نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه افزایش ناگهانی و با شیب زیاد قیمت خودرو مردم و رئیس‌جمهور را مکدر و نگران کرده است، گفت: پاسکاری میان شورای رقابت، سازمان حمایت و وزارت صنعت دردی از مردم دوا نمی‌کند.
کد خبر: ۶۹۵۲۸۹
پاس کاری قیمت خودرو دردی از مردم دوا نمی‌کند

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران و یکی از وزرای کابینه نهم دولت محمود احمدی نژاد طی سخنانی در تذکر شفاهی اظهار داشت: افزایش ناگهانی و با شیب زیاد قیمت خودرو مردم و رئیس‌جمهور را مکدر و نگران کرده است؛ به نظر بنده دولت باید مسئولیت‌پذیر باشد، چراکه پاسکاری میان شورای رقابت، سازمان حمایت و وزارت صنعت دردی از مردم دوا نمی‌کند و ابراز همدردی کافی نیست. لذا مردم اقدام عملی برای کاهش و تثبیت قیمت خودرو و افزایش تولید آن را از دولت می‌خواهند.

وی با اشاره به گرانی مواد خوراکی گفت: گرانی مواد خوراکی طی سال‌های گذشته بالغ بر 60 درصد بوده است؛ جیب مردم این عدد را لمس کرده است. لذا لازم است کارشناسان عدد 6 درصد را در ذهن رئیس‌جمهور اصلاح کنند و اطلاعات صحیح به ایشان بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: کاهش تولیدات صنایع غذایی به دلیل عدم استفاده مردم به خاطر گرانی از خرید باید به استحضار رئیس‌جمهور برسد.

سلیمانی با بیان اینکه امور سطحی و بچه‌بازی در عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها مشهود است، تأکید کرد: علم و پژوهش و پیشرفت در دانشگاه‌ها به شدت کمرنگ و کم رونق شده و تحت تأثیر جو سیاست‌زدگی قرار گرفته است، لذا وزیر علوم باید به این موضوع توجه ویژه کند.

وی گفت: هنوز درِ صنعت نفت و گاز بر روی دانشمندان، نخبگان و دانشجویان کشور باز نشده است و وزیر نفت نباید کم‌کاری در این حوزه را نادیده بگیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی مطالبه امور عملیاتی دارند، اما در دولت و مجلس این موضوع هنوز در حد شعار و حرف است و مردم منتظر انتشار گزارش عملکرد دولت و مجلس در این زمینه هستند.

سلیمانی گفت: حمایت از بخش کشاورزی نیازمند تحرک و تلاش دولت و وزیر جهاد کشاورزی است؛ کشاورزان به شدت خسارت دیدند و می‌بینند که هر روز هزینه آنها بالا می‌رود. جناب وزیر به داد کشاورزان برسند. تجارت حوزه کشاورزی به شدت کم رونق شده است.

وی یادآور شد: مشکلات حوزه مسکن در جامعه مشکلاتی ایجاد کرده و در این زمینه تحرک دولت بسیار کم و ناکارآمد است.(تسنیم)سلیمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
خب این حرفایی كه آقای سلیمانی زده حرفی نیست كه كسی بخواد به رئیس جمهور انتقال بده بلكه از چیزیه كه به وضوح مشخصه و خود رئیس جمهور و نمایندگان بهتر از هر كسی این مسائل رو میدونن. اما چیزی كه اینجا مطرحه چرا كاری انجام نمیشه. اگه ما فقط همین حرفای آقای سلیمانی رو بهش استناد كنیم میبینیم هیچ بخشی وجود نداره كه درست باشه. خودرو، غذا، پوشاك، مسكن یعنی اگه بخواییم تازه خیلی خوشبینانه حرف بزنیم نیازهای اولیه یعنی خوراك، پوشاك و مسكن برای مردم دچار مشكل شده حالا خودرو و دیگر چیز ها بماند. واقعاً زندگی هر روز داره به مردم سخت تر میشه و كارها بیشتر حرف و شعار. متاسفم.

نیازمندی ها