گفته می‌شود مربی پرتغالی برای انجام مذاکرات نهایی با فدراسیون فوتبال ایران پنجشنبه به تهران می‌آید

کفاشیان: کرش دوست دارد در ایران بماند

هر چند علی کفاشیان به تفاهم با کارلوس کرش خوشبینانه می‌نگرد و تصریح دارد این مربی پرتغالی دوست دارد به کارش در فوتبال ایران ادامه دهد، اما فعلا هیچ چیز در این زمینه قطعی نیست.
کد خبر: ۶۹۵۶۱۱

هر چند رئیس فدراسیون دیروز بصراحت گفت که کرش پنجشنبه برای انجام صحبت و تفاهم نهایی به تهران می‌آید، اما در عین حال گفته می‌شود که این مربی پرتغالی از فاش شدن بندهای قرارداد پیشنهادی فدراسیون به او ناراحت و دلگیر است و جایی گفته که این چه قرارداد محرمانه‌ای است که موادش در رسانه‌های ایران چاپ شده است؟!

به هر صورت و در شرایطی که دیروز در خبرگزاری‌ها اعلام شد که کرش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی برای تصدی هدایت تیم ملی این کشور به تفاهم رسیده است، علی کفاشیان با ابراز بی‌اطلاعی از این مساله در جمع خبرنگاران گفت: از مذاکره یا توافق کارلوس کرش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی اطلاعی ندارم و از متن نامه کرش به ما بر می‌آید که او می‌خواهد در ایران بماند و پنجشنبه صبح در تهران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رئیس فدراسیون فوتبال افزود: ما مواردمان را به صورت مکتوب به کرش اعلام ‌کرده‌ایم که شامل مبلغ و مدت قرارداد، نظارت دستیار ایرانی، نظارت کمیته‌ فنی و... است. پس از آن کرش به صورت کتبی در یکی، دو مورد از ما پرسش‌هایی داشت که در مواردی جزیی بود. قرار شد پنجشنبه صبح به ایران بیاید تا مذاکرات نهایی انجام شود. او چیزی درباره توافقش با کشور دیگری به ما نگفته است. اگر می‌گفت سراغ گزینه‌های دیگر می‌رفتیم. حتی برنامه‌های سازمان لیگ و پیشنهاد بازی‌های دوستانه با کشورهای مختلف هم آماده‌اند تا به کادر فنی بدهیم. بنابراین هر چه زودتر باید تکلیف کادر فنی مشخص شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کرش موافقت خودش را با پیشنهاد ایران اعلام کرده است، گفت: از متن نامه‌ای که برای ما فرستاده تا 80-70 درصد برمی‌آید که می‌خواهد در ایران بماند و ظاهرا به قبول پیشنهاد کشورهای دیگر تمایلی ندارد. طبعا اگر مواردی باشد به ما می‌گوید. ما هنوز با کارلوس کرش مذاکرات نهایی را انجام نداده‌ایم که جواب قطعی بگیریم. هر وقت جواب گرفتیم و او ماند که هیچ، در غیر این صورت سراغ گزینه‌های دیگر می‌رویم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که در صورت توافق نکردن با کارلوس کرش سراغ مربی ایرانی می روید یا خارجی، گفت: باید ببینیم شرایط آن زمان چه می‌شود، اما این تصمیم را بر عهده کمیته‌ فنی فدراسیون می‌گذاریم.

کفاشیان در عین حال درباره بازی تدارکاتی با برزیل و آمریکا اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که ما برای تیم بزرگسالان داریم بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی بزرگ است. البته این به دو مساله برمی‌گردد که یکی مساله درخواست مالی آنها و دیگری تامین اسپانسر برای ماست. هنوز هیچ رایزنی برای بازی‌های تدارکاتی انجام نداده‌ایم. البته چند کشور آسیایی برای بازی‌های دوستانه از ما درخواست کرده‌اند. یکی از آنها کره جنوبی است که پاسخی نداده‌ایم، چون باید تصمیم گیری بر عهده کادر فنی باشد، بنابراین باید اول کادر فنی را مشخص کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد زمان پرداخت پول فیفا نیز گفت: تمام پول‌های فیفا پس از جام جهانی 2014 برزیل پرداخت می‌شود و پیش‌بینی ما دریافت این پول یک و نیم ماه بعد از پایان جام جهانی است. خو‌شبختا‌نه با کمک وزارت امور خارجه مشکل دریافت پول‌های بین‌المللی در حال حل شدن است. رقم پاداش فیفا برای تیم ما هشت میلیون دلار است که امیدواریم بی‌هیچ مشکلی آن را دریافت کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که دو موردی که کرش از شما سوال کرد کدام یک از بندهای قرارداد بوده و آیا می‌توانید در این‌باره توضیحی بدهید، گفت: درباره موارد جزئی بود. او درباره مسائل کلی و بزرگی مثل مدت و مبلغ قرارداد هیچ بحثی نداشت. ما مذاکرات نهایی را با کارلوس کرش جمع‌بندی کرده و نتیجه‌ را به هیات رئیسه فدراسیون اعلام می‌کنیم و تصمیم نهایی را می‌گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها