سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدارهای امروز وزیران امور خارجه و روسای هیات های مذاکره کننده هسته ای در وین خبر داد و گفت: ما تلاش و سعی داریم تا ضرب الاجل 20جولای(29تیر) به توافق دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۶۹۵۳۳۷
تلاش می کنیم تا 29 تیر به توافق دست پیدا کنیم

بررسی و ارزیابی نتایج مذاکرات وین و تلاش برای پیشرفت این مذاکرات، هدف این دیدارها اعلام شده است.

«مایکل مان» پیش از ورود به هتل کوبورگ وین در گفت وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در باره پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته ای گفت که ضرب الاجل 20جولای است وما تلاش و سعی داریم تا آن زمان به توافق دست پیدا کنیم.

وی گفت: الان جان کری وزیر خارجه امریکا با خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در باره وضعیت مذاکرات گفت وگو می کنند و بعدازظهر هم دیدارهای مختلفی برگزار خواهد شد و من در حال حاضر از جزییات دیدارهای بعدازظهر اطلاعات دقیقی ندارم.

سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود که وزیران خارجه امریکا ،آلمان ،فرانسه ، انگلیس و مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه و چین امروز به وین می آیند تا پیشرفت مذاکرات هسته ای را که از دوم جولای (یازدهم تیر) در وین جریان دارد را بررسی و ارزیابی کنند.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران هم در گفت وگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر با تاکید براینکه روزهای پیش روی ما بسیار کلیدی و تعیین کننده است، گفت: قرار بر این است که آقای ظریف امروز دیدارهای دوجانبه با وزرای خارجه 1+5 داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها