دبیر اجرایی نخستین کنگره روانکاوی و روان‌درمانی پویای ایران با اشاره به این که روان‌درمانی انواع متفاوتی دارد و در کنار دارودرمانی، درمان اصلی مشکلات اعصاب و روان است، اعلام کرد: البته کاربرد روان‌درمانی و به طور مشخص درمان‌های روانکاوانه و تحلیلی، محدود به اختلالات روانپزشکی حاد نیست و برای بهبود کیفیت زندگی به کار می‌رود.
کد خبر: ۶۹۵۴۸۴

دکتر امیرحسین جلالی، روانپزشک با اشاره به برگزاری این کنگره که طی روزهای نوزدهم تا بیست و یکم مهر امسال در تهران برگزار می‌شود، در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: اما عمومی کردن روانکاوی در کشور و افزایش گرایش عمومی به بهره‌گیری از درمان‌های روانکاوانه به کمک روان درمانگرهای خبره و آموزش‌دیده وابسته است. هرچه درمانگرها خبره‌تر باشند و هر چه نهادهای دانشگاهی کشور در این حوزه با مراکز و دانشگاه‌های علمی دنیا بیشتر در تعامل باشند تلاش برای معرفی کردن و عمومی کردن روان‌درمانی میان مردم با موفقیت بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

وی تاکید کرد: در واقع، یکی از ابزارهای مهم برای ارتقای روانکاوی در محافل علمی و فرهنگی، تعامل صمیمی و متقابل با چهره‌های نام‌آور و مورد احترام روانکاوی در جامعه جهانی است و در واقع هدف از برگزاری نخستین کنگره روانکاوی و روان‌درمانی پویای ایران نیز رسیدن به همین مساله است.

کاهش ضریب هوشی‌کودکان با پکیج

رئیس اورژانس کشور با بیان این که نبود دریچه هوا در ساختمان‌هایی که مجهز به پکیچ است، موجب کاهش اکسیژن در محیط می‌شود، گفت: کاهش اکسیژن موجب کاهش ضریب هوشی کودکان و ایجاد خستگی در ساکنان واحدهای مسکونی می‌شود.

امین صابری‌نیا، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به استفاده از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی منازل و عوارض ناشی از آن افزود: در بحث استفاده از پکیج میزان هوایی که در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار مهم است، زیرا اصولا در ساختمان‌هایی که به این سیستم مجهز است باید اکسیژن در فضای داخل منزل جابه‌جا شود. هم‌اکنون طبق استانداردهای جدید ساختمان‌سازی باید یک تهویه هوا در داخل منزل‌های مجهز به پکیج ایجاد شود که این دریچه به صورت سیستم خاصی نیست. یعنی فقط یک شکاف در دیوار ایجاد می‌کنند و لوله‌ای را داخل آن قرار می‌دهند که به این وسیله هوا آزادانه در فضا جابه‌جا می‌شود.

دردهای لگنی در قاعدگی نشانه اندومتریوز

مسئول کلینیک اندومتریوز مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری گفت: دردهای لگنی قاعدگی، ناباروری و دردهای حین مقاربت مهم‌ترین عارضه‌های همراه با اندومتریوز است.

دکتر شاهین خزعلی افزود: بیماری اندومتریوز ناشی از حضور بافت نابه‌جای جدار داخلی رحم در سایر قسمت‌های حفره لگن بویژه اطراف تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ، روده و در مواردی مثانه است. علت این بیماری ناشناخته است. یک فرضیه در شکل‌گیری آن، واپس خوردن خون قاعدگی به درون حفره لگنی در بیمارانی است که خونریزی‌های شدید ماهانه دارند.‌وی با اشاره به این که این بیماری معمولا با دردهای مزمن و دوره‌ای که عموما در زمان قاعدگی شدت می‌گیرد و با دردهای حین مقاربت و نیز علائم گوارشی نظیر نفخ شکمی، یبوست یا اسهال و گاهی خونریزی گوارشی همراه است، تصریح کرد: تشخیص زودهنگام بیماری اندومتریوز و اقدامات درمانی تاثیر بسزایی در کاهش عوارض آن دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها