از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کنید

پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی

مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران گفت: برای کمک به بهبود وضعیت شهر تهران بر اساس توافق با آموزش و پرورش قرار است برای مقاطع مختلف تحصیلی کتب آموزشی در حوزه آموزش های شهروندی تالیف گردد.
کد خبر: ۶۹۵۳۸۵
کتب آموزشی در حوزه آموزش شهروندی تالیف می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی، جلسه هم اندیشی اساتید مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران با حضور مسئولان و اساتید این مرکز، مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران، مدیران و کارشناسان ارشد معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، رییس منطقه ای آیسکو، شورای معاونین موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری تهران و روسای مراکز علمی کاربردی 8 گانه شهرداری تهران مصادف با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) از ساعت 18:30 در سالن سعدی برج میلاد برگزار گردید.

در این نشست مهندس ابوالفضل رفیع مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران گفت: جمع بندی ما نشان می دهد ما در شهر تهران نیازمند آموزش های موثرتری هستیم که در این راستا مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی مانند یک مرجع به ما کمک می کند کارهای فکری و پژوهشی مناسبتری در حوزه آموزش های شهروندی انجام دهیم و آموزش را بعنوان امری جدی برای ارتقا کیفیت زیست شهری داشته باشیم.

وی با بیان اهمیت و جایگاه آموزش شهروندی در مقاطع مختلف تحصیلی افزود: برای کمک به بهبود وضعیت شهر تهران بر اساس توافق با آموزش و پرورش قرار است برای مقاطع مختلف تحصیلی کتب آموزشی در حوزه آموزش های شهروندی تالیف گردد که به عنوان دروس فوق برنامه یا اختیاری در مدارس ما تدریس شود.

رفیع گفت: کارشناسان این امر به این نتیجه رسیده اند که رفع معضلات فعلی شهر تهران در حوزه محیط زیست، ترافیک و بحران های شهری راه حل فرهنگی است و راه حل فرهنگی باید منجر به ارتقا آگاهی شهروندان، متحول شدن باورها و رفتارهای معقول تر در سطح شهر شود که طبیعتاً این رفتارهای معقول تر منجر به کاهش هزینه های جاری نگهداری شهر و رهایی از معضلاتی که سلامتی شهروندان ما را به مخاطره انداخته خواهد شد.

در ادامه دکتر غلامرضا کریمی رییس مرکز علمی کاربردی شهرداری تهران ضمن بیان گزارش کاملی از روند آموزش در این مرکز دانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون گفت: از آنجا که بحث مدیریت محله حد واسط بین شهروندان و مدیریت شهری است تلاش شده به نیازهای این شاخه آموزشی بیشتر اکتفا کنیم.

وی افزود: این مرکز با اخذ مجوز دوره پودمانی توانمندسازی ساختارهای مدیریت محله فعالیت خود را در 14 منطقه شروع کرده است.

رییس مرکز علمی کاربردی شهرداری تهران با بیان استقبال متقاضیان از دوره های پودمانی برگزار شده، گفت: ما بعد از توافق با دانشگاه جامع بدنبال ایجاد ظرفیت لازم هستیم تا دانشپذیران دوره های پودمانی بعد از گذراندن چند دوره، از طرف دانشگاه جامع جهت اخذ مدرک فوق دیپلم به سازمان سنجش معرفی شوند.

کریمی افزود: این کار محدودیت زمانی ندارد و با ساختارهای محله نیز سازگار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها