علیزاده: دیگر هیچ نوجوانی بدون حضور در مدارس جذب فوتبال حرفه‌ای نمی‌شود

امضای تفاهمنامه فدراسیون فوتبال با آموزش و پرورش

روز گذشته تفاهم‌نامه مهمی میان فدراسیون فوتبال و وزارت آموزش و پرورش درباره استعدادیابی و آموزش بازیکنان فوتبال پایه در محل فدراسیون فوتبال امضا شد.
کد خبر: ۶۹۵۶۱۲

در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و مهرزاد حمیدی، معاون ورزشی وزارت آموزش و پرورش، محمدحسین علیزاده رئیس آکادمی فوتبال و فرشید ارمنیان رئیس فدراسیون دانش‌آموزی حضور داشتند. علیزاده در این جلسه گفت: سال گذشته جشنواره فوتبال پایه با حضور 25 هزار بازیکن برگزار شد که سپ بلاتر و شیخ سلمان هم در آن حضور داشتند. AFC به خاطر آن جشنواره از فدراسیون تقدیر کرد و ما هم در ادامه این روند و ساختارمند کردن این کار، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش امضا ‌کرده‌ایم، چون بخشی از این فرآیند به این وزارتخانه بازمی‌گردد.

وی افزود: بنا داریم با همکاری طرفین 45 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهیم. بعد از ماه مبارک رمضان جشنواره‌ها به صورت شهرستانی و استانی برگزار می‌شود و نهایتا دوازدهم شهریور جشنواره نهایی در آکادمی فوتبال خواهد بود. حاصل این برنامه‌ها تشکیل تیم ملی زیر 14 سال شد و امسال هم دو تیم ملی را از این استعدادیابی‌ها تشکیل می‌دهیم.

همچنین جشنواره بین‌المللی را در تهران یا اصفهان با حضور کشورهای همسایه برگزار خواهیم کرد. خو‌شبختا‌نه در هر دو بخش، وزارت آموزش و پرورش قبول کرده تا همکاری لازم را در این زمینه با ما داشته باشد. علیزاده ادامه داد: امسال هیچ بچه‌ای بدون حضور در مدارس فوتبال و طی کردن پروسه آکادمیک وارد این جشنواره نمی‌شود و خو‌شبختا‌نه این روند جلوی هرگونه سوء‌استفاده در این زمینه را که سال‌های پیش موجب نارضایتی خانواده‌ها می‌شد می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها