آشنایی با مربیان فینالیست

سابیا ؛ معروف به جادوگر

برای هدایت تیمی مملو از ستارگان نامی و مشهور دنیای فوتبال باید جدا از یک مربی خوب، یک مدیر خوب هم باشی، خیلی سخت می‌شود رختکن تیمی مثل آرژانتین را برای یک سخنرانی مهم و تاریخی آماده کرد، برای بازیکنانی مثل لاوتزی، مسی، ایگواین یا ماسکرانو چه سخنرانی به درد می‌خورد؟ چه تاکتیکی برای این کوه‌‌های تکنیکی باید در نظر گرفته شود؟ جواب مردم آرژانتین را چه باید داد؟
کد خبر: ۶۹۵۰۵۰

همه این پرسش‌ها و ده‌ها پرسش دیگر را باید از مردی به نام سابیا پرسید، مربی موفقی که علاقه زیادی به فیلم شماره 2 پدرخوانده دارد و خود را برای نشست خبری پس از قهرمانی در جهان آماده می‌کند، نه این که فکر کنید هیجان بعد از قهرمانی را دوست دارد، نه. او دیالوگ علیه مارادونا را ماه‌هاست تمرین کرده و دوست دارد پس از جشن قهرمانی در نشست خبری و تلویزیون دولتی آرژانتین قرائت کند. سابیای شصت ساله سال 2011 جانشین سرخیو باتیستا شد، مربی‌ای که پس از حذف آرژانتین از کوپا آمه‌ریکا از سمتش برکنار شده بود. این مربی در دوران بازیگری تنها هشت بازی ملی در کارنامه دارد و قبل از تیم ملی کشورش فقط هدایت تیم استودیانتس را به مدت دو سال بر عهده داشته است و جایی در میان مربیان سرشناس جهان ندارد، اما با داشتن بازیکنان سرشناس و بزرگی مانند لیونل مسی، دی ماریا، ایگواین، ماسکرانو و... از وی انتظار می‌رود که تیم کشورش را به قهرمانی جهان برساند، هر چند ایستگاه تعیین شده برای آرژانتین رسیدن به نیمه نهایی بود و حالا مردم آرژانتین به خود حق می‌دهند که از تیمشان توقع قهرمانی داشته باشند.

متولد بوئنوس آیرس، فارغ‌التحصیل آکادمی حقوق بین‌الملل و دانشجویی بسیار سیاسی و فعال در عرصه مبارزات انتخاباتی به سود حزب کار و کارگر آرژانتین. وقتی شفیلد یونایتد برای خرید یک جوان با استعداد راهی آرژانتین شده بود چون مارادونا گرانقیمت بود به ناچار سابیا را خریداری کرد و زندگی او پس از امضای قرارداد با این تیم کاملا تغییر کرد. در عرصه مربیگری دستیار دانیل پاسارلا شد و این را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانست. به عنوان دستیار در تیم ملی اروگوئه، پارمای ایتالیا، مونتری مکزیک، کورینتیانس برزیل و ریور پلاته کسب تجربه کرده است.

معتقد است تنها راه نجات جهان، سوسیالیسم است و هنوز هم برای دانشجویان و فعالان سیاسی سخنرانی می‌کند. در زمان بازیگری به او لقب ال ماگو (جادوگرthe Magician ) داده شد، اما از این لقب خوشش نمی‌آمد و می‌گفت: فوتبال هم مثل زندگی است، با جادوگری به جایی نمی‌شود رسید باید واقع بین بود. علاقه شدیدی به پدرخوانده دارد، آن‌هم ورژن شماره 2 آن، زیرا معتقد است این فیلم در شماره 2 به بلوغ رسید اما در شماره 3 نابود شد. در انتخاب رنگ و مدل کت و شلوار خود نیز بی تاثیر از پدرخوانده نیست.

در یکی از سخنرانی‌های جنجالی خود در عرصه سیاست وقتی رهبران سیاسی آرژانتین در سالن حضور داشتند، گفت: برخی عادت کرده‌اند مردم را در لباس گوسفند تماشا کنند، اینها یکسری بیمار هستند. یک بار درباره مارادونا سخنانی گفت که باعث شد محبوبیتش را نزد مردم آرژانتین تا حدودی از دست بدهد: یک اسطوره الکلی، اسطوره‌ای که اگر حرف نزند، بیمار می‌شود!

سابیا نباید تیمش را به فینال جام‌جهانی می‌رساند، مردم از او توقع چنین مهمی را نداشتند، اما حالا که پا را فراتر از گلیمش دراز کرده باید تا انتهای مسیر برود و اگر قهرمان نشود گویا هیچ کار مثبتی انجام نداده و همه رویاهایش از بین خواهد رفت. او و مردانش محکوم به قهرمانی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها