از طرف باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به ایران منتقل کرده‌اند. براساس این پیام آمریکا حاضر به پذیرش غنی‌سازی محدود ایران به عنوان بخشی از توافقی شده است که در آن ایران گام‌های استوار و قابل تایید جهت تضمین صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود بردارد.
کد خبر: ۶۹۵۸۰۵
پیام اوباما به ایران در باره غنی‌سازی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دور ششم مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از روز گذشته با حضور وزرای خارجه کشورهای اروپایی و انجام گفتگوهای دوجانبه و چندجانبه، بویژه گفتگوی طولانی‌مدت وزرای خارجه ایران و آمریکا شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

پایگاه خبری المانیتور گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن مدعی شده است، در دیدار دوجانبه‌ای که ایران و آمریکا در ماه مارس سال 2013 (اسفندماه سال 1391)در عمان داشته‌اند اوباما پیامی را به ایران داده است که براساس آن ایران می‌تواند غنی‌سازی در سطح محدود و کاربردی را ادامه دهد.

المانیتور در ادامه گزارش خود، مدعی می‌شود این پیشنهاد آمریکا می‌تواند ایران را قانع کند اشتیاق خود برای غنی‌سازی در سطح گسترده را در ازای رسیدن به توافق جامع، به تاخیر بیاندازد.

انتقاد یک نویسنده سعودی از ظلم به شیعیان

اختلافات بین فرق اسلامی همواره مورد نقد و نظر اندیشمندان بوده است به خصوص تندرویهای برخی فرقه‌ها گاه به خوبی اشتباه بودن خود را نشان می‌دهد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دکتر حسن فرحان المالکی نویسنده سعودی، در یادداشت جدید خود نوشت: شیعیان در روز قیامت حق دارند افتخار کنند و به (حضرت) علی و زهرا بگویند بخاطر شما بر ما ظلم کردند، ما را آواره کردند و مرارت ها کشیدیم. آنها روز قیامت شرمنده نخواهند شد چرا که در کارنامه آنها محبت منافقین و ظالمین وجود ندارد.

ولی وقتی نوبت ما می‌رسد و نامه اعمال ما رو می‌شود همه خواهند دید که در کارنامه ما محبت منافقین، ظالمین،‌ معاویه،‌ حجاج، یزید و متوکل عباسی موج می‌زند، چه کسی در روز قیامت به جای ما می‌تواند برای این کار ما توجیه بیاورد و در برابر خدا از ما دفاع کند؟ سب و شتم، فرافکنی و ایجاد ترس و رعب در حق شیعیان، دیگر بس است. چرا که هیچ فایده‌ای در آن نیست.‌ای کاش از شیعیان معنای صبر و اخلاق و معنویت را بیاموزیم. گوارا باد بر شیعیان این خصلت‌ها.

حجاریان: اعتدال گفتمان نیست

سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در گفتگو با مهر اذعان کرد که اعتدال یک گفتمان نبوده و یک شیوه عمل است.

حجاریان معتقد است اعتدال همان اصلاحات است و اعتداگرایان به تنهایی در انتخابات مجلس موفق نیستند چرا که مردم آن ها را نمی شناسند.

وی تاکید دارد اصلاح طلبان به اعتدال و افرادی چون روحانی و ناطق به عنوان یک پل و نرده بان نگاه نمی کنند و برنامه های خودشان را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند.

حجاریان همچنین معتقد است اصلاح طلبان باید با اعتدالگرایان ائتلاف کنند چرا که لیست اصلاح طلبان را در انتخابات های آینده می زنند .

این نظریه پرداز جریان اصلاحات معتقد است: نیازی نیست ناطق نوری با اصلاح طلبان در انتخابات همراهی کند، و ما نمی‌گوییم ناطق اصلاح طلب باشد همین مواضعش برای ما خوب است.

داماد ایرانی کری و مذاکرات هسته ای

داماد ایرانی جان کری در فیس بوکش نوشت : زورتان به ایران نرسیده چرا از من انتقام‌می‌گیرید؟ مذاکرات ایران و ۵+۱ زندگی من را نابود کرده است و همسرم از من طلاق می خواهد.

به گزارش جهان به نقل از بوتیا نیوز، برایان ناهید داماد کرمانی جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا در صفحه ی فیس بوک شخصی اش با ارسال پستی نوشت : مذاکرات ایران با ۵+۱ خیلی طول کشیده و به علت اینکه منافع اسرائیل را در کنار منافع آمریکا قرار داده وجان کری از آن دفاع میکند ؛ تیم ایرانی حاضر به کوتاه آمدن نیست ، به همین دلیل احتمال به نتیجه رسیدن بسیار ضعیف است ، نمی دانم چه اصرار بیهوده ای برای توافق دارند؛ دامنه مذاکرات ایران به زندگی من که یک ایرانی نیز هستم هم باز شده و زندگی من را نابود کرده است و همسرم از من طلاق می خواهد.

نمی دانم طلاق خواستن وی از من بخاطر مذاکرات ۵+۱ یعنی چه ؟ مگر در مذاکرات زورتان به ایران نمی رسد و باید تلافی این ضعف را من بدهم.زندگی من در حال نابودی است و من تمام تلاش خود را خواهد کرد که زندگی ام نابود نشود.

برای مذاکرات ، برای آژانس هسته ای و برای خودم متاسفم.من آدم سیاسی ای نیستم ؛ اما سیاست زندگی من را نابود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
۰
۰
تو خودت دختر بودی عروس این گرگ صفت می شدی؟
البته اصلا از لحاظ شرعی هم نمیشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها