رئیس سازمان بهزیستی از گزینش پرسنل و نیروی انسانی و نظارت گسترده بر عملکرد مهدهای کودک خبر داد و گفت: تمامی مهدها بر اساس بخشنامه صادر شده باید مجهز به دوربین مدار بسته باشند.
کد خبر: ۶۹۵۶۰۲

همایون هاشمی درباره تخلفی که در مهد کودکی در اردبیل اتفاق افتاده به مهر گفت: پس از اطلاع از این واقعه به عنوان شاکی به مراجع قضایی شکایت کردیم به طوری که هم‌اکنون فرد خاطی دستگیر و مهد کودک نیز پلمب شده است.

هفته گذشته ویدئویی از مهدکودکی در اردبیل منتشر شد که مربی مهد با زور و کتک به کودکی غذا می‌خوراند.

وی تاکید کرد: این مهد بر اساس اعلام مدیر کل استان از ابتدای امسال تاکنون چهار بار بازدید نوبتی از آن صورت گرفته بود و جزو مهدهای خوب استان اردبیل محسوب می‌شده، ولی این خطای انسانی در یک لحظه رخ داده که کار بسیار زشت و ناپسندی بوده و مربی این مهد باید تقاص کار خود را پس دهد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به این‌که اکنون بیش از 17 هزار مهد کودک در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تمامی این مهدها از سوی بازرسین سازمان بازدید و نیروی انسانی مهدها گزینش می‌شوند.وی از نصب دوربین مداربسته در مهدهای کودک خبر داد و تاکید کرد: با صدور بخشنامه‌ای الزام کردیم که تمامی مهدهای کودک باید به دوربین مداربسته مجهز شوند و اکنون نیز بیشتر مهدها این گونه هستند.

هاشمی از نظارت گسترده بازرسین بر عملکرد مهدهای کودک خبر داد و افزود: با توجه به این‌که عضو کنوانسیون حقوق کودک نیز هستیم، هیچ گونه خطایی را در مهدهای کودک در ارتباط با کودکان معصوم نمی‌پذیریم و هر جا که اتفاق نکوهیده‌ای رخ دهد بشدت با آن برخورد کرده و خود به عنوان شاکی وارد عمل می‌شویم.رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: والدین کودکان می‌توانند در صورت وقوع تخلفی در مهدهای کودک با شماره 30008530 از طریق پیامک به واحد ارزیابی و بازرسی سازمان تخلف مورد نظر را اطلاع دهند وبه طور حتم طی 24 ساعت به آن رسیدگی خواهد شد. والدین مطمئن باشند سازمان بهزیستی از هیچ تخلفی در مورد کودکان نمی‌گذرد.

پرداخت وام اشتغال به مددجویان تحت پوشش

رئیس سازمان بهزیستی کشور و رئیس اتاق اصناف تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که بر اساس این تقاهم‌نامه قرار است میزان وام اشتغال به مددجویان افزایش یابد.

به گزارش فارس در این مراسم همایون هاشمی با اشاره به توانایی‌های 170 اتحادیه و اصناف تحت پوشش اتاق اصناف کشور افزود: اصناف می‌توانند در آموزش و حرفه آموزی به کودکان بی‌سرپرستی که وارد جامعه می‌شوند، مشارکت کنند.

رئیس اصناف کشور نیز افزود:‌ از هرگونه خدمت و پشتیبانی از سازمان‌های خیریه مانند سازمان بهزیستی که خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهند یک تکلیف است و با امضای این یادداشت تفاهم اصناف کشور درباره افزایش ایجاد فضای کار و آموزش برای معلولان و نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی گسترده‌تر خواهد شد.تفاهم‌نامه امضا شده بین اتاق اصناف کشور و سازمان بهزیستی عمدتا در دو محور بازسازی و تجهیز اماکن سازمان بهزیستی و حرفه آموزی به کودکانی است که از پوشش سازمان بهزیستی خارج و وارد جامعه و محیط کار می‌شوند.

آموزش مهارت‌های زندگی،‌ آشنایی درخصوص ازدواج، تحکیم خانواده، ایجاد شرایط شغلی و توسعه فضای کارآفرینی از مواد تفاهم‌نامه است.

مراکز توانمندسازی بیماران ترک اعتیاد راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی به فعالیت 800 کمپ ترک اعتیاد مجاز در کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان در نظر دارد، مراکز توانمندسازی بیماران ترک اعتیاد را به‌منظور حمایت از آنها راه‌اندازی کند.

به گزارش ایرنا، همایون هاشمی با بیان این‌که مراکز توانمندسازی، بهره‌وری را افزایش می‌دهند، افزود: بسیاری از معتادان، سرپرست خانوار بودند و این سازمان در نظر دارد به آنها حرفه‌های مختلف را آموزش دهد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مراکز، معتادان پس از ترک اعتیاد برای تامین معاش خود و خانواده توانمند می‌شوند.

هاشمی ادامه داد: این مراکز برای افرادی است که از اعتیاد بهبود یافته‌اند، اما به دلیل نداشتن شغل و سرپناه یا پذیرفته نشدن از سوی خانواده، باید مدتی را در این مراکز بگذرانند.

وی ادامه داد: تاکنون چهار مرکز توانمندسازی در تهران و یک مرکز نیز در کرج به‌صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها